Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg ble positivt overraska, jeg var redd det skulle tendere til å være en kjapp cash-in, men gametrailers sin review fikk meg interessert. Jeg så forresten også Red Steel 2 til hundreognoe på Geimstop, skal jeg plukke det opp altså?
Trenger du en MotionPlus til? Kjøp det. Ikke? La være.
 
Får det ikke stort billigere, amazon har 10 pund, alt i alt 14, så blir jo ca 130 derå.. Og play har til 9.99 inkl frakt.. deer u go.. det er verdt da...
 
Har LANet noe Diablo 2 med en kompis. Det er ganske fett, men lett å gå lei etter noen timer med konstant looting, akkurat som med Borderlands. Det skjer jo liksom ikke så mye.
 
Red Steel 2 er ganske hrrm, men vel verdt å coppes. Det viktigste er at i motsetning til enern så fungerer både sverding og skyting bra og da blir det gøy. Betalte litt under full pris med M+ og klager ikke så da er 130 grei skuring.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Red Steel 2 er et soleklart 5/10-spill, midt på treet på absolutt alle måter. Eneste som gjør det spesielt er sverdinga og den er ikke akkurat så fryktelig spennende, du bare gjør forhåndsbestemte bevegelser for å svinge sverdet på en håndfull forskjellige måter. Litt synd, for det har en western/samurai/sci-fi-setting gående som kunne vært interessant hvis noen med skikkelig kompetanse hadde forvalta den.
 
Gjorde meg nettopp ferdig med den første DLC-episoden til Alan Wake og det var en rimelig fet opplevelse.
Takket være et par nye vrier på hvordan man aesploder de falne og en vanskelighetsgrad som er skrudd et hakk opp,
får man kamper som føles litt mer hektiske enn de i hovedspillet. Mye av det kommer sikkert også av at kameraet sønderpuler deg til tider, men likevel.

Håper DLC#2 holder samme nivå.
 
Starta på Too Human i kveld, og det er rimelig meh. Noen her som liker det?
Tar en pause fra Fallout: NV, skal starte opp igjen når det kommer noe dlc.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg skulle teste Too Human en kveld og endte opp med å pløye gjennom to dungeons (det er vel totalt fire, mener jeg å huske?). Det spillet er litt artig, for selv om alt av art direction er søppel, så skjønner man hvor de ville hen; de bare klarte det ikke. Litt det samme er det med mekanikkdesignen, det ligger flere gode ideer på lur der men de kom aldri helt fram. Stat-systemet er totalt mindfuck og enormt overkomplekst, selve slåssinga er ment å være enkel men likevel dyp og ender opp med å falle mellom to stoler, og det der cyberspace-greiene lurer jeg fortsatt på hvordan noen kunne synes var en god ide. Jeg misliker det ikke, men jeg tror du vil slite med å finne noen som virkelig synes Too Human er noe verdt å anbefale folk som noe annet enn en artig kuriositet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jora, kjøpte meg Super Scribblenauts i dag og jeg kan si så mye som at hvis du ble skuffa av Scribblenauts eller lot være å kjøpe det pga. middels omtaler men syntes ideen var kul, så bør du kjøpe dette. Endelig har de realisert potensialet i spillet, endelig er det faktisk vanskelig å skrive noe spillet ikke forstår i det hele tatt, og endelig er det like artig å gjøre missions som å dille på menyen. Ikke for det, jeg begynte med å dille på menyen i cirka tre kvarter (og låste opp over 30% av achievementene mens jeg gjorde det, inklusive de hvor du må samle opp dritmye penger :smugdog: ), men det går fint an å peise gjennom tjue oppdrag på rappen uten at man går lei. Spillet har et fint hintsystem som hjelper deg med de mest fiklete oppdragene (det eneste virkelig negative jeg har vært borti hittil), kontrollene fungerer faktisk denne gangen, og det er mye mindre dilldall du må gjøre for å komme videre. Og man kan kjøpe et kostyme som heter "Illuminati" som da er en ond fyr i tux og flosshatt med monokkel og det soleklare valget for alle kule folk. Utviklerne har også utvidet mange av de kule easter eggene med faktiske oppdrag du må gjøre når du finner dem, og flere nye vrier på ting fra det første spillet. Og såklart så kan du bruke adjektiver og det er fullstendig briljant. Det beste adjektivet (som i, mest comedy potential) så langt er "useless"; ubrukelig Gud mot ubrukelig T-Rex og sånt. Fant forøvrig ganske kjapt ut hva som er det største du kan mekke (du får et Achievement ut av det). :smugdog:
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Jeg spiller BIT.TRIP BEAT. Jeg har havnet som #3 på den globale highscore-lista for level en, er foreløpig #10 på level to.... men jeg har ennå ikke klart bossen på level tre. ;_;

Dette spillet er ballehardt.


/edit: for å si noe om level to: jeg ligger rett under CommanderVideo, steam-kontoen til Gaijin Games selv...

/Edit2: Der ja! Nå ligger jeg på #10 på level tre også. Endelig er jeg i top percentage of rattatas. B)
 
DLC#2 til Alan Wake er unnagjort. Velbrukte penger for å si det sånn.
Ikke noe særlig nytt å spore hva gameplayet gjelder, men et par vrier på det.
Håper i grunn de kommer med mer DLC.
Forjævlig at historien først nå virkelig begynner å bli interessant.
 
Forsooth, the Taint 2!
Two Worlds 2



Grafikken er faktisk overaskende lekker med noe av den beste lyssettinga jeg har vært borti (ikke at det syns på bildene jeg tar). Det har hauger med asshole physics. Man kan tilogmed plukke opp tønner og pælme på folk ala Dark Messiah. Stemmeskuespillet er relativt solid og manuset tørt som knusk. De har renska opp i den engelske utgaven så så språket ikke er så urteit og the Taint er enda ikke blitt nevnt. Kontrollen er så som så og opplagt ment for konsollbabbyer. Tar vel litt tid å vende seg til. Snikmyrding var i det minste artig. Magisystemet er oppgradert så man kan "programere" nye spells med kort. Man kan fint mekke en ildkule som spretter veggimellom, spawner zombier når den eksploderer og sender ut virvelvinder som slenger folk rundt ala Fable 2. Nytt system for crafting er det og. Man kan plukke fra hverandre ting i komponenter og så smelle dem på no annet så man får sterkere rustninger og sverd eller farge ting så de blir pene å se på.
Alt i alt kan vel dette kalles et solid fantasy RPG, bortsett fra at det er ustabilt som fy og kræsjer konstant. Kan vel ikke forvente at de greier å fikse alt?
 
Deadly Premonition(Xbox 360).

Du spiller som profiler og FBI-agent Francis Yorke Morgan, som blir sendt til småbyen Greenvale for å etterforske et brutalt drap.
Du ankommer byen og de lokale autoritetene er selvsagt skeptiske til at en storbykar som han kommer for å overta. Klassiske greier.

Spillet er delt opp i to deler; open-world og survival horror.

Førstnevnte er det rimelig opp til deg hva du vil bruke tiden på. Du kan kjøre rundt og forhøre suspects, spise på den lokale dineren, fiske eller ta på deg sidemissions.

Sistnevnte er rimelig rett-fram-greier.
Traske rundt i korridorer, meie ned bad-guys, løse puzzles og sanker spor for å få en bedre forståelse av hva som har skjedd. For hvert spor du plukker opp, så spilles det av noe som ser ut som et slideshow, der de fleste bildene er blurry til du finner alt for levelen man er i, og så får man et greit overblikk over hva som har skjedd.
Har i tillegg hatt et par møter med øksemorderen og blitt slengt inn i vanvittig hektiske QTE-sekvenser.
Hadde en encounter der jeg mått beine til helvete ved å kjøre left/right på analogen, samtidig som jeg måtte passe på å dodge når han slenge øksa etter meg, unngå obstacles og passe på å hoppe til riktig tid. Helt brutalt på hard.

Ellers er det tre gauges man skal passe på; trøtthet, sult og puls i tillegg til healthmåleren.
Spiser man ikke nok f.eks, går healthen gradvis nedover til du dævver av sult.
Heldigvis er dette mindre stress enn hva det høres ut som og man finner som regel hva man trenger av mat eller kaffe.
Det er dog verdt å bruke penger på ordentlige matvarer, da det er varierende grad hvor mettende ting er. Sovinga er heller ikke stress når du er på mission, da det ofte er overnattingsmuligheter i en forlatt bygning med folk som er ute etter å maule deg(spillogikk på sitt beste <3).

Item-systemet er klassiske greier. Du har antall ruter du kan fylle opp med items, og en toolbox du kan sende items til, hvis du ikke har plass til å bære mer. Heldigvis er alt lagt opp slik at du ikke kan breake spillet. Du kan stacke så og så mange items før du ikke får lov til å stacke mer. Dette gjelder også toolboxen, så det å kjøpe 100 healthpacks er ikke mulig.

Spenn tjenes på forskjellige måter. Fullføre missions, score headshots, sanke informasjon osv. osv.

Veldig mange smådetaljer som er lagt inn.
Blinklys og vindusviskere man selv styrer når man kjører bil.
Klærne blir skitne når man har brukt de for lenge og man må passe på å skifte klær og sende de til vask, hvis ikke blir man trekt i spenn for å være en dirty agent. Hårveksten i trynet får man spenn for å barbere bort, men nå er jeg i prossessen for å se om man kan spare opp til et helvetesskjegg.
Frokosttider på den lokale politistasjonen der man snakker ut om saken og hva som har skjedd så langt.

Spillet bærer sterkt preg av å være et B-spill. Grafikken er til tider på nivå med PS2, bilfysikken er elendig og veldig stive skytemekanikker. Hele greia helhetlig funker dog som faen.
Voiceactinga synes jeg faktisk er bra, og karakterene er interessante og veldig stereotypiske.
Spillet varier fra lettbeint humor, type Francis som sitter å stapper i seg hamburger og langer ut om brutale drapssaker til resten av folka du sitter med mister matlysten til å bli dødsseriøst når det trengs.

Mye jeg ikke har skrevet om, men spillet blir for omfattende til at jeg gidder og det er garantert mye jeg enda ikke har gjort og sett.
 
D

Deleted member 91

Gjest
FK meg i kaffen, hadde helt klart å overse at den spillen faktisk var kommet ut i disse breddegrader. Må få mekka, selv om jeg har litt sånn halvveis ødelagt det for meg selv ved å se mye av GiantBombs Endurance Run. Bare synd selve skytinga ser så jævla begredelig ut, alt det andre driter jeg litt i hvor bra funker siden det er noveltyfaktor så det holder uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså jeg mekka post i Røverkjøp-tråden hvor du kunne få spillet til under to hundre kroner, jeg mener faen da.
 
The great hunter stalks his prey over the savannah.



Rett etter dette ble jeg angrepet av bavianer som kastet bæsjet sitt på meg. =/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
At du er en uoppmerksom faen hva i helvete tror du :smugdog: