Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
EB Games hadde Madworld inne, så jeg raske det kjapt med meg hjem. Jeg har spilt to brett og har litt blandede følelser. Selve spillet er fett, tøff voiceacting, fet stil, artige ultravoldelige totalt-over-the-top-effekter og generelt artig gameplay der man hele tiden prøver å oppnå fetest mulige komboer. Kontrollen er derimot et lite hinder iblant, spesielt på bosser. Den første bossen var helt kurante saker, men boss nr. to beveger seg innmari mye rundtomkring og lock-on fungerer ikke for fem flate øre. Heldigvis straffes du ikke særskilt for å dø, så det er bare å fortsette å slakte, maltraktere, spidde, sage og slengtykje inn i pigger, brennende tønner, containere med pigger, tog med pigger, vegger med pigger, pigger med pigger.. :D

Hvis det hjelper no så spiller jeg Patapon 2 over GTA nå, prioriter riktig.:D

Har gjort de jeg bor med gal av å høre på rytmetastingen min på PSPen min etter jeg skaffet Patapon forleden. Genialt spill. Fant plutselig en støvete PSP bak i skapet som jeg ikke har prøvd siden jeg kjøpte den for et år siden. Noen flere titler som er verdt å få med seg? Har Crisis Core fra før av.

oma

Village Drunk
MadWorld og Chinatown Wars er must have her i gården også. Har blitt veldig lite spill på meg i det siste. Kun gått til innkjøp av 3 spill i år om jeg ikke teller feil.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har gjort de jeg bor med gal av å høre på rytmetastingen min på PSPen min etter jeg skaffet Patapon forleden. Genialt spill. Fant plutselig en støvete PSP bak i skapet som jeg ikke har prøvd siden jeg kjøpte den for et år siden. Noen flere titler som er verdt å få med seg? Har Crisis Core fra før av.
- Mega Man Powered Up er essensielt hvis du liker plattformspill. Det er da en remake av det aller første Mega Man-spillet, med ny grafikk (veldig bra), remikser av de gamle låtene (hakket for sukkersøtt, dessverre) og ørten tusen nye features som på mirakuløst vis ikke brekker ryggen på gammern. Vi nevner i fleng: To nye robotbosser; hver robotboss du klarer å drepe med bare Mega Buster låses opp for spill; nye varianter av Mega Man låses opp ved å fullføre spillet på forskjellige vanskelighetsgrader; Mission Mode med hundrevis av missions til hver spillfigur; brettmekkeverktøy; tonnevis av gratis DLC ooog sikkert noe jeg har glemt også. Har spilt det i cirka tjue timer og har rundt 14% på Completed Ratio.

- Castlevania: Dracula X Chronicles er en remake av... Castlevania: Dracula X, og det er fett nok. Inneholder også Castlevania: Symphony of the Night og Castlevania: Rondo of Blood, så et must hvis du liker Castlevania.

- Ultimate Ghosts'n'Goblins er spillet hvis du liker plattformspill og hater deg selv, for det er omtrent det vanskeligste plattformspillet jeg har vært borti (verre enn Prinny-spillet, habeeb it). Utrolig fet grafikk, musikk og ikke minst spillbarhet gjør dette til en vinner. En vinner som kommer til å plage ræva av deg, men likevel.

- Sleng med deg Prinny: Can I Really Be the Hero?! også hvis du først skal ha noen vanskelige plattformspill.

- Lumines I og II hvis du liker puzzle. Lumines II-saven min ble sletta, men på den nye saven min står det at jeg har logga over 60 timer. Du kan si det sånn at jeg liker Lumines.

- Ridge Racers 2 hvis du liker bilspill. Det er kanon.

- Parappa The Rapper og Gitaroo Man for den rytmeaction-elskende spilleren.

- After Burner Black Falcon for arkade-jetfly-skyting.

- Killzone Liberation hvis du liker Cannon Fodder eller bare tredjepersons action generelt.

Jepp.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Shit son, kanskje jeg burde få meg en PSP. Har jævlig lyst på Patapon, men jeg visste ikke om det fantes noe annet verdt å skaffe seg på PSP, men det var det visst, gitt. Planen var å få tak i en Wii, men kanskje jeg bare skal sette pengene og tiden min inn på håndholdt gaming istedet. Har ennå ikke giddet å kjøpe en konsoll av den nåværende generasjonen, men DSen min har alltid holdt interessen min...

Plukka opp Far Cry 2 til 360 i dag og det er veldig ålreit. Det er ukonvensjonelt og til tider tregt, men jeg liker at det krever mer enn spill flest av selve spilleren. Å ha en plan er key, og på professional så er det om ikke annet veldig risky å gå inn guns blasing. Som alle open world Ubi Soft-spill så sprer de for lite ut over for mye, men til nå er oppdragene givende nok til at jeg gleder meg til å fortsette.

Jo også vil jeg spille , men PS2en min er et skrotum. Baaaw! :gal:
Det spillet er barskt! Det er som en supervoldelig versjon av dynasty warriors, bare at du spiller med en person og det er bossfights. Tror jammen jeg må fyre opp det spillet der igjen snart:D

Minner meg også om at jeg har to nye berserk bøker liggene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Håhåh, i anledning gårsdagen stakk jeg ut og kjøpte meg noe ny elektronisk underholdning. Valget falt lett på et forholdsvis nytt DS-spill ved navn Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure!

Kort fortalt så er Hatsworth en engelsk gentleman som er medlem i Pretensiøse Eventyreres Klubb, og en dag finner han den magiske bowlerhatten som tilhørte dressen til THE GENTLEMAN; en legendarisk skikkelse som tok på seg jobben med å gå med verdens fineste dress for å holde monstrene fra Pusleverdenen borte. Gjett hva, da Hatsworth fant bowleren åpnet han døra til Pusleverdenen og dermed kom det masse monstre ut. Masse skatter også, siden Pusleverdenen tydeligvis var laget av monstre og skatter. Og pusleblokker. Spillet er akkurat så bånnseriøst som du forventer av coveret og den bakgrunnshistorien, og Hatsworth må sette av gårde for å befri ymse mystiske riker fra monstre og skatter med sabel og tekopp som eneste hjelpemiddel.

Twisten her er at Henry Hatsworth er en kombinasjon av et plattformactionspill og et puslespill, hvor du plattformer og denger monstre på den øverste DS-skjermen. Aberet er at hver gang du denger et monster så dukker det opp på pusleskjermen, og for å bli kvitt dem for godt må du renske dem ut derfra også. Til å begynne med syntes jeg det virka som om dette var et middels plattformspill teipa fast til et middels puslespill, for det eneste du gjør er å hoppe og denge monstre med sabel, og innimellom er du pukka nødt til å pusle litt for at ikke monstrene skal dukke opp igjen. Viste seg etter hvert at det var langt mer på ferde, heldigvis.

For det første så har spillet en kombomåler som gir deg stadig finere belønninger jo flere treff du har klart å få inn uavbrutt når du denger en fiende, og bare det åpner en ny taktisk dimensjon. Dessuten gir puslebrettet deg økte krefter; du bygger opp en puslemåler og når den er full blir Hatsworth yngre og sprekere, i tillegg til at du kan skyte med muskedunder som kan få større kraft hvis du pusler bra før skuddene treffer. Attpåtil kan puslemeteret bygges opp en gang til, og når så er gjort får du et superangrep som heter Tea Time. Når du bruker det tar Hatsworth seg en tepause, og en diger mecha-drakt dukker opp som du kan styre for å denge monstrene enda mer effektivt. Snekent.

Puslinga er av typen Tetris Attack/Puzzle League; det vil si at du må flytte brikker som sakte stiger oppover langs skjermen horisontalt for å få tre like farger på rad som så forsvinner, og når du har gjort det faller alle brikkene over de du fjernet nedover. Vendepunktet hvor jeg innså hvorfor dette var en god ide å koble sammen med plattformspillet kom seint i første verden, hvor vanskelighetsgraden virkelig trapper opp og du blir nødt til å pusle sammen komboer for å gi økt ildkraft til skuddene dine, samt tenke taktisk over hvilke fiender du slenger ned til pusleskjermen for å kunne bli kvitt dem på en effektiv måte. Bosskamper er også spennende saker; standard angrepsmønsterlæring får en ekstra boost når du må bedømme om du skal bruke puslekraft på å svi av noen saftige skudd eller spare til du kan gå berserk med mechaen.

Foreløpig ligger dette an til å bli en riktig så fin opplevelse; med pengene du tjener oppgraderer du Hatsworth, og hver boss (og nye klesplagg) gir deg nye evner, så det ser ut til at du får mange nye muligheter i løpet av spillet. Så klart er det også drøssevis med hemmeligheter og skjulte rom, så plattformfantaster burde også sjekke ut dette.

Så, anbefales, iallfall så langt. Ekstra bonus er at hele spillet har stemmeskuespill ved at figurene ytrer meningsløse, stereotype utsagn for hvert ord som blir skrevet opp på skjermen. Hatsworth selv sier mest "Ho!" "Harumph!" "Wot wot?!" og ikke minst "Good show!" på akkurat sånn erkebritisk posh-aksent som du forventer, og manus er ekstremt tongue-in-cheek. Gode tider. ^^

Edit: Bonus! Rot litt rundt på hjemmesida så kan du laste ned musikken fra spillet! Og den er bra, så gjør det.

Vet ikke hvor jeg skal spørre så jeg spør her, men har noen spilt igjennom Lost Planet, Alone In The Dark og Call Of Duty 3 ? Jeg snappet opp spilla for 350 kr idag, og har egentlig ikke fått med meg noe av alle tre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du betalte ikke for mye for Alone in the Dark, iallfall. Gode ideer, men utførelsen faller helt igjennom. Testa demoen og jeg hadde lyst til å pælme kontrolleren i veggen ved et par punkter (hint: Ubrukelig inventory + ubrukelig AI-pathfinding). Lost Planet er helt streit skytespill (middels eller der omkring), CoD3 er vel å skyte nazister som vanlig.

SHDR

Gullmedlem
Jeg synes Lost Planet er strøkne saker. Massiv skala på fiendene, og de velimplementerte mechaene sørger for variasjon i run'n'gun-gameplayet. Dessverre er det et par seksjoner som trekker ned kraftig, blant annet en komplett fail stealth-aktig seksjon som jeg husker jeg greide på første forsøk like etter at jeg kjøpte spillet, men som jeg sleit MASSIVT med senere. Mistenker at balansen er litt balle der. Det er dessuten minst ett brett der det overhodet ikke er åpenbart at du er dømt til å tape kampen som foregår rundt deg, og at oppgaven din er å komme deg levende fra punkt A til B via stridssonen. Dette gjelder for eksempel kjempemarken på ... tror det er tredje brett, og et insekt-gangbang mot slutten av spillet.

Ellers er det fett. Jeg anbefaler det hvis du er åpen for at Capcom gjør ting på sin måte, akkurat som de gjør i Resident Evil 4-5 og Dead Rising.

Lastet nettop ned Cave Story, og sånn ellers går jeg igjennom noen av titlene i indetråden. Driver også på med Trilby's notes, som er gode saker.

Jeg sitter og spiller versus moden til Resi 5 nå faktisk. Fremgangsmåten for å få det var litt innviklet, men det var ett emne på Gamespot-forumets førsteside som hadde en oversiktlig guide.

Uansett så er det ganske fete greier. Har spilt mot mange av de samme folka mye, men det gjør ikkeno. Coversystemet gjør seg bedre her enn det gjorde i main gamet, og ingen strafing ødelegger ikke. Blir garantert ett kjøp, for å si det sånn!

Jeg spiller bare Ridge Racer 6 om dagen. Det er et kjempespill, og jeg elsker det. Det har en deilig kjørefølelse, en engasjerende kampanjestruktur hvor man skal fylle ut ruter på et "kart" for å vinne nye biler og hvor neste belønning sjelden er flere enn noen få løp unna. Det har den vanlige ostepopaktige kommentatoren, som skriker til deg hvor bra, eller dårlig, du gjør det, og det vanlige tøffe bilutvalget som etter hvert likner mindre og mindre på faktiske biler. Banene er jevnt over glimrende, og de funker like godt i begge retninger.

Men det har to digre feil. For det første burde class 1- og class 2-biler vært strøket og erstattet med en class 5 eller noe -- omtrent en tredjedel av løpene i spillet går rett og slett mye saktere enn de trenger.

For det andre er alle bilene du kjører mot styrt av en hemmelig sjefsgnom som sitter bak kulissene og drar i spakene, slik at de får boost når det passer. Jeg har fortsatt til gode å treffe et løp som faktisk ikke er mulig å få til (tviler på at det finnes), men det er mektig provoserende å tape når det er så tydelig at motstanderne jukser, selv om man vet at man kunne kjørt bedre.

Uansett, et herlig spill som jeg koser meg masse med. Det er dessuten helt sykt langvarig, er det noen av dere som har tatt alt som er å ta i dette spillet? Noen tips å dele? Jeg har gjort ferdig mesteparten av basic+special routes og er godt i gang med expert og master route, men det som må ta kaka er single race-oppsettet, hvor man får belønning for å klare alle løpene kombinert med alle bilklassene (30 løp x 5 klasser = 150 løp) uten å krasje i det hele tatt, og uten å bruke boost.

Har klart seks av disse 150 så langt, det tar sin tid dette. :D Men jeg synes utfordringen er morsom, det krever en annen type kjøring av deg når du skal vinne uten krasj.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Spilte meg ferdig med RE5 coop her om dagen. Greit nok spill, men mesteparten av greitnokheten kom av coopen. Man skal lete lenge etter uinspirert oppfølger ellers.
Fitter og begraper ikke hvorfor dem insisterer på å ha overraskelses-QTE's i filmsekvensene. Både jeg og kameraten min suger balle i dem, og vi så vel den siste sekvensen (COMPLETE. GLOBAL. SATURATION!) 15 ganger ellerno.
Faen så idiotisk når man ikke kan ta en slurk av kaffen i en filmsekvens bare fordi man må være beredt på PRESS X NOT TO DIE!!1 men oj faen det var jo left+right trigger denne gangen. Continue from last checkpoint.

Mercenaries-modusen dog er dritgøy. Spilte det vel 6 timer i strekk når jeg først låste den opp. Jill er så søt atte, og koser meg med å S-grade alle karta med henne.