Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er tre soundtracks du kan låse opp såvidt jeg har fått med meg; Arcade, Retro og Orchestral. Arcade er (med mindre jeg husker helt feil) det samme som var i SSDHD, og den låta der er så klart med. Gjett hvilket jeg spiller med forøvrig. ^^
 

Terje

mostly harmless
Retro soundtracket er et lite knippe låter fra Amiga originalene Stardust og Super Stardust. Eier ganske heftig de og ja, både soundtracka og spilla. :)
 
Sjokkskadde horer som snakker som forfattere og åpenbart dumme kjeltringer(med typisk "DETTE ER EN DUM TJUKKAS"-stemme) som lirer fremmedord ut av seg.
Hva ER det med eventyrspillutviklere og dumme tjukkaser? Det er nesten som om de stivnet emosjonelt og intellektuelt i syvårsalderen. Jeg liker Broken Sword 3, 4 og Runaway, men de har mye samme problem—de undervurderer spillerne med ca 15 års modning.
 
Jeg gogga meg på GoGgen her om dagen med to ålreite pusslere.
Det første er helt nytt og heter Unmechanical. Her spiller man en liten flyvende robot som blir sugd vekk fra familien sin og ned i et rør. Den ender opp i et creepy underjordisk rike hvor man skal løse diverse fysikkpusslingser. Det kan være alt fra å balansere steiner på vekter til å lede lasere med speil. Felles for dem alle er at få ting er opplagte så eksperimentering står på dagsordenen. Man føler seg fin og smart når man endelig kommer forbi et kinkig hinder. Desverre hender det og at man blir sittende fast fordi man dreit seg ut på en løsning. Man visste hva man skulle, men gjorde det ikke nøyaktig nok så man begyner å prøve andre ting.
Hele greia ser ihvertfall dritlekker ut til å være indie. For en gangs skyld bruker noen UT3 til no mer kreativt enn sinte menn med digre gønnere.

Det andre jeg coppa er noen år gammelt nå og heter Ceville. Ceville er da despoten i et generisk fantasyrike og ingen liker ham. Ganske kjapt uti blir han avsatt og pælma i fengsel. Desverre er det den onde visiren som vil bli kalif istedetfor kalifen som tar over og han er mye verre enn vår helt. Heldigvis møter han den lille jenta Lilly som er god som dagen er lang. Av en eller annen grunn greier Ceville å overbevise henne om at han fortjener å slippe ut sånn at han kan ta hevn over alt og alle fjerne den onde visiren fra tronen.
Dette er da en veldig tradisjonell pek og klikk fra 2009, men det som gjør den unik er at man styrer både den slemme despoten og den uskyldige jenta samtidig. Det betyr at de hele tiden har forskjellige forslag på hvordan man skal løse problemer samt at begge prater i samtaler. Etterhvert plukker man og opp en tredje fyr, en ekstremt selvhøytidlig paladin som var med å fange Ceville i starten.
Ihvertfall var dette veldig morsomt og stemmegivinga er ålreit til å være mekka i Tyskland eller no. Særlig Ceville er veldig bra stemmegitt. At de hele tiden slenger ut referanser eier og. Såklart er det opplagte ting som sitater fra Star Wars, men det dukker og opp obskure referanser til Richard Gere-filmer og løsninger fra et puzzle i Day of the Tentacle. Du vet det er en bra spill når Le Chuck, Diablo og Sarevok dukker opp som reformerte bad guys som går i terapi hos en god fe. :D
 
Jeg kjøpte Unmechanical i går. Det er en søt liten puzzle plattformer hvor du styrer en søt liten robot.

Det eneste du kan gjøre er å fly rundtomkring og plukke opp ting som ikke er for tunge, men allikevel klarer de å lage ganske stilige puzzles. Det er ganske kort, jeg runda det på under to timer, men det er definitivt verdt 60 spenn.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg aner ikke hva det der er.

Fullførte Spec Ops: The Line i går. Kort spill, men jeg vil si det var ganske bra. Skytinga fungerer, storyen er god. Det eneste som trekker ned er enkelte sekvenser hvor utviklerne har glemt å markere enkelte ting som ser ut som cover, som cover. Noe som dreper deg. Og jeg skjønner ikke hvorfor "hopp ut av cover"-knappen er den samme som melee når framover+X hadde fungert ti ganger bedre. Og for å plukke opp et nytt våpen må du holde nede reload-knappen istedenfor weapon switch-knappen, noe som var et stort irritasjonsmoment for meg.

Likevel, jeg fikk sett alle tre sluttene, jeg samlet all intel (enkelt gull-trophy), og spilte noen brett på nytt for å se de alternative utfallene fra valgene du tar.
 
Jeg likte det ikke!

Spillet er kjempestygt, og å faktisk spille det er på en skala fra Spec Ops: The Line til Vanquish, Spec Ops: The Line. Først helt mot slutten av spillet klarte jeg å differansiere mellom de to kollegaene, og her kan man sammenligne med Binary Domain som avslappet sjonglerer fire ganger så mange lagkamerater uten at det noensinne blir noen tvil om hvem som er hvem; og på tross av at det ikke egentlig er spesielt mye som foregår i spillet, skjønt jeg kan gå god for at det er en del av opplevelsen, er hele greien utrolig vanskelig å følge med på. Hvem skyter jeg på nå? Syntes også dæsjen Silent Hill 2 oppå hele Heart of Darkness-greien ble litt voldsomt helt i slutten. Jeg liker ikke Apocalypse Now! eller Heart of Darkness noe særlig heller da, bør det legges til. (Skjønner hvorfor folk gjør det da.) Var forøvrig heller ikke til Spec Ops' fordel at det hadde to av mine største pet peeves i spill, nemlig 1) PRESS O TO SKIP CUTSCENE på skjermen uten at jeg går inn for at det skal være der, og 2) hvis man snur kameraet bort fra noen som snakker, så hører man dem ikke. Høydepunktet var alle greiene med hvit fosfor, og Arsenal Gear-tenderende tips på ladeskjermene i slutten av spillet.

Har ellers begynt på Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga (hinduistisk cyberpunk dungeon crawZzzzzZZzz—med awesome musikk og stemning), Silent Hill 2 (spilt før!), Koudelka (en dag skal jeg kalle en katt eller romanfigur eller begge deler for det), I Am Alive (valgte høy vanskelighetsgrad, og mistenker at jeg ikke har nok kuler kulen jeg trenger for å komme forbi der jeg sitter fast), Thief Gold (zombier og skjeletter, men føles likevel sinnsykt realistisk ut); og så spiller jeg noen ganger The Secret World. Vil egentlig spille Yakuza og PS2-versjonen av Chain of Memories, men minnekortet med lagringen til førstnevnte, og Swap Magic-tingen jeg trenger til det sistnevnte, er begge i et annet fylke. Jeg tror jeg vil ha Sleeping Dogs. Jeg har en slags Hong Kong-dille for tiden, med film, så det passet bra. Verden advares herved: Hvis det ikke allerede finnes en tråd for det, og hvis ingen lager en innen jeg får lyst til å si noe om det, så kommer jeg til å kalle tråden "Oneirende Valper (PS3/PC/360)".
 
I Am Alive (valgte høy vanskelighetsgrad, og mistenker at jeg ikke har nok kuler kulen jeg trenger for å komme forbi der jeg sitter fast)
Det spillet der kan reise til helvete etter dickmovet det dro mot meg.
Er en plass der ei dame på et tak roper på at du skal hjelpe henne, så jeg stakk dit som gentlemanen jeg er og blir ambusha av tre folk. Trekker gønner og skyter den ene(eneste kula jeg hadde), og kniver de to andre. Så viser deg seg at for å få godkjent at jeg hadde hjulpet henne, så må jeg for faen skyte opp håndhjernene hennes, men jeg har selvfølgelig ikke ammo til det. Så jeg bruker en vill mengde med tid på å utforske områdene rundt, for å hjelpe andre folk og for å forhåpentligvis finne en kule, men no luck. Det her er i tillegg på en plass der jeg konstant må klatre opp i høyden for å unngå støvet(tapper deg for liv og stamina), så ting tar dobbelt så lang tid som det trenger. Så til slutt driter jeg i henne og trasker tilbake dit jeg skal, for å bli møtt på av tre nye folk som dreper meg og mister alt arbeidet jeg har gjort, fordi det ikke var noen checkpoints i mellomtiden. Jævlig motivert til å gjøre det der på nytt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Fikk kode til Firefall-beta her om dagen og promper litt rundt der. Ikke så veldig mye å rapportere ennå siden jeg ikke har hatt så mye tid til å spille, men snappa opp en 45-minutters video av første pve-området.

Virker som spillerne er ansvarlige for å utvide pve-spillerområdet som kanskje blir snedig, men pvp skjer i typen arenainstanser som de fleste skytere.
Angrer på valgen av stemmen til figuren min :penga:

Kanskje mer om dette senere. Vi får se.
Vi får se.
 
PC-porten av Sovebiskene var vistnok ikke all verdens. Mulig det hjelper om de patcher det. Venter heller til neste uke siden Darksiders 2 kommer på tirsdag og nytt Transformers på fredag og de kommer jeg garantert til å digge. I mellomtida coppa jeg Iron Brigade på Steam og det er ihvertfall eibart.

E: Lol, de har allerede slengt opp to pakker med DLC til Snusvalpene selvom vi ikke får det før fredag. Det er jo ganske kult.
 
Dro gjennom Dear Esther to ganger på rad. Visuelt sett var det helt fantastisk. Som spillturist var det definitivt mye jeg måtte se på, spesielt det første og tredje området. Kunne vel med fordel ha vært litt større områder man kunne utforske dog. Det narrative er jeg litt usikker på hva jeg synes om. Noe av det fyren sa var så tettpakka i metaforerer at det tidvis hørtes ut som en parodi på Max Payne . Om det var noe mening i det han sa, så ble i hvert fall en del av det borte for meg. Tilførte i hvert fall en håpløshet til stemninga, og antar det var det de prøvde på. Så gg på den sikkert. Er ikke helt overbevist om at jeg skjønte historien helt(men det er kanskje ikke meninga at man skal det heller?), men har i hvert fall min teori på det , og det er det viktigste.
Et stemningsfylt spill med et fantastisk soundtrack som definitivt etterlot et inntrykk på meg. Blir nok enda en runde til om et par måneder tenker jeg. Topshit.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Fikk 2 betanøkler til Firefall nå som jeg kan gi bort. Jeg kan ikke se nøkkelen selv og det er en sånn greie hvor jeg må sende email-invitt, så hvis noen har lyst på er det bare å sende meg en pm med mail.
Når det er sagt så kan jeg si at dette er veldig beta ennå og det er mye som ikke funker og relativt lite å gjøre. Ikke euro-server ennå, men det sies at den kommer i dag eller i morra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... det er mulig å tape Kabal når man deler ut ett kort om gangen?
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Akkurat påbegynt Resitance 3 enda en gang har insomniac forandret på kunst direksjonen i spillet. Liket at de har gått bort fra re-generert helse siden karakteren en spiller i 3'ern ikke har blitt infisert av chimera viruset,
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Apropos Resistance: Testa demoen av Vita-spillet (Resistance: Burning Skies), gadd ikke spille ferdig demobrettet for å si det sånn.

Ellers har jeg spilt litt English Country Tune i dag. Det er da et puzzle-spill laget i Unity av Increpare, en indie-spillmekker som har laget rundt regnet tredve milliarder gratis spill og først nå har mekka noe mer substansielt som da er ment å betales for. Kosta fire euro på Steam (introduksjonspris), og det har sånn stilig gjennomført lo-fi-estetikk som er vanlig i indiespill. Uansett virker det veldig som et skikkelig standard Sokoban-derivert puzzletjohoi, hvor du begynner med å dytte kuler inn i forhåndsmarkerte bokser. Første del av spillet introduserer gradvis noen små twists på formelen, og blant annet må du begynne å tenke over hvordan omgivelsene påvirker gravitasjonen og sånt; reglene er få og enkle, men som i alle gode puzzlere er mulighetene og taktikkene de åpner for enormt komplekse. Uansett, peisa gjennom første del og tenkte at joda dette var jo kult men orker jeg virkelig å spille ti samlinger med dette?

Så, siden den første samlingen heter "Larva", testet jeg den ene som åpnet seg da jeg fullførte den, som da heter - naturlig nok - "Advanced Larva". Mer av det samme, bare mye vanskeligere. Okay, tar det seinere. Men... jeg sjekker hva den andre er for noe. Den heter "Whale". Viser seg at hver samling har nye objekter du skal dytte, egne regler og en egen måte å utforske grunnmekanikken på. Så, joda, fra det øyeblikket gikk English Country Tune fra å være bare en bra puzzler til å bli en skikkelig bra en. Increpare holder det ekte; han har for lengst demonstrert at han klarer å konstruere gode ideer til spill og formulere dem godt, men English Country Tune viser at han også klarer å utforske dem på en måte som tilfredsstiller sånne særinger som meg. Anbefales.

PS: Siden det er mekka med Unity tar det fem sekunder å porte spillet til Mac, men jeg aner ikke om det faktisk er tilgjengelig på Mac. Verdt å sjekke, kanskje.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk 2 betanøkler til Firefall nå som jeg kan gi bort. Jeg kan ikke se nøkkelen selv og det er en sånn greie hvor jeg må sende email-invitt, så hvis noen har lyst på er det bare å sende meg en pm med mail.
Når det er sagt så kan jeg si at dette er veldig beta ennå og det er mye som ikke funker og relativt lite å gjøre. Ikke euro-server ennå, men det sies at den kommer i dag eller i morra.
Fikk lasta ned dette i natt (2mb ADSL :penga: ) ooog jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde fått med meg at dette var et "standard" MMO, trodde det var noe mer ala Tribes. Og... det er det jo, hvis du spiller PvP (fikk jeg inntrykk av, testa ikke). Men! Du har altså et ganske standard MMO når du spiller aleine, med fetchquests og sånt... bare at istedenfor at spillet går ut på å microe GUI-et, så går det ut på at du freser rundt med jumpjets, gønner ned muterte møkkadyr med plasmakanonen din (våpenet jeg starta med) og skaffer crafting-ressurser. Og det er objektivt sett bedre enn å trykke 4 og 5 annen hver gang til monstrene kreperer, spør du meg. Dessuten er valutaen du bruker for å kjøpe nytt gear XP, så det virker som om det ikke er levels i spillet, bare ulikt gear. Ja, og du kan også låse opp forskjellige klasser mens du spiller (jeg holder meg til Assault enn så lenge), og nye underklasser (representert ved nye Battleframes, som da er rustningen du dasser rundt i. Dama mi sprader rundt i bare boxershorts og digre støvler akkurat nå) så lenge du har lagt nok XP i klassene over.

Settingen jeg starta i var en tropisk øy med techno-tiki-er og luauer overalt og ekle firfisler og insekter rundt om på stranda, og det er så vanvittig mye mer interessant enn standard-scifi-driten med stål og betong så top marks der. Ble veldig positivt overrasket, satser på det blir F2P eller har en rimelig abonnementsavgift så spørs det om ikke det blir noe Firefallings på meg når det blir ferdig en gang. Skal iallfall definitivt spille mer av betaen, koste meg godt med dette. Ja, og jeg har som nevnt kanonræva linje så det er mye lag ute og går, men jeg vente meg til det og det hadde ingen stor innvirkning på opplevelsen og det er veldig kos.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmmm. Ikke mmo-fantast, men det der hørtes umåtelig interessant ut