Det hele kunne godt ha føltes litt mindre flytende, men er jo ikke egentlig noe problem. Skal kose meg masse med LBP når jeg endelig får skaffet meg en PS3.
Selv spiller jeg Left 4 Dead, Fallout 3 og Mirror's Edge for tiden. De to førstnevnte har vel "alle" spillt, men kan si litt om hva jeg synes om Mirror's Edge. Det er... ikke så fryktelig bra. Har ikke fått hevet meg på Time Trial enda, men campaignen er en oppstykket og haltende opplevelse. Hovedproblemet er den dårlige flyten. Spillet er helt utrolig ukonsistent i å lede deg videre; noen ganger markerer det nøyaktig hva du skal fokusere på, andre ganger virker det å forvirre deg med vilje. Fable 2 sitt bread crumb-konsept hadde vært perfekt her! Det er synd at det skal være sånn, for Dice har virkelig fått til grunnmekanikkene. Det er hva de har bygget rundt disse som er heller middelmådig. Ellers sliter det også med litt identitetskrise. Spillet lærer deg tidlig at du skal sky konfrontasjoner, i tillegg til at det har en achievement for å ikke avfyre skudd iløpet av hele campaignen. Allikevel forer det deg med sittuasjoner hvor du må uskadeligjøre fiendene, og da er det et problem at skytingen suger og nærkampen er heller innefektiv om du har mer enn én fiende å bekjempe. Ja, spillet lærer deg at du skal isolere fiendene å ta dem ut en av gangen, men dette bryter igjen med flyten i spillet, som burde vært dets definitive styrke. Jeg håper virkelig at de kommer en oppfølger eller en klone som gjør konseptet bedre, for alle feilene til tross så er det glimt av noe veldig kult her!
Selv spiller jeg Left 4 Dead, Fallout 3 og Mirror's Edge for tiden. De to førstnevnte har vel "alle" spillt, men kan si litt om hva jeg synes om Mirror's Edge. Det er... ikke så fryktelig bra. Har ikke fått hevet meg på Time Trial enda, men campaignen er en oppstykket og haltende opplevelse. Hovedproblemet er den dårlige flyten. Spillet er helt utrolig ukonsistent i å lede deg videre; noen ganger markerer det nøyaktig hva du skal fokusere på, andre ganger virker det å forvirre deg med vilje. Fable 2 sitt bread crumb-konsept hadde vært perfekt her! Det er synd at det skal være sånn, for Dice har virkelig fått til grunnmekanikkene. Det er hva de har bygget rundt disse som er heller middelmådig. Ellers sliter det også med litt identitetskrise. Spillet lærer deg tidlig at du skal sky konfrontasjoner, i tillegg til at det har en achievement for å ikke avfyre skudd iløpet av hele campaignen. Allikevel forer det deg med sittuasjoner hvor du må uskadeligjøre fiendene, og da er det et problem at skytingen suger og nærkampen er heller innefektiv om du har mer enn én fiende å bekjempe. Ja, spillet lærer deg at du skal isolere fiendene å ta dem ut en av gangen, men dette bryter igjen med flyten i spillet, som burde vært dets definitive styrke. Jeg håper virkelig at de kommer en oppfølger eller en klone som gjør konseptet bedre, for alle feilene til tross så er det glimt av noe veldig kult her!