Killzone

#82
Opprinnelig skrevet av Fleksnes@30.10.2004, 16.24
7.5/10 på IGN? Noe sier meg at dette spillet kommer til å skuffe mange.
127201​
Jepp.

7.5 Presentation
Killzone offers a minimalist's menu but a fair amount of options. Progressive scan output would be nice, but that omission doesn't hurt the title and its cohesive feel, even if it does start abruptly.

8.0 Graphics
Killzone boasts incredible art direction. Every level is stylish and appropriate while every character and gun is meticulously detailed. Then again, it's also slow running and loaded with glitches.

9.0 Sound
Amazing music and some very crisp, very believable effects are brought down only by repetitive voices and bad dialogue. Brought down, but not by much. Terrific audio job, Guerilla.

7.0 Gameplay
Here's where it gets sticky. The AI is terrible and the scripted combat isn't very exhilarating. But then it looks and sounds so good it's often possible to get lost in the war.

8.0 Lasting Appeal
Provided the technological deficiencies don't bother you, Killzone offers a solid multiplayer mode that happens to be plagued by the same problems as the singleplayer game.

Overall:
7.5


http://ps2.ign.com/articles/561/561669p1.html
 
#84
Uhmm.. Tar ikke turen til Spiderman for dette spillet ihvertfall.
Var det jeg fryktet. Går tregt og fullt av bugs.
 
#85
Faen. Har bare hørt positivt om dette inntil nå.... var det en Review eller en beta-test?

KAN DET FREMDELES VÆR HÅP?! LYS I ENDEN AV TUNNELEN?! :blunk:

...EDIT: det var visst en review ja....
 

SHDR

Gullmedlem
#86
Så må dere huske at IGN er en bønsj med søplehuer også, så jeg anbefaler dere alle å vente til det kommer flere reviews. Det jeg har testet av spillet har faktisk falt i smak, og som dere kanskje vet er det ikke så jævlig mye jeg synes er bra. Bare det at IGN baserer en del av karakteren sin på om det er PROGRESSIVE SCAN eller ikke gjør at jeg får lyst til å slå dem ihjel med pikken min. Ufyselig side.

Vent på second opinion, dere.
 
#89
Eurogamer er en god side, men jeg må innrømme at jeg ikke er helt enig i at Driv3r fortjener 3/10. Kanskje sammenlignet med GTA San Andreas, nå i ettertid, men ikke da det kom ut.
 

SHDR

Gullmedlem
#90
Jeg har spilt DRIV3R en stund, og jeg må si at det er en av de aller mest dysfunksjonelle spillene som noensinne er blitt hypet. Vi snakker skikkelig Rise of the Robots-klasse her. Du kan like det så mye du vil, det er helt utrolig drøyt å skulle selge det spillet til full pris, og det er IALLFALL helt drøyt å lyve for pressen for å få disse til å justere opp scoren på spillet. Eurogamer syntes det samme som Rune i VG syntes: nemlig at spillet er en fornærmelse. Det er respektløst og hinsides umodent å slippe et spill i en så grim tilstand som det DRIV3R var i. Se for deg at du stikker på kino, og ser at bluescreenene er dårlig klippet ut, at 3D-modellene i effektene clipper gjennom gulv og hverandre, og til slutt bare stopper filmen fordi de ikke greide lage noe mer på den.

Det passer ikke noe sted. Forøvrig tror jeg DRIV3R kan, i likhet med Enter The Matrix, ha hatt en svært negativ innflytelse på bransjen som helhet. Alle vet om DRIV3R og Enter the Matrix. Og nesten alle som har spilt det synes det var stusselige greier. Gir det et godt inntrykk av videospill som interessant og god underholdning? Lokker det til å spille flere spill? Jeg ville ikke vært her i dag om spillene jeg begynte å spille for så mange år siden var like elendig utført som DRIV3R. Det er ikke det verste spillet noensinne, men det er et høyprofilspill, en potensiell ambassadør mellom spill og et større publikum, og denne ambassadøren spyttet i vinkaraffelen, og bæsjet i akvariet. Slik oppfører man seg ikke.
 
#91
Det er selvsagt dumt å stole for mye på anmeldelser, men etter at jeg prøvde spillet på E3, har jeg hatt en gnagende følelse av at her er det stor fare for at presentasjonen kommer i veien for innholdet, og at spillet kommer til å dele folk i to leire: de som elsker det kunstneriske uttrykket og er villig til å tilgi mangler i det spilltekniske, og de som mener manglene ødelegger for opplevelsen.

Det finnes et par omtaler til nå, med 8/10 og 9/10. At Official Playstation Magazine UK gir spillet 9/10 istedetfor 10/10 er bekymringsverdig, ettersom det bladet er omtrent et rent propagandablad for Sony. Og for de som mener 9/10 er en bra karakter i OPMUK, det er det samme som de ga Medal of Honor: Rising Sun i sin tid...
 
#92
Jeg er fullstendig enig i at Driv3r føles uferdig, har altfor mye bugs osv, men jeg mener helt og holdent at spill som GTA kommer unna med det, mens Driv3r ikke gjør det - mest på grunn av at hele spillegleden i Driv3r dabber altfor raskt av, mens den i GTA ikke gjør det. Forskjellen mellom Rise of the Robots var at spillet i tillegg til å ha en fin grafikk for sin tid hadde en helt elendig gameplay, mens Driv3r hadde en helt okay gameplay mekanisme men var desverre forpestet med bugs osv. Kritikken av til-fots kontroll er til de grader overdreven, og jeg har vært borti spill som kun foregår til fots som har hatt verre kontroll, men likevel har fått langt bedre karakter enn 3/10. For de som husker rett, så var ikke til-fots kontrollen i The Getaway eller True Crime noe å skryte av heller.

Jeg tror ikke Driv3r har ødelagt bransjen noe. Reflections har helt og holdent ødelagt for seg selv, og de må jobbe hardt for å få til et spill som fungerer på det tekniske plan i tillegg til et brukbart eller godt gameplay. Men for å si det sånn, så har jeg fortsatt mer til overs for Reflections enn jeg har for folka bak True Crime - som for meg var en langt verre opplevelse, for i tillegg til å ha helt ræva kontroll har den elendig grafikk OG en helt utrolig mengde med bugs, kanskje mer enn Driv3r.
 

SHDR

Gullmedlem
#93
Det er ingen her i gården som har hevded at True Crime eller for den saks skyld The Getaway er noe å skryte av heller. ;) Fotgjengerdelen a DRIV3R er ganske så jævlig hårreisende. Det er den delen av spillet som virkelig ødelegger, for det er nesten MER VEKT på den delen enn på den faktiske bilkjøringen. Og selv om det er mye skjemmende bugs i GTA, så har jeg foreløpig ikke opplevd at duden min tryller seg flere titalls meter bortover, og inn i en helt annen bil enn den jeg hadde bestemt meg for å ta. Jeg har heller ikke opplevd å gå inn i et rom eller en situasjon UTEN at AI-en har reagert på at jeg er der. Jeg liker ikke GTA særlig godt heller, i og med at det er et surr av middelmådige gameplayelementer på et altfor stort område, men DRIV3R er faktisk et surr av direkte dårlige gameplayelementer smurt utover et område som ikke bare er for stort, men også direkte hindrer spillopplevelsen gjennom å være dårlig designet. Reflections har gjort praktisk talt alt galt med DRIV3R. Selv frameraten er uspillelig.
 
#94
Killzone fikk kun 6.9/10 av GameSpot:

Gameplay - 7
Graphics - 7
Sound - 7
Value - 8
Tilt - 6

- 6.9

Les hele anmeldelsen her.
 
#96
Dette oppsumerer hva jeg har lest av denne tråden ganske bra:

 
#97
Vel, jeg mistet litt respekt for VG Rune etter Outrun 2 fadesen av en anmeldelse. Outrun 2 er uten tvil ett av de beste spillene som er kommet ut i år, og det blander en funksjonable grafikk med ett krystallklart gameplay jeg ikke har sett sidestykke til på ganske så lenge. Det er IMHO ett bedre spill (les: gruser) enn Burnout 3 bare så det er sagt (selv om det er vanskelig å sammenligne såpass ulike spill). Driver 3 er ett OK spill så lenge du holder deg i bilen. Jeg må si at jeg fikk mer glede ut av det enn True crime. Når det gjelder killzone ble jeg redd da jeg så den noe lunkne motivasjonen til shellshock. Jeg hadde aldri regnet med at det skulle bli en Halo-beater, men at det skulle bli bra, det hadde jeg trodd. Det ser ut som at jeg tok feil.
 
Opprinnelig skrevet av znaak@04.11.2004, 13.17
Killzone fikk kun 6.9/10 av GameSpot:

Gameplay - 7
Graphics - 7
Sound - 7
Value - 8
Tilt - 6

- 6.9

Les hele anmeldelsen her.
129843​
7,7,7, og 8 =6,9 ?, og hva er denne tilt