Testa det så vidt istad, skal spille mer i morgen (i natt?). Det er det første spillet jeg har testa på det nye 780 GTX-kortet mitt som klarer å sinke frameraten betraktelig. Det virker som om det ikke blir mye bedre av å skru ned effektene, så jeg kjører full pupp. I det minste er porten mulig å spille i 1440p og ikke låst til 900p eller annet rask, og det kjører egentlig helt OK.
Savner fortsatt farger og noe av fokuset fra DR1 og 2, men dette er helt klart noe Dead Rising. Håper det er saker.
UltraEdit: Den uncap FPS-saken. Jeezus, den fikser frameraten totalt. Går som fot i varmt smør. Kan ikke fatte hva Digital Foundry har testet.
Nesten vanskelig å beskrive hvor mye bedre det gjør opplevelsen. Bare test det;
1. Create a “user.ini” file in the same folder as deadrising3.exe (for Windows 8.1 users it’s located at: C

Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common).
2. Enter the following line in the file: “gmpcr_unlock_frame_rate = True” (no quotes).
Sies at spillet kan bli noe ustabilt, men kan ikke se for meg hvorfor det skulle skje. Spillet går silkemykt, og om noe oppfører spillet seg bedre. Eneste årsaken jeg kan tenke meg til at dette valget ikke ligger i menyen er at noe MS ikke vil at man skal se hvor mye bedre mesterrase er.
Og spillet da? Elsker det. Mye mer farger og variasjon en de dødskjipe brune trailerene skal få det til å se ut. Skal skrive mer om det siden, i mellomtida kan man kose seg med dette: