[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

Har runna det nå ooooog...hæ?

Jaja. Spillet eide men ikke like mye som ME2. Imorra skal jeg teste litt ulike slutter. Noen bør mekke en spoilertråd så vi kan diskutere ALT.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Til dere som er ferdig med storyen, er det like tydelig som i ME2 når man nærmer seg slutten? Blir nok 100% galactic readyness oppi den bitchen her.
 
Det er sånn som i ME2 at det blir mye prat om at "this is it" også får man valget om å peise på eller fise rundt litt lengre.

Klokka forresten inn et sted mellom 27 og 28 timer.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er vel rundt 25 timer nå selv (men har kuket veldig mye rundt, må ha alt osv) men da er jeg forberedt. Angående galactic readyness bestemte jeg meg i går for at 4% økning for hver multiplayerrunde på 20 minutter er helt overkommelig for i stua mi er det bare perfect ending som får plass på TVen.

I går ble det endelig noe interracial lesbesex på Dirtyhoe Shepard som virkelig var på tide, neste storymission er å besøke quarians men har dritmamge stikk-dit-finn-det-missions så skjer nok ikke før helgen er jeg redd. Men det er greit.

Apropos, noen som har en bedre teknikk for å finne drit enn å gå inn i missionloggen, memorere hvilket stjernesystem og planet man skal til for deretter lete etter det på kartet og gjenta prosessen om jeg glemmer nøyaktig hva jeg lette etter? Og argh fyfaen, de man får disse småquestene av synes jo ikke på kartet i Citadel så da jeg løp rundt der i går kom jeg tilfeldigvis over folk jeg kunne levere fullførte quests til. Det er bare så... halvveis.
 
Jeg noterte ned hva oppdragene het og gikk på wikien. Gjorde vel så og si alt jeg kom over, foruten et par på Citadel som virket som de var umulig å fullføre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Apropos, noen som har en bedre teknikk for å finne drit enn å gå inn i missionloggen, memorere hvilket stjernesystem og planet man skal til for deretter lete etter det på kartet og gjenta prosessen om jeg glemmer nøyaktig hva jeg lette etter? Og argh fyfaen, de man får disse småquestene av synes jo ikke på kartet i Citadel så da jeg løp rundt der i går kom jeg tilfeldigvis over folk jeg kunne levere fullførte quests til. Det er bare så... halvveis.
Jeg brukte TextEdit/Notepad og satte en stjerne hvor jeg hadde funnet tingen, og sletta linja da jeg hadde levert questen. Brukte også wikien for å finne ut hvilke N7-missions jeg fant enkelte småting.

Jeg har nå kommet til point of no return, og planlegger å multie det opp for Perfect Ending. Det er jo et trophy for å oppnå 100 % galactic readiness. Jeg og en kompis slang oss på en public-server og vi teamet opp med singularity/warp. Etterpå kom jeg på en game med tre høylevel-kiser, og sanka inn min første Win på et kart. 140 035 XP tjente jeg på det!
 
Har forøvrig lasta ned ME3 Datapad-appen til iphonen for å hanke inn noen Readiness-prosent. Det er max rævva og tar bokstavelig talt utallige timer. Det er sånn at man skal ta over ulike planeter ved å sende shuttler dit. Å ta over en planet tar alt fra 1 time til 7 timer, så da legger du bare greiene ifra deg og sjekker senere. Når du har tatt over en planet får du bittelitt ekstra prosent (jeg har tatt over Terminus system som nå har gått opp fra 50% til 52,6%) og litt credits. For credits kan du kjøpe oppgraderinger, sånn som flere shuttles og raskere jobbetid når du skal ta over planeter. Og sånn funker det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Høres skikkelig døllt ut. Nesten så jeg er glad det ikke finnes til Android sånn at jeg heller må spille multi.

Det ME3 Facebook-spillet, var det bare for å betatilgang, eller finnes det et annet for å øke readiness?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er så vidt jeg kan ta gold med randoms nå, men randoms :argh:
Kom til tiende runde da ene fyren dævver og ragequitter før jeg får ressa, og når først én stikker så følger de andre to fort etter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det eneste jeg fant på Facebook var bare for å få beta, iallfall.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg fikk spillet torsdag kveld og var borte hele helga. Med andre ord multiet jeg litt torsdag, søndag, mandag og i går kveld og har med bare det oppnådd 100% galactic readiness, og det før jeg har gjort ferdig første oppdrag på mars i campaign. I tillegg har jeg hatt det grisefestlig mens jeg har holdt på, såpass grisefestlig at jeg ikke ville begynne på historien engang, så jeg ser ikke helt problemet.
 
Ikke alle liker multiplayer da. (eg syns det er ganske kjedelig, når jeg mass effecter vil jeg prompe rundt og RPGe for å få den slutten jeg vil ha, ikke spille en helt annen gamemode.

Når det er sagt vil jeg komme med en unnskyldning til Nicholas som inviterte meg til xbox-party i går, men jeg måtte ditche siden jeg var opptatt med å redde galaksen.
 

Lodin

Der Waaaah
Vprste med den appen, ihvertfall i krigsbiten er hvor ufattelig seig og treig den er. Jeg har aldri vært borti noe på padda som har reagert så sjuskete på trøkking. Kommer alikevel til å spille det siden dette er omtrent som smurfelandsbyen og jeg er vant til å la poteter, tomater og galaktiske flotillaer får bruke noen timer på å gjøre greiene sine. =D
Jo og den "twitter-feeden" fra folk i spillet eier. Den ekte feeden suger minkeballe derimot.
 
Hm, trodde det bare var hos meg den var så treig og uresponsiv.

Litt kult å ha Codexen på telefonen hvis man bryr seg om sånn, men det hadde eid å hatt questloggen der som synces mot spillet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg liker multien og vil si meg over gjennomsnittet investert i den, men det frister ikke i det hele tatt å kjøpe raser. Det ville isåfall vært for å ha noe litt kult og unikt i et miljø jeg har en opplevelse av tilhørlighet til, men mass3 sin multi er så liten, enkel, og ubetydelig.

Teite greier. Hadde virka mer logisk å gjøre hele multien til dlc (sett at du fjerner readyness-aspektet) siden mange ønsker å unngå den uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting jeg ville likt, var om ME3 fikk en sånn Counter-Strike-bare-ikke-så-døll asymmetrisk versus-modus som man har i f.eks. Gears of War. Coversystemet og de fete våpnene gjorde Gears til den forrige MP-greia jeg sperga over, merker noe av den samme gløden når jeg får headshot streak i ME3 men AI-en blir litt for tam i lengden. Liker det fortsatt, og jeg har ennå ikke spilt noe annet enn Bronze, men dette blir neppe plukka fram veldig ofte etter at jeg har fått 100% readiness og fullført enspillerdelen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Drit i bronze sånn helt umiddelbart. Bronze er grisekjedelig fordi du har null utfordring i fiendene. Kom deg på sølv og du skal se at det straks blir artigere, med den bonus at du attpåtil får mer spenn og exp. Sølv er såpass utfordrende at jeg bare noen få ganger har greid extraction og ikke engang har vurdert gull enda.

EDIT: Økt utfordring betyr også mer tydelig promotert samspill i laget, hvilket igjen betyr langt mer moro selv om det ikke nødvendigvis går bra.