Kritikk til nye Spillegal

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ebriosus@22.09.2004, 21.34
Det skuffer meg forøvrig at dette emnet ble så populært. Det skuffer meg faktisk at det i det hele tatt overlevde moderatorene. Kanskje Eivind burde presisert at det skulle være negativ og lite konstruktiv kritikk.
106839​
Shadar eller ILiuz kunne jo stengt det hvis de ville, siden de tydeligvis følger godt med på tråden likevel (i hvert fall Shadar). Jeg tror Spillegal bare har godt av oppmerksomhet rundt lanseringen, selv om jeg er enig i at det kommer mye kritikk for kritikkens skyld.

Jeg er litt enig i at brødteksten i anmeldelser og artikler gjøres litt tyngre enn den egentlig er. Hadde det vært et poeng å dele opp vha. mellomoverskrifter? Det er jo regel nr. 1 hvis man skriver i en avis, for eksempel.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@22.09.2004, 22.02
Siden ser bra ut i min Opera.

Eneste forskjellen fra Opera og IE (på min pc)
er at det er et lite mellomrom mellom toppen og
starten av selve "siden". Det gjør at alt blir forskjøvet
litt ned. Annet enn det ser alt likt ut...

EDIT:
Det er et lite mellomrom nede også...
106812​
Vel, noe tekst som ikke skal være det blir understreket i Opera (f.eks. det i "fokus"-feltet, samt noe småtteri som dette:
 
Opprinnelig skrevet av Mandark@22.09.2004, 20.43
Det er en IQ-test. De som ikke skjønner at de skal klikke på den, selv om det står "click me", er ikke velkomne her.
106798​
Faen a, jeg kommer aldri inn jo..brukte lissom 10 min å finne knappen... Helt sykt bra iq test, did i pass?
 
Opprinnelig skrevet av Gateway666@22.09.2004, 20.34
Jeg reagerte også litt på det tungvinte valget med knappe to paragrafer per side. Blir litt mas å lese. Og der hvor det er "gjort plass" til screenshots blir litt underlig: det hadde vel vært litt penere med bildene litt innimellom teksten, med tilhørende undertekst? Jeg synes ihvertfall det gjør en artikkel/omtale mer interessant, men det er godt mulig det bare er meg. Jeg har også lyst til å syte på den tynne, tynne siden.

Ørm. Jeg tror det var det.
106736​
Akkurat hva jeg også sa.
 
Personlig savnes RSS-støtte sårt. Jeg leser virkelig ikke forsider mer, RSS har tatt helt over. For de som ikke er helt sikkre på hva RSS er kaster jeg med en liten link: om RSS.

Åpenbart ville det vært helt supert hvis jeg kunne spesifisere hvilken underseksjon jeg kunne abonere på. f.eks http://spillegal.no/rss.asp/PS2 så får jeg bare opp PS2 relaterte artikkler. rss.asp/reviews for alle reviews og lignende. For meg er RSS helt vesentlig hvis siden skal taes med i mitt daglige nyhetsbilde.

Rent funksjonelt og designmessig er siden meget fin, eneste som virkelig plager meg er manglen på RSS.

(RSS var mindre en 4 ord, så dere for unskylde hvis dette allerede har blitt nevnt).

ps. hi Elfkin
 
kan dere pleace sette sammen slåsse avdeligen igjen...jeg orker seriøst ikke alt det dritt som er nå...bare surr jo...det hadde vært veldig snilt Glad i dere alle.. :)
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.09.2004, 13.55
Ah, og hei, Tor-Steinar. :D
106469​
Nå skal ikke jeg kaste meg ut i debatten om hvilken nettleser som viser det ene eller andre på hvilken måte, ettersom det bryr meg midt på ryggen. Synes beskyldningene dine (Shadar) er meget drøye, og også slengbemerkningene til enkeltpersoner som fant sted under Nordisk Film/Sonys pressekonferanse på mandag. Dere burde slutte med dette ellers ender dere raskt opp med mange uvenner.

Dessuten synes jeg det er meget dårlig stil av dere som drifter en side å sjekke IP-adresser for registrerte brukere, sammenligne dette med andre brukere som kommer med kritikk, for deretter å anta at dette er en person som har opprettet et alias, og på toppen av det hele oppgi navnet hans! Nå er jeg ikke jurist, men jeg trodde faktisk ikke slikt var lov.....
 
og du trenger ikke sjekke IP for å finne ut hvem jeg er...

Ellers gratulerer med lanseringen. Det faglige ser veldig bra ut. Stick to that.
 

SHDR

Gullmedlem
Det var allerede navnebruk i tråden, og det er ingen tvil om at det *ville* vært litt relevant om det var TST, som uansett er en relativt velkjent person fra Gamer.no. Det slo meg da Varjen begynte å snakke om reklamefinansiert drift. Men er ikke det strengt tatt irrelevant i sammenhengen?

Hva angår beskyldningene, så har jeg både til dels beklaget og forklart allerede. Til dels var det fraseringen min som var *mildest talt* uheldig, og det var aldri meningen å sette likhetstegn mellom norsk spillpresse med eventuelt korrupt utenlandsk, selv om det var akkurat det som sto. Det ville virkelig vært for dumt, og ekstremt urimelig. Meningen min var først og fremst at jeg syntes norske sider generelt slår meg som lite kritiske, lite interesserte i å ta opp problemer med bransjen, problemer med spillene i den og også med å gi spill den kritikken de fortjener. Nå er dette subjektivt, og hørte i så måte ikke hjemme i en kunngjøring. Kall det ungdommelig hovmod, du kommer ikke til å se noe slikt fra meg igjen.

Hva angår Nordisk Film/Sony-sakene, så kan jeg ikke si at jeg husker noen "slengbemerkninger"? Det eneste jeg kan huske var at jeg uttrykte misnøye over den ekstreme reklameringen som dominerer i bransjen, og at jeg fikk påpekt at det ærlig talt var helt nødvendig for å få hjulene til å gå rundt.

Takk for kritikk uansett, man lærer like mye av respons som man gjør av å selv forstå hva som er riktig og galt. Godt det redaksjonelle stoffet ikke var like slett som oppførselen min. :flau:

Edit: Ahhh, ja. Du tenker på mine uttalelser angående Thomas Strzelecki og mine tvil om hans ferdigheter som spillskribent? Jeg baserer meg her på hva jeg har lest av mannen, og mens han sikkert er en utmerket skribent og spilljournalist, ble jeg ikke akkurat overbevist av hva jeg leste i Spirit. Og med det som grunnlag syntes jeg det var og er rart at han har en så sentral rolle innen det norske spillmiljøet.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Bare ett kjapt forslag:
Hva med å sette datoen på artiklene på forsiden noen nyanser lysere?
Nå konkurrer den nemlig med selve artikkelnavnet om hva som skal leses først, noe som er grusomt irriterende hvis du leter etter noe... (jeg mener de inni siste nyheter/siste artikler boksene altså)

 
Opprinnelig skrevet av Shadar@23.09.2004, 17.40
Edit: Ahhh, ja. Du tenker på mine uttalelser angående Thomas Strzelecki og mine tvil om hans ferdigheter som spillskribent?
107151​
Nå tror jeg du må gjøre hjemmeleksene dine bedre. Thomas Strzelecki var ikke tilstede på den pressekonferansen. Du slengte bemerkninger til en HELT annen Thomas. :tommelned:
 
Opprinnelig skrevet av Shadar+23.09.2004, 18.01-->
Ahhh, ja. Du tenker på mine uttalelser angående Thomas Strzelecki og mine tvil om hans ferdigheter som spillskribent?
107163​
[/b]
<!--QuoteBegin-Shadar
@23.09.2004, 18.01
Jeg vet at Thomas Strzelecki ikke var tilstede på den konferansen
107163​
Kanskje en misforståelse, en fjær blir til fem høns etc. Bare husk å skille mellom Thomas Strzelecki og Thomas Marynowski ;)
 
jeg bare lurer på en ting;

er denne siden for dere, enten:

1) en spillside med forum
2) et forum med en spillside

Jeg svarer 2, hittil har ikke forsiden fristet så mye, jeg har lest noen anmeldelser
 
Jeg kan med hånd på hjertet si at Sg dnaker ut de fleste norske spillsider allerede.

Tok meg litt tid til å lese på forsiden nå, tekstene er bra skrevet, og morsome å lese, dog ingen av spillene intresserer meg :)
 
hørte jeg flisespikkeri?

Det mangler et mellomrom i SSX 3 anmeldelsen din!

(føsre side, starten av andre avsnitt)