Ico 2 / Wanda and the Colossus

#84
Godt å høre. Enda ikke spilt det, men gleder meg til å sette igang. Skuffende allikevel da Colossus har så grisefett pappcover, dessuten er det alltid stas å eie ting på launchdagen. Men Ico ble vel nesten launcha idag?
 

oma

Village Drunk
#85
kom ikke ico med sånn fett pappcover da?

og ja, ico er nok litt bedre enn shadow of the collosus
 
D

Deleted member 91

Gjest
#87
Ble nettopp ferdig med den femte kolossen, og ... wow. Spillet er til tider veldig tregt (svømmeseksjonene er omtrent like spennende som en episode I gode og onde dager), og man merker rimelig godt at PS2-en sliter av og til, men når det tar av, så tar det faenmeg av. Å henge og dingle på ryggen til en koloss som desperat prøver å kaste den lille kroppen din ned i avgrunnen mens du trekker fram sverdet for å kjøre det dypt inn i kolossen ... Wow. Hver eneste koloss jeg har møtt på hittil har overgått den forrige, og jeg håper inderlig det fortsetter slik.
 

oma

Village Drunk
#88
hmm... 4 og en halv time og 12 kolosser ferdig... mulig litt altforkort tror jeg, og jeg er bare sånn halveis fornøyd egentlig, jeg syns ikke at den neste kolossen overgår den forrige egentlig, jeg syns ikke vansklighetsgraden på spillet blir så mye verre, det er noe som mangler syns jeg, det er litt vanskelig å finne ut akkurat hvordan man skal oppå de forskjellige kolossene, men når man først finner det ut så er det litt for enkelt syns jeg, det er ikke noe problem å "regain grabbometer" på de forskjellige kolossene... og noen av dem er bare dårlig til å riste så du mister ikke noe på "grabbometeret"
 
#89
Vel, har spilt ICO en god del, og er storfornøy. SOTC er også veldig bra, men noen ganger er kontrollen kronglete.


Foressten, noen som kan gi meg noen tips om kjempe nr. 4 :svette: . Får stadig tips om at jeg skal få kjempen til å vente rumpen sin mot meg, men mer tips for jeg ikke :svette:
 
#91
Genialt spill, har tatt 6 kolosser hittil. Et av de definerende momentene på PS2. Maskinen har fått et bra antall titler som gjør maskinen til noe mer enn en multiplatform konsoll. En god grunn til å skaffe seg PS2, sammen med ICO, Shadow of Memories, God of War, The Mark of Kri og Katamari Damacy (eller oppfølgeren We Love Katamari).
 
#92
Har farlig lyst på det her, noen som vet hvor jeg finner det billig? Studentbudsjett = :(
 
#93
Hmm, den billigste prisen jeg har kommet over er Elkjøp sin, på 499. Men det finnes sikkert nettbutikker som er litt billigere. Uheldigvis veit jeg ikke om noen.

..

Jeg sliter med å bestemme hvilket spill jeg skal kjøpe; Ico, eller Colossus. Noen forslag?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#94
Begge to så klart. Men hvis du bare skal ha ett i første omgang anbefaler jeg Ico.
 
#96
Tar meg den frihet å advare mot spoilere i artikkelen til Shadar. Etter den spoileren valgte jeg å slutte å lese i frykt for å finne flere.

I hvertfall intill jeg har fullført SotC
 

SHDR

Gullmedlem
#97
Jeg klarer ikke se den spoileren? Det er én liten Ico-spoiler, som halvveis sier noe om en hendelse som finner sted omtrent én time inn i spillet. Resten av stoffet i artikkelen baserer seg på ting spilleren vil oppleve i løpet av, roughly, de første tjue minuttene med spill i begge tilfeller.

Fortell meg hva du anser som en spoiler, så skal jeg fikse på det. Rofl.
 
#98
Det står noe om slutten i spillene.

Jeg har ikke så særlig sans for ICO. Lånte det på biblioteket for en god stund siden. Husker jeg brukte evigheter på å finne utveien fra det store rommet med krukkene. Spillet virket nærmest dødt, alt var så tomt og kjedelig(mulig det er meningen, men det driter jeg i). Det første jeg gjorde når jeg møtte den mistfostra prinsessen var å bli slått helseløs av noen svarte kryp. Sikkert ett bra spill, men ikke den typen spill jeg liker.
 
#99
Jeg har også store problemer med å erklære ICO som et av verdens store under. Det var temmelig dødt og i tillegg til at man er konstant barnevakt for den jenta, det var bare totalt irriterende.

Men Colossus var noe helt annet, kolossene eide virkelig.
 
ICO må være et av de beste spillene jeg har spilt. Helt genialt bra. Husker dog at jeg irriterte meg grenseløst over de svarte monstrene i starten, men de er egentlig bare et nødvendig slags "onde" i spillet. Vakkert spill, helt nydelig faktisk. Har skaffa meg Colossus nå, og venter bare på at en fyllesjuk roomie skal stå opp, så blir det spilling. :D