Hva spiller du for tiden?

Jeg fikk geita i Paper Mario! :psyduck:
Måtte slå på et tre tre ganger og så kom Birdo dalende ned på en huske og sang en romantisk ballade om å inneha halve hertet til en kvinne og halve til en mann. Så ga hen meg geita.
 
Prøver å spille SC2, men gidder ikke ladder. Har to kompiser jeg kan spille med, han ene er for god, han andre for dårlig. Trenger motstandere :/
 
Åssen greier du å dobbelposte fem timer etterpå?

Uansett coppa jeg Of Orcs and Men på Steam fordi det kanskje kunne være en greie jeg liker. Settinga er da at man er en ork og en goblings som skal snikmyrde menneskene sin keiser som har slavebundet grønnhudene. Veldig generiske saker, men det ligger nært nok til åssen The Witcher gjør ting til at det er artig. Problemet er bare at kampsystemet er noe av det kjipeste jeg har vært borti. Det går da ut på at man pauser spillet og gir ordre til begge to og lar det skje i realtime, litt som Knights of the Old Republic. Greia er bare at animasjonene ikke indikerer særlig hva de gjør og AIen suger så man må knote med begge to konstant. Det er så ille at når kamper starter står bare den andre å venter på ordre. Disse folka mekka Game of Thrones RPGet og det er vistnok akkurat samme skiten der.
Så ja, det kunne vært ok, men slåssinga er et hovedfokus i spillet og altfor irriterende til at jeg gidder. Om ikke annet er soundtracket jævli bra.
 
Cognition: An Erica Reed Thriller: Episode 1(point 'n' click )

The Cain Killer har kidnappet broren til Erica Reed, og som FBI-agent er hu først på stedet i håp om å redde han. Desverre så går det til helvete, og han overlever ikke. 3 år senere og hu har fortsatt ikke kommet nærmere til å løse saken, så den blir droppet. Hun og partneren blir tilkalt til det som ser ut som et selvmord, men siden det er et spill, så er det ikke bare et selvmord selvfølgelig. Sånn ca. sånn setupen er.
Hva puzzlene gjelder, så er det rimelig enkle greier. Har du den itemen du trenger, så er det greit. Så akkurat en biten var fint lite engasjerende, og ikke noe tilfredstillelse av å knekke en gåte som det var i Alpha Polaris.
Var nok historien og Erica som var det jeg likte best med spillet. Lider litt av at det er den første episoden i serien, så det blir mye setup-opplegg, men toucher litt på etterdønningene av drapet til broren. D; Resten av castet sett bort i fra de andre agentene(til en viss grad i hvert fall), er rimelig intetsigende folk .

Så rimelig rævva skrevet av meg, merker jeg, men ta en runde med demoen. Tør påstå at dette skal være noe de fleste P&C-fans kommer til å like.

Pent å se på forresten



Skal definitivt kjøpe neste episode.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
The Binding Of Isaac
For vanskelig for meg. Liker det enda, selv etter et halvt år siden sist.

Cities In Motion
Det er rett og slett en slags by transport simulator (Som SimCity med bare fokus på transport)
Jeg nyter det kraftig og er en grei deal å få med seg på steamsalget også.
(Psst: SIMCITY5 kommer ut 5.Mars, men EA har noen spesielle dlc for folk som forhåndbestille på ØRYGIN og ikke steam)

CS:GO
Veldig morsomt, begynner å bli bedre og bedre i FPS spill.

Arma2 og Arma2 Operation Arrowhead (Combined Operations)
Rett og slett en krig simulator, 72timer forklarer hvor mye jeg liker det så langt. Mange moduser, men holder meg unna DayZ ( Lettskremt D: )

Chivalry: Medieval Warfare
Spennende og velbygget kampsystem selv om de fleste online bare spammer shitten ut av musa si.
Ganske vansklig men får du taket på deet kjapt.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spilt endel Chivalry selv. Artig og brutalt, men føles veldig sluggy og kronglete. Føler fremdeles at PVK2 er veien å gå hvis du skal spille et bra first person slasher.
 
Har givet løs på en til runde Metro 2033, og syntes virkelg spillet fanger situasjon og tankesettet ved å være sperret inne under et ubeboelig post-apokalyptisk Moskva. Enda mere enn ved første gjennomspilling. Gleder meg til oppfølgeren!
 
Før jeg dro på julemiddag fikk jeg testa litt Ringenes Legoherre og det er det beste Middle Earth spillet. For noen år siden erklærte jeg Lego Batman for det beste Batmanet noensinne, men det var før Arkhamene kom forbi. Nå er Lego Batman 2 det tredje beste.
Ringenes Herre har stort sett bare søppel og masseprodusert dritt fra EA å by på se her er kampen lett. I starten fighter man Sauron som Isildur og Elrond mens tonnevis av orker, alver og menn dæljer løs.



Så starter selve historien og siden jeg driter i den velger jeg å ri en geit med Sam.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har akkurat pløyd gjennom Spec Ops: The line, og.. da jeg plutselig var i en shoot-out i et TV-studio, mens Deep Purple - Hush blasta over anlegget, ante jeg litt håp, men. Dette er et generisk 6/10 covershoot med kvasi-oppgulp av et "plot". Spillet klarte på ingen måte å få meg til å "bry meg" om figurene i spillet, og det skal litt mer enn å bare slenge inn noen "nemmen, ikke drep barna med hvitt fosfor da!"-øyeblikk for at jeg skal gidde å heve et øyenbryn. Glad jeg kjøpte det på billigsalg, for å si det sånn.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
Borderlands 2
Digger alt ved spillet enn så lenge, fin humor, morsom story og givende "premiesystem". Spiller sammen med en venn så det er ekstra gøy.


Bonerfart, kreativt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Argh. Jævla Mark of the Ninja, hvorfor må det være så bra? Jeg skulle ha sovet nå, for pokker. :argh:

Uansett, kan jo skrible litt når jeg først er i gang. Mark of the Ninja er da et ganske stilig 2D-snikespill, jeg testa Xbox Live Arcade-versjonen i sin tid og bestemte meg for å vente på PC-utgaven. Så da gjorde jeg det. Var på salg i jula til femti spenn så heyoo.

Men, ja. Du er så klart en ninja, og i motsetning til Ninja Gaiden og sånt tåler du så godt som ingenting og må dermed snuske deg rundt og stealth-drapsmyrde litt sånn dann og vann når sjansen byr seg. Plottet er at du har tatt noen heftige tætts som gir deg superskillz men oisann de kommer til å gjøre deg sinnssyk sånn at du dreper hele klanen din så bare drep han der onde greven før du tar livet av deg ok hei skulle du sett det er en plottwist på slutten snork. Uansett, når du sniker så ser du hendelsene som forseggår fra sida, så dette er faktisk et stealth-plattformspill med de påkrevde oppgraderingene som ikke egentlig har så mye å si annet enn at du får noen nye måter å ta livet av slemme soldater på. Uansett er det at designen er såpass ren som tiltaler meg; ting du ikke kan se viskes gradvis ut, og soldater du har sett men som forsvinner ut av syne vises bare som silhuetter der du sist så dem. Men! Lyder representeres visuelt som små sirkler som bølger ut fra punktet de oppstår på, og dermed kan du faktisk "lytte" deg fram til hvor byttet befinner seg. Snaskens.

Og ja, du får masse gadgets og fiksfakserier, men du KAN komme deg gjennom hele spillet med bare sverdet eller uten å drepe noen. Litt vanskelig, dog. Tok et brett nonlethal bare for å se om det funka, det gjorde det og det rant inn med achievements så der kan man se. Så: Jakten i Mark of the Ninja er helt utsøkt, score-systemet er krystallklart og du får masse endorfiner så fort du spiller bra. Det andre jeg liker ekstremt godt, er at hvert brett spiller på akkurat de samme strengene (ulike fiendetyper, ulike feller, ulike enkle setpieces), men varierer dem slik at hver situasjon blir unik. Du har som regel mange måter å angripe en situasjon på, og det er helt opp til deg hva du velger.

Så... det jeg ikke liker så godt. Man bruker samme knapp (B på Xbox 360-kontrolleren) for å gjemme seg, åpne dører og plukke opp lik (som må gjemmes for økt trygghet og dat score), og innimellom ligger tingene for nære hverandre slik at du lukker ei dør eller slenger deg bak en vase når du bare vil slenge et dødt lik ned ei gruvesjakt. Og: Hoppinga er innimellom litt skrotal. Klatringa er dog så bra at det får gå.

Sausen er at hvert brett har tre valgfrie utfordringer, som for eksempel å drepe alle fiender i et bestemt område, luske seg fram til et mål uten å bli oppdaget, finne alle greiene du må gjøre noe med selv om du bare trenger å finne tre for å klare oppdraget, eller annet snusk. Noen av brettene har også valgfrie ekstrautfordringer som virkelig pusher skillza dine, og det er herlig for oss som liker å mestre mekanikkene skikkelig. Masse gode puzzles ute og går.

Uansett: Småplukk til side, så er dette et sånt knivskarpt designet spill som definerer et klart regelsett og varierer det i alle mulige retninger i løpet av spillet, og som har en metastruktur som beriker hovedopplevelsen. Det er sånt jeg kaller jæskla bra, og dette står faktisk i fare for å bli Årets Snikespill hvis bare ikke Dishonored hadde trykket på enda flere av mine personlige knapper. Plukk opp Mark of the Ninja hvis du har Xbox eller datapese og liker sniking plz.
 
Kotor 2 med TSL Restored Content Mod. Fyfyfyfaen, dette er bare fantastisk, anbefaler alle som ikke har spilt/fullført det før og som liker SW å prøve dette. Selges grisebillig på steam og moddingen er superenkel.
 
Pusler litt med Dark Souls, begynte på New Game + for å prøve Artorias of the Abyss. Har fullført DLCen nå og tenker at jeg like gjerne pløyer gjennom resten av spillet også før jeg legger det på hylla igjen. AotA kunne gjerne ha vært litt lengre, men et par timer med DS er i grunn verdt hundre spenn så det går greit.
 
Ganske ferdig med Ringenes Legoherre og det var en awesome ting. Bare det faktum at jeg nå ruller rundt med Tom Bombadil og Radagast og de har pil og bue som gjør om folk til dansende skjeletter og en hammer som gir dem gøy hår sier vel sitt.
Starta og opp Prototype 2 og det er fortsatt ganske Woototype. Samme greia som sist så man svever omkring og nommer på sivile, soldater og monstere til kuene kommer hjem. Storyen og fyren man spiller nå er ikke så veldig engasjerende, men ingen av oppdraga har irritert meg særlig sånn som i orginalen så det er all good. Man har noen nye skills som at man kan gjøre tilfeldig forbipasserende folk til biologiske bomber som eksploderer i gørrete tentakler og man kan mane fram brutes og beordre dem rundt. Virker som det ikke er så langt, men det er greit siden det var på salg.
 
Har kjørt gjennom Knytt Underground, og no er det hemmeligheter og trophies som gjelder. Nydelig spel, klarer rett og slett ikkje slutte å spele!

Trofeene omhandler stort sett vanskelige steder å komme til, så her er det plattformpuzzles til den store gullmedaljen. Glær mæ!