Import

#62
Play-Asia har tilbud på Atsumare! Made In Wario til Gamecube - $22.90, det vil si omtrent 150 norske kroner (give and take some). Tilbudet varer i cirka 1 uke.

MoFo2
 
#63
Haha, for et cover:

Aldri i livet om den engelskspråklige varianten vil få et slikt. Jeg kan ikke noe japansk, men jeg har da freeloader, og minigames er da morsomt. Sikkert litt kult i multiplayer det der. Hva er porto og slikt fra Play-Asia?
 
#64
De gangene jeg har bestilt GC-spill har frakten vært på litt under $3 (ca 21 kr) per spill og det har tatt 4 dager fra de ble sendt til jeg fikk de (sendt mandag, fått fredag).

MoFo2
 
#65
Jeg og Akuma har tenkt å bestille Naruto: Gekitou Ninja Taisen 2 og Freeloader fra play-asia.com. Enste problemt er at vi aldri har importert før, og vi har ikke kredittkort å betale med. Så vi har et spørsmål angående betalingsmetoder.



Manual Payment. Er det sånn at vi får en giro vi må betale i banken eller?

På forrhånd takk.
 
#66
Har alltid betalt enten med VISA eller via PayPal, så jeg vet dessverre ikke. Du kan alltids prøve å sende mail til Play-Asias kundesupport.

MoFo2
 
#68
Har ikke hatt noe problem med Play-Asia hittil. De er flinke til å merke ned varer slik at du unngår toll så for meg er det import-sjappe numbero uno når det kommer til japanske spill.

MoFo2
 
#71
Det får du vite mens du "sjekker ut", før du bekrefter bestillingen din. Frakt for et (1) spill bruker å ligge på rundt $3-4 for billigste fraktmåte.

MoFo2
 
#73
I de siste tilfellene har jeg fått hentelapp og da betaler jeg tollen når jeg henter varen hos Posten. Play-Asia beregner ikke toll, det sørger eventuelt gode, gamle Posten for når de får en pakke fra utlandet.

MoFo2
 
#74
Bare lurer på en ting. Jeg har kjøpt noen spill for 214 kroner på play.com. Siden jeg da ikke visste at tollen blir beregnet for betalt sum ekskludert porto, fikk jeg toll på 121 kroner. Det jeg nå hadde tenkt til, var å gå ned på postkontoret og få pengene mine tilbake. Så det jeg lurer på er om noen vet hvor mye frakten til play.com koster, og eventuelt om dere har hatt noen lignende erfaringer med feilaktig toll på varer.

Og en siste ting, hvorfor skriver play.com varens verdi inkludert frakt på pakken?
 
#76
Ok, takker for et nyttig og informativt svar. Da skal jeg gå ned og få pengene tilbake på mandag. Jeg fant dessverre kun den ene kvitteringen (Av de 3 ordrene med toll jeg har fått), men det er i hvert fall bedre enn ingenting.
 
#77
Opprinnelig skrevet av MoFo2@18.10.2004, 20.52
I de siste tilfellene har jeg fått hentelapp og da betaler jeg tollen når jeg henter varen hos Posten. Play-Asia beregner ikke toll, det sørger eventuelt gode, gamle Posten for når de får en pakke fra utlandet.

MoFo2
118984​
Rart det. Jeg har selv fått hentelappen fra posten en del ganger i det siste, og jeg har sluppet unna å måtte betale noen form for toll. Selv etter alt det som jeg bestilte fra forskjellige Ebay selgere i England som kostet over 200kr. Men det kommer nok snart det og. :svette:
 
#78
Det bruker å stå på hentelappen om du må betale toll eller ikke. Og det har jo også litt med pakkens størrelse om du får hentelapp eller ikke.

Forresten så er import-guiden lagt ut nå, god lesing! :)

MoFo2
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#79
Kanskje dette er riktig tråd å spørre i? :confused:

Kan noen fortelle meg hvor jeg får tak i en NTSC PStwo? Jeg har sett i en drøss nettbutikker uten å finne den.

Ikke særlig høyt prioritert «over there», tydeligvis. <_<