Jeg jobber på listen min, og siden jeg får byttet Killzone 2 senere med Fallout 3, så kjører gjennom KZ2 nå. Og det er .. ett FPS spill. Jeg har vel ikke spilt så veldig mye av denne type spill de siste årene, forutenom CoD:MW/WaW/MW2 og .. hmm. Jeg merker det ikke er en verden jeg er så vandt med. Historien er ikke helt klar for meg da jeg ofte blir så distrahert over den tåpelige dialogen og den alpha male aktige oppførselen til noen av personene. Så jeg prøver å fokusere på spillet.
Gameplayet er fint. Jeg liker hvordan våpenene føles i kontrolleren, og hvordan man beveger seg rundt. Hoppingen er litt rar, samt måten man løper med pistolen, men ellers er det fett. Sixaxisen brukes til å plante D-charges (C4 lignende greier) og i snipingen. Mener å huske at folk har nevnt at sniper greien var kjip, men jeg merker bokstavlig talt ingenting av sixaxisen når jeg sikter, siden jeg holder kontrolleren i fanget og bruker kun fingre og tomler til å trykke med - det kommer ingen bevegelse i kontrolleren som kan forstyrre siktingen. Om ikke den rumbler av en eller annen grunn (granat, scriptet eksplosjon, ect).
Grafikken er strøken, om det er grått, brunt og grønt som er paletten gjør ikke så altfor mye. Man er jo tross alt på en annen planet som er preget av krig og eksplosjoner og greier, samt dette tullet med styring av elektrisitet. Det er litt morsomt at når man står face to face med noen av de på ditt eget lag at du er sånn 20 cm mindre enn dem
Det var ganske kjedelig til å begynne med, hadde alt spilt 1 time før - for 3-4 måneder siden, så første 30 minuttene var ganske kjipern. Det har dog tatt seg opp, og følelsen av at man er med på en skikkelig krig er ganske tilstede. I MW 1 og 2 var det litt for .. små setpieces til at det ble mer enn en følelse av respawn sentere, mens her føles det mye mer ut som forsterkninger og det ligger mer naturlig.
Multiplayer spilte jeg en del for noen måneder siden, og det funket greit. Ikke på langt nær like avhengighetsdannende som MW1 og 2, men fett nok. Jeg fikk ikke levlet så utrolig høyt opp som jeg har på MW spillene, og challengene var en god del vanskeligere pga mer .. uvant kontroller.
Andre sammenligninger med MW er vel at dødvinkelen der våpenet er, er mye større på KZ enn MW. Ikke at jeg syns det gjør noe, våpenene er store og tar plass. Det gjør CQC mer kaotisk, men det går fint om en bare holder roen.