Min nye digitale last er FLINTHOOK , en platform/rogue-lite hybrid som krysser av alle boksene jeg trenger for å forsvinne i et spill i noen timer. Raske, smidige bevegelser, et ROGUE LEGACY-ish opplåsningstre, nyyyydelig pixelart og en bratt læringskurve som til gjengjeld er rettferdig og faktisk ganske tilgivende.
Man er en pirat/bountyhunter som border skip og skal ta en bounty. Skipene består av rom som må beseires, man samler spenn og "premium spenn" (mer om dette senere) som brukes til å kjøpe oppdateringer. Ingen heftige puzzles, men flytende platforming som eier. Man finner sjapper man kan kjøpe helse, oppgraderinger for runden eller bomber.
"Premium spenna" er en myntenhet du bruker mellom de forskjellige rundene (etter man er dæww) til å kjøpe oppgraderinger som slenges på figuren på en permanent basis. Man har også mulighet til å legge inn perks (så lenge man har nok poeng) og kan dermed skreddersy runden litt.
Spillmekanisk føles det som en platformer av ypperste sort; Man må ta tre skip før man kommer til Bounty (dvs boss), og disse skipene har varierende vanskelighetsgrad og også belønning. Man har en gønner med kort range, et belte som får tiden til å gå sakte og til slutt en grapplinghook, som nok er mekanikken spillet vinner mest på. Spillet belønner deg å å være i konstant bevegelse, og det gjør en absurd god jobb med å tilfredsstille deg visueltsett og lydmessig.
Kontrollen sitter som støpt, framrate er konsis (på PS4 iallefall. Ser ut som det kan kjøre på en potet, så tror det går på så og si alt), gameplayet er glitrende.
9/10 hittil for min del
Man er en pirat/bountyhunter som border skip og skal ta en bounty. Skipene består av rom som må beseires, man samler spenn og "premium spenn" (mer om dette senere) som brukes til å kjøpe oppdateringer. Ingen heftige puzzles, men flytende platforming som eier. Man finner sjapper man kan kjøpe helse, oppgraderinger for runden eller bomber.
"Premium spenna" er en myntenhet du bruker mellom de forskjellige rundene (etter man er dæww) til å kjøpe oppgraderinger som slenges på figuren på en permanent basis. Man har også mulighet til å legge inn perks (så lenge man har nok poeng) og kan dermed skreddersy runden litt.
Spillmekanisk føles det som en platformer av ypperste sort; Man må ta tre skip før man kommer til Bounty (dvs boss), og disse skipene har varierende vanskelighetsgrad og også belønning. Man har en gønner med kort range, et belte som får tiden til å gå sakte og til slutt en grapplinghook, som nok er mekanikken spillet vinner mest på. Spillet belønner deg å å være i konstant bevegelse, og det gjør en absurd god jobb med å tilfredsstille deg visueltsett og lydmessig.
Kontrollen sitter som støpt, framrate er konsis (på PS4 iallefall. Ser ut som det kan kjøre på en potet, så tror det går på så og si alt), gameplayet er glitrende.
9/10 hittil for min del