Hva spiller du for tiden?

K999

Keystone State Of Mind
Har akkurat fått ned Fallout 1 fra GOG og skal begynne på en sterk oppvarming til Fallout 3. Har aldri spilt noen av spilla, men gleder meg nå. Det funka dårlig på MAC-en (Crossover), spillet gikk fint men musa hakka, så jeg installerer det på nytt på Lappisen min.

Har også fått spilt en del Guitaro Man Lives på PSP-en og det er skikkelig kule saker, og takker Yeti for å ha minnet meg på det. Skal også få startet på Lumines snart. :)

Utenom dette så går det enda mye COD 4 på Xboxen.
 
Så, etter Jostein maste om det for en stund tilbake, så har jeg tenkt en del på om jeg skal prøve meg på Yakuza. Så da, etter jeg hadde byttet inn noen spill på EB, satt jeg igjen med en pen slant, og kjøpte meg Yakuza 1 og 2.

Har begynnt såvidt på enern, spilt en vel time eller så, og .. jeg er litt skuffet, men jeg ser hva folk liker med det. Jeg er overasket over at voice actingen er såpass dårlig som den er, med tanke på at historien er en så stor del av spillet som den er, og at det ikke er blitt lagt fokus på i større grad i form av annmeldelser (dog jeg har kun lest den lille greien de har under de forskjellige annmelderene på metacritics, så det er nok min egen skyld). Jeg begynner forsåvidt også å merke ett visst mønster i spillet; Cutscene -> gå fra a til b -> cutscene -> slosskamp -> loop.

Så, vioce actingen/dialogen er litt flau, selve gameplayet virker simpelt (til nå) og historien blir trekkt ned pga dårlig voice acting. Men jeg kommer nok til å fortsette, dog litt usikker på om jeg fullfører. Satser på at jeg blir mer involvert i historien etterhvert.

Spørsmål: Er voiceactingen like flau gjennom hele spillet? Er gameplayet mer variert etterhvert? Blit historien mer fengendes? Vil jeg like Yakuza 2 såpass mye at det er værd å spille gjennom Yakuza 1 for å få med meg hele historien?
Flau er et ord du liker hva? Du bruker det om flere spill:p
Du trenger ikke spille yakuza 1 for å spille yakuza 2 egentlig. Du får en fin valgfri gjennomgang av historien i starten av yakuza 2. Voiceactinga på 2ern er upåklagelig, og dessuten på japansk.

Jeg bestemte meg i helgen for å ta en runde til med Ninja Gaiden Sigma. Jeg bet tenna sammen og spilte igjennom det første kapittelet til mongo rachel som jeg er overbevist er med kun for å bryte ned spillet. (for dere som ikke husker alt jeg skriver så sluttet jeg å spille sigma etter at jeg måtte styre den fæle dama)

Etter det fikk jeg atter en gang styre vår kjære superninja og koste meg stort med det. Spillet ble bare bedre og bedre. Jeg fikk styringen inn i fingrene igjen. Ninjaer og demoner falt som fluer skal jeg fortelle dere. Så mens jeg satt der å koste meg så måtte jeg jaggu styre ho dumme dama igjen. Og ikke bare det, men jammen skal jeg ta den første vanskelige bossen i spillet med ho også... Det er deprimerende.
Hvor mange ganger må jeg styre rachel iløpet av spillet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit du, jeg husker ikke. Du skal iallfall denge han gjøken i frakk og hatt som Rachel, og det var vel det eneste som var noe mer enn lett irriterende med Rachel for meg. Enig i at det var en dårlig beslutning å ta med Rachel-brett i spillet, men de utgjør cirka 5% av spilletida så hold ut. Det kan være snakk om tre Rachel-brett, hvis jeg ikke husker helt hakkandes gæærnt. Jo, jeg tror du skal først dille rundt klosteret, og så dille inni klosteret, og så ta han Gamov (som han kisen heter kom jeg på). Etter det er det plottwist-tid og Rachel får annet å tenke på.
 
Stemmer. Er Gamov jeg er på nå. Spiller bare på normal så han er den første bossen jeg har hatt problemer med. Ikke bare problemer. Jeg ble vel stort sett meiet rett ned... Men hvis det er det siste jeg skal styre rachel skal jeg vel klare det også.
 

oma

Village Drunk
Jeg er ikke spesielt flink med ord, desto mindre med synonymer. Dermed blir "flau" ofte brukt :p

Kommer nok til å fullføre det, merket at jeg hadde spillt 2 timer sist jeg skjekket, og tiden hadde egentlig gått ganske fort, så 15 burde ikke være noe problem egentlig. Spesielt om det bare er "cutscene - fighting - walking - cutscene - ect" :p
 
Jeg hadde besøk av Oblivione i helga (=D), og hun lurte på hvor avataren og nicket mitt er fra. Så, la inn the Neverhood igjen for første gang på maaange år. Har glemt mye av det man gjør og merker jeg, og faen så kult dette spillet er. Liten tålmodighetsprøve til tider, da. Litt irriterende at jeg må vente med å spille mer til neste gang hun besøker.
 
Plukket opp Ninja Gaiden 2 igjen i helga, etter å ha latt det ligge en stund i hylla. Startet på 3.-bossen og har nå spilt meg opp til
sandormen
. Og etterhvert som jeg kom meg videre, ble jeg mer og mer overbevist over at Itagaki virkelig hater spilleren.
først blir jeg bombardert av eksploderende kunaier det sekundet jeg åpner en dør, senere blir jeg omringet av cirka 6 folk med rakettkastere i en trang gang i Daedalus, hvorpå frameraten dropper til noe sånt som 5fps. Senere skal jeg snike meg gjennom en trang bakgate med landminer over alt bortsett fra på de veldig smale fotsporene, og idet jeg kommer meg gjennom, blir jeg angrepet av snipere med rakettkastere. Så har vi det jævla vannet der jeg må løpe att og frem og hive eksplosive kunaier på en drøss med rakettkasterfolk før jeg kan komme videre. For ikke å snakke om den jævla armadillo-bossen som eksploderer og dreper deg når den dør, hvis du ikke er klar over det og holder inne blokk idet du ser den er i ferd med å dø. Man var faktisk nødt til å dø en gang.
:argh: :argh: :argh:

Men jeg elsker spillet lell.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Holder fortiden på med Brothers in Arms: Hell's Highway og liker det godt hittil. Også spiller man litt AoC også enda, som fortsatt er ett artig spill :)
 
.....

Ikke vet jeg hva som skjedde, men Gamov gikk ned uten problemer denne gangen. Jeg kan bare anta at refleksene fungerer bedre i en mer våken tilstand...

Det vil si at jeg er ferdig med Rachel! Jeg kan nå kose meg med Sigma i all sin prakt:elsk:
 
Ødelegge ryktet mitt på den måten. Hmpf.

Men jeg er bedre enn han i Tetris, i det minste.

Ikke er det lett å holde seg aktiv på et forum med bare gutter som beskylder meg for sånne morsomme ting heller :p

Og så driver jeg med Yoshi's Island og Kirby på DSen for tiden, bare for å passe inn i tråden.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det slår meg at jeg tror SG nå om dagen har flere medlemmer som leser i alle tråder men ikke poster noe enn det her aktive postere. Eller hva, alle dere som ikke orker å skrive men ikke klarer å kutte ut vanen med å sjekke SG? ;)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det stemmer godt for min del i hvert fall. Sjekker nok gjennomsnittlig innom her 2-3 ganger om dagen, men skriver mye sjeldnere. Tar meg dessuten ofte i å begynne på et innlegg men ikke poste det likevel. Prøver å være flink når jeg faktisk har noe å si da.

EDIT: Speaking of å være flink, jeg har nettopp grust Dr. Peace i No More Heroes. Spillet er kult og har et veldig avhenigighetsskapende kampsystem som klarer å føles interessant selv om det i bunn og grunn er en button-masher. Men som alle andre må jeg klage på en vanvittig svak overworld. Det er direkte kjedelig å flytte seg fra plass til plass, og det hjelper ikke at den digre motorsykkelen konstant kræsjer inn i alle mulige vegger på veien. Spillet legger desverre også opp til mye slik kjøring med at man hele tiden må kjøre mellom jobb-senteret og jobbene. "Haha for en morsom spillparodi" doesn't cut it for me, altså. Men ellers synes jeg spillet har en kul, cheesy presentasjon og vittig humor.

Og enda en ting, jeg glemte å bestille det fra USA. Jeg ville egentlig ha blod :(
 

Jante

privileged CIS shitlord
Her går det i World of Goo for alle penga, i den grad jeg har tid til å spille ting. Ellers så holder jeg vel fremdeles på med The Witcher EE. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For så å kaste det ut av vinduet, håper jeg.

Sånn ellers er Jante og jeg avslørt: Vi er egentlig en sjel i to kropper. World of Goo og The Witcher Enhanced Edition her også.
 
Spiller for tiden Wipeout HD, og jeg må si at det er et relativt bra spill med tanke på at det bare koster litt over hundrelappen, faktisk utrolig bra. Jeg synes bare det er litt dumt at de ikke kunne satsa på å gjøre det til et spill til rundt 500kr-klassen, med flere baner og kanskje muligheten til å oppgradere skipene osv. Da hadde jeg nok brukt enda mer tid på det enn jeg allerede gjør. Uansett: Man får mye for pengene, og liker du spill som Mario Kart og Trackmania vil du definitivt digge dette spillet. Vanskelig er det også, så gjør deg klar til å utbryte noen banneord når du såvidt ikke klarer å få gullmedaljen du har prøvd på i flere timer. :p
 
Hadde glemt for fortreffelig Zelda-spillene er. Tatt frem Phantom Hourglass for første gang. Meget undeholdene, men temple of the ocean king irriterer meg litt :)
 
Jeg spiller for tiden Okami på Wii. Dette er første gang jeg spiller det på Wii, men jeg har spilt igjenom det en gang på PS2. Jeg digger dette spillet! Har nå spilt rundt omkring 10 timer, men jeg vil ikke si noe om hvor jeg er pga spoilers for de som ikke har spilt det dere MÅ spille det så fort dere har tid!. Utrolig digg spill.

Men det triste er at nå blir det en uke opphold, da jeg skal hjem en tur. Dette er utolig teit egentlig, for nå har jeg bestillt LitleBigPlanet og det kommer snart flere spill som ser utrolig interessant ut. Så det kommer til å bli en sammen kjøring av Okami og LittleBigPlanet. Håper jeg da har tid til å bli relativt fort ferdig med Okami. Med fort mener jeg antall dager jeg får spilt, for dette spillet skal ikke rushes med!

En god del titler jeg har øynene mine på denne høsten og mange av de kommer nå fortløpende så dette kan fort bli en litt asosial tid, men jeg ser fram til mange heftige gamingopplevelser, og håper det fortsetter over nyttår. Gleder meg forøvrig veldig til 13.mars, hvis da denne datoen kommer til å stå. Capcom er geniale så dette kan bli heftig...