Hva spiller du for tiden?

Poppet omsider inn Nier og her er mine inntrykk etter 4 timer:
-Hva i all verden er dette
-Hvorfor lever disse enda etter tusen år
-Hvorfor er han så sykt stygg
-Wow, omgivelsene er nydelige (får sterke assosiasjoner til Shadow of the Colossus)
-Kos musikk
-Kampsystemet er på nivå med God of War uten at det er videre positivt
-Repetiv musikk som bare faen
-Sidequests everywhere
-Fiskeminispill? Virkelig? Og det er obligatorisk?

All in all en god opplevelse. Kommer nok til åkose meg med nier
 
Neste uke: Oerhört spiller Call of Duty og blir lamslått av tight regi, non-stop rollercoastering og unforgettable, massive setpieces. Er ikke no' hatings på gang her, jeg bare blir litt satt ut over hva du har klart å gå glipp av. :p
Ja, jeg tror det henger sammen med at du spiller mer enn meg. De siste årene har jeg snitta rundt to-tre timer i uka tenker jeg, og jeg var seint til konsoller, min første (selveide) var en GameCube jeg kjøpte i 2004 og så har jeg måttet tråkle meg bakover.

Edit: Det sier seg selv at Drop7 ikke regnes med i snittet.
 
For tiden spiller jeg en del, liker å prøve ut det meste som kommer som har en smule potensiale, er jo viktig å gjøre en egenvurdering av spillene, selv om noen anmeldere slakter det :)

De jeg kommer på i farten er: Duke Nukem Forever, The Witcher 2 og Crysis 2.

Edit: Glemte helt at jeg holder på med Planescape Torment :)
 
Du får en like for den posten siden du har forumets beste avatar og jeg kommer til å like alle postene dine fra nå av så lenge du har samme avatar.
 
Såvidt begynt på Bulletstorm etter skryt fra Yetipants, "liker du Duke Nukem Forever vil du elske Bulletstorm". Så langt ligger det et godt og solid hakk under, men døm sier jo at detta spellet blir bedre etter hvert. Skjønner ikke helt om det er meningen at jeg skal empatisere eller le av folka mine, men jeg vet i hvert fall en ting, og det er at det hadde vært bedre å ta alt dramalamaet litt sånn etter hvert og ikke kjøre 2/3 uinteressant Firefly/Gears of Star Wars, 1/3 spilling helt i starten.

Men, en ting skal spillet ha, det er vanvittig lekkert å se på. Og både sparkinga og piskinga gjør kampene freshe så langt.
 
Campaignen er bare en utvidet tutorial med klam historiefortelling. Er når du begynner å sanke poeng i moden jeg ikke kommer på navnet til i farta at ting blir ordentlig gøy. Antall cutscener i den campaignen der er helt på trynet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg spiller for tiden:

inFamous 2, som er like gøy som nr 1, pluss at man nå kan klatre i nettinggjerder. Det er som en vestlig RPG i avhengighetsgrad type "skal bare finne noen blast shards til/skal bare gjøre ferdig side missions/samle litt mer exp så jeg kan kjøpe en upgrade". Er veldig spent på hvilke powers jeg får etterhvert. Det føles som Cole har blitt raskere og lettere å kontrollere mellom spillene. Og de nye Tetsuo-type powerne som å kunne løfte biler og slenge dem avgårde er noe jeg alltid har ønsket meg i et spill. Digger det.

Dragon Age 2, Dragon Age for dummies. Alle har allerede nevnt det der med manglende party camp, EKSTREM gjenbruk av omgivelser, late fetch quests, og hele act 1 skal du kun samle penger for å kunne utforske deep roads, den verste delen av førstespillet. Likevel, det vokser på meg, og det skal visst bli bedre etterhvert. Men ganske irr å virkelig 100 % alt jeg kunne i Origins og bare få noen små tekstlinjer om ting som foregår på et annet kontinent som belønning.

På DS spiller jeg Shin Megami Tensei: Strange Journey. Det er et SMT-spill, man dungeon crawler og samler demoner ved å snakke til dem i kamp, fuser dem sammen til enda sterkere demoner. Storyen er ikke i høysete ennå, alt er veldig mystisk. Akkurat nå er jeg i et red light district i en parallell dimensjon på sørpolen. Eneste jeg raeger litt over er at de endret designen til Lilim.
 
Foruten at dagan skal gå med til Ocarina of Time og Child of Eden testa jeg akkurat ut Stinky McGee Presents a Stinky McGee production of Stinky McGee's Alice - Madness Returns. Tro det eller ei, men godeste Stinky har fortsatt sine designmessige ferdigeter ved fulle. Vissuelt har jeg ikke sett et så stilig spill siden Brytal Legend og det sier vel sitt.
Desverre har det og beholdt flere av problemene til Alice 1 så kontrollen er en smule knotete og kameraet vil ikke alltid peke der man vil ha det. Alikevel kan jeg fint leve med sånt siden grafikken og designet er jævla lekkert. Verdt å spille videre bare for å se hva faen de finner på rundt neste krok, akkurat som i orginalen. Tror dog jeg skal skifte til gamepad. :p

E: Jeh, dette er klart et spill som bør gjennomføres med gamepad. Nå minner det mer om Psychonauts.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Såvidt begynt på Bulletstorm etter skryt fra Yetipants, "liker du Duke Nukem Forever vil du elske Bulletstorm". Så langt ligger det et godt og solid hakk under, men døm sier jo at detta spellet blir bedre etter hvert. Skjønner ikke helt om det er meningen at jeg skal empatisere eller le av folka mine, men jeg vet i hvert fall en ting, og det er at det hadde vært bedre å ta alt dramalamaet litt sånn etter hvert og ikke kjøre 2/3 uinteressant Firefly/Gears of Star Wars, 1/3 spilling helt i starten.
Nei, feil. Ikke godkjent. Dette her har du rett og slett ikke anledning til å mene etter å ha kalt Duke Nukem Forever for "morsomt". Bare for å minne om det så er Duke Nukem Forever et spill hvor du blir gitt valget mellom å la to prostituerte kvinner bli revet i stykker innenfra av romvesenfostre de bærer som resultat av voldtekt, eller bare å drepe dem selv for å spare dem med begrunnelsen at de ikke lenger er menneskelige siden de var så jævla dumme å bli kidnappa og voldtatt. Haha, alle kjerringer er horer og ingenting verdt, mener oerhört.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er tough love, vet du. Og dette plager meg litt, jeg innrømmer det.
 
Tenkte å komme med noen kjappe anbefalinger:

Først og fremst vil jeg si at Fast: Racing League eller hva det heter, som kom på WiiWare forrige uke, er temmelig bra. Framtidsracere er jo en sjanger hvor det meste utenom Wipeout og F-Zero er bæsj malt på stake, men her er det verdt å ta en titt. Romskipet ditt har svart og hvit modus (Ikaruga sier hei), og når du er hvit kan du bruke hvite boostpads, hoppe på hvite hopp og suge deg fast i hvite tak, og vice versa med svart. Aberet er at du kan ikke skifte så mye du vil; for å skifte farge må du bruke energi, og energi samler du fra kuler spredt rundt på brettene. Dermed får man et ganske interessant ressurshåndteringssystem på toppen av den ellers kanskje noe basale racinga, og jeg har i hvert fall de første timene hatt mer enn nok å henge fingrene i.

Spillet har vel noe sånt som 12 baner sånn i starten, grafikken er generisk, men skamlekker, kontrollene er gode og kjørefølelsen har rappet nok fra nevnte Wipeout/F-Zero til at det er moro. Kanskje ikke helt klassikertakter, men vel verdt en titt. Spillet har også støtte for delt skjerm for opp til fire personer, men det kommer med en viss bilderatekostnad. Spiller man alene er spillet imidlertid silkemyk vare.

Spiller også Half-Life 1, og det er mulig jeg ser dette med rosenrøde briller, men fy faen for et spill. Elsker de raske kontrollene, den detaljerte kroppskontrollen, mangelen på usynlige vegger, våpenlydene, skremmetaktikkene, og så videre. Spiller på "hard" og det er vanskeligere enn Half-Life 2 på hard, men siden spillet har hurtiglagring så kan man naturligvis omgås det meste med litt tålmodighet. En ting som overrasker er hvor fort jeg kan avansere denne gangen; jeg forstår at jeg sannsynligvis var enda mer vettaskremt sist (i 1998), for jeg opplevde hvert kapittel den gangen som en liten reise i seg selv. Nå er de unnagjort på en halvtime førti minutter, i hvert fall de to første, og akkurat det tar kanskje fra dem litt av alvoret. Uansett, jeg vet det er gammelt nytt, men dette, altså. Den ugne følelsen av at spillet hater deg, at du er i dyp dritt, vel, den brytes kanskje litt opp av menneskene rundt deg som sier ting som leder tankene til 50-talls-sci-fi-schlock, men likevel. Orker ikke spille for mye av gangen.
 
Gått i Clock Tower 3 de siste dagene, og gjorde meg ferdig i går. La det fra meg etter et par timer for en stund siden, da det var rimelig kjedelige greier. Overraskende nok(; DDD) var det fortsatt rimelig halvkjedelig, men valgte å fortsette likevel i håp om at det skulle bli bedre. Desverre var pådriveren for å fortsette, altså å se neste morder, rimelig skuff jo lengre man kom. Løpe-gameplayet blir fort rimelig døllt og det gir ikke akkurat noe angstrush som i f.eks Shattered Memories. Enkle puzzles som får hele greia til å føles mer som en fetch-quest enn noe annet. Er vel verdt å påpeke at soundtracket er helt fantastisk jævlig i tillegg. Null skummelt atpåtil. Ikke spesielt bra eller dårlig på noen måte. Midt-på-treet så det holder.

for øvrig litt IGNlolz fra en anmeldelse av spillet
Presentation
Right alongside games like Silent Hill 2 and Resident Evil: Code Veronica, Clock Tower 3 is as scary as they come.

Klart det, IGN.
 
Det var andre standarder på den tida vet du. Jeg syntes også Cock Tower 3 var bra da jeg var 12.
 
120 stjerner på SM64 er overstått, så nå blir det å bruke litt tid på spilla jeg har coppa fra bukkepakken til Sony. LBP har jeg allerede spilt halvveis ihjel, men siden jeg er sleip jøde har jeg lurt meg til alle de fire andre spillene. Av dem virker Wipeout HD mest lovende, artig arcaderacer som passer meg strålende, da jeg liker kjørespillene mine så urealistiske som mulig og F-Zero GX er et av yndlingspillene mine. Den eneste innvendingen min så langt er at det rett og slett ikke virker fort nok‚ men er såpass tidlig i spillen at jeg regner med at det går seg til etterhvert.

Ellers har jeg testet Dead Nation, som virker skrot, selv om jeg spilte det co-op med en kompis. Blir å ta en runde Ratchet and Clank senere i dag, blir isåfall det første spillet jeg spiller i serien. LA Noire har jeg lagt på hylla inntil videre, får se om jeg runder det om motivasjonen kommer tilbake. Så sånn er det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den eneste innvendingen min så langt er at det rett og slett ikke virker fort nok‚ men er såpass tidlig i spillen at jeg regner med at det går seg til etterhvert.
Svaret på denne bekymringen er at du aner ikke hvor godt du har det. Wipeout HD blir morderisk raskt etter hvert.