[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Artigere å tape på silver/gold enn å konsekvent vinne på bronze, ja. Jeg mener at belønningen er ca. det samme også, spesielt hvis du kommer noen runder inn og får gjort noen av objectivesene. Vi fikk i underkant av 60.000 credits i en gold-runde som vi tapte her om dagen.

Og ja, det er mye jeg kunne se forbedra/forandra i multien, men synes den klarer seg helt greit som en enkel, teit liten horemode. Savner mest en logisk form for progresjon, at man beveger seg fra A til B gjennom et større kart enn å heller bare dille rundt og vente på mindre mål - men da blir det jo egentlig L4D (ikke at det hadde gjort no, da).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er liksom det, jeg kjører quick match pga. lav level og da blir det bronzings og no scrubsings man spiller.

Så, igjen, noen som æme på no' ME3-multi? Pese åffkårs.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er med! Må ordne meg no middag her snart, men etter det promper jeg mass3 resten av kvelden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kjører sølv selv på level 1, bare å greie wave 6 gir deg vesentlig mer spenn og exp enn hele bronsen. Greier du ikke wave 6 har du likevel omtrent like mye igjen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Får vel skrive hva jeg synes om spillet så langt. Har fått inn ca. 10 timer denne helga, og til nå er dette the shizznizz. Jeg husker da jeg kjøpte Mass Effect 2 så var jeg ikke så gira på å spille det egentlig (kjøpte det litt sånn bare fordi) også blåste det spillet meg vekk. Akkurat det samme har skjedd nå.

Fortsetter på Mass Effect 2-sheparden min (PS3 mind you) og jeg kom fort inn i verden igjen. Garrus er fortsatt min bestekompis, Wrex er kulere enn Grunt, Liara er pulbar osv.
Flere av oppdragene så langt har vært veldig episke og noen av dem dro faktisk i hjertet mitt og prøvde å presse noen tårer ut. Men men.

Får ikke spilt igjen før påske nå da, håper ikke disse to ukene tærer på interessen min.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Driver fortsatt og kiser på i ME3, har vært innom Thessia og det ser jammen ut som om ting begynner å dra seg ordentlig til. Samma det, jeg er her for å reppe om Mass Effect 3 Datapad-appen til iOS.

Siden jeg var bortreist i helga tok jeg med meg iPod-en for å kunne vedlikeholde Readiness Rating mens jeg ikke hadde tilgang til spillet. Som sagt så gjort, og nå har jeg alle de grunnleggende oppgraderingene i spillet og en Readiness på 90% (godt hjulpet av flere runder MP denne uka). Men! Etter at du er ferdig med de grunnleggende oppgraderingene i Datapad, låser du opp avanserte oppgraderinger som visstnok tilbyr "a significant boost to Readiness Rating". Ulempen? Første nivået koster 500.000 credits. Det meste det går an å tjene på ett oppdrag (som tar litt over fem klokketimer) er 1600 credits. Uansett, en måte å grinde opp Readiness for folk som overhodet ikke vil spille MP eller Infiltrator.
 

Lodin

Der Waaaah
Bwahahahahah, all butthurtinga funka! XD
RAY MUZYKA skrev:
Building on their research, Exec Producer Casey Hudson and the team are hard at work on a number of game content initiatives that will help answer the questions, providing more clarity for those seeking further closure to their journey. You’ll hear more on this in April. We’re working hard to maintain the right balance between the artistic integrity of the original story while addressing the fan feedback we’ve received. This is in addition to our existing plan to continue providing new Mass Effect content and new full games, so rest assured that your journey in the Mass Effect universe can, and will, continue.
Høres ut som de skal flikke litt på sluttene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Neh, er bare skademinimering. Rimelig sikker på at de vil rulle ut den planlagte DLCen som uansett (forhåpentligvis) vil gi avslutningen(e) mer mening.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
I beste (vprste?) fall så legger dem til flere endinger du kan velge mellom. Tviler på at de spesifikt forandrer eller fjerner de eksisterende sluttene.
 
Obs, litt spoilerish rant rundt slutten av ME3. Les på eget ansvar.

Jeg gir meg ende over... Ikke misforstå, jeg skjønner bioware må ta stilling til all grininga, men det er saker som denne som gjør meg flau over det "hardbarka" spillpublikumet vi har i dag. Slutten er ikke så ille. Og hva med å faktisk ha litt respekt for forfatternes kreative visjon, som Ray her så pent ber om. når det er sagt så er det definitivt deler av slutten jeg skulle ønske var bedre forklart, så hvis de kan legge litt mer kjøtt på dialogen uten å egentlig endre historien, tror jeg det er en god løsning. At valgene du gjør på tvers av de tre spillene spiller en liten rolle for konklusjonen av hovedhistorien, klarer jeg ikke se på som en skuffelse. Alle de store valgene man gjør blir tatt stilling til på et tidligere tidspunkt i spillet, og påvirker i ganske stor grad sidehistorier hvor utfallet har mye å si for galaxen akkurat der og da. Det er en underdrivelse å beskrive ME3 som det mest begivenhetsrike spillet i serien.

Faktisk, det som plager meg mest med slutten er at den gjør det vanskelig for bioware å lage flere spill i Mass Effect-universet som kronologisk foregår etter ME3, uten at universet nærmest må etableres på nytt og gjøres til noe helt annet. Men samtidig var planen fra dag 1 at ME skulle være en triologi, så her kommer vi igjen tilbake til dette med å respektere forfatternes kreative visjon.

Det blir uansett spennende å se hvordan bioware håndterer dette videre. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det er hundre prosent dritt på begge sider. Jeg syns det er pinlig som faen at nerdene føler det er på sin plass å "kreve" en ny slutt, som du sier er det forfatternes kreative visjon, uavhengig av hvor latterlig ræva den visjonen er (og ingen skal få påstå at den slutten ikke er et jævla makkverk på alle måter). Som JustinC sier er det garantert bare BioWare som spinner DLC som var planlagt fra starten av, men å gi det hele tatt gi inntrykk av at fansen har rett i og lov til å forlange en ny slutt på promperomssåpa si syns jeg er forbanna veikt.

PS: Hvorfor posta du ikke i spoilertråden om du skal poste spoilere?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja jeg tror mye av greia her er å sørge for å holde/gjøre diehard-fansene relativt fornøyde så vi kjøper DLC. Hele saken og hvordan Bioware har fulgt den opp og kommentert virker som tatt ut av en PR-strategilærebok med avledninger, vage svar, humanisering av skaperne og vice versa (om ikke tilbakemeldingene hadde vært såpass siviliserte hadde det vært enklere å legge fokuset over på "the angry mob") og ikke minst nå sist ved å "innrøme nederlag" ved å "bukke under" for presset fra fansene.
Det er kortversjonen, forhåpentligvis tar de en ekstra runde på endgame-DLCet for å kontrollere reaksjonene (selv om de har gjort en dårlig jobb med å styre forventningene som kanskje er det viktigste) og sikre seg at alle kjøper tilleggspakke på tilleggspakke.

Når det gjelder selve slutten, vel ja, hm... 99% av spillserien har vært helt krem og det veier opp i massevis selv om jeg veldig gjerne skulle hatt en mer omfattende slutt. Jeg tror uansett mesteparten av raegen kommer av at de forskjellige sluttene man kunne oppnå var så like, ikke nødvendigvis at selve slutten var så gal i seg selv (til man stakk på tuben og så de andre endingene). Jeg følger spillet knyttet sammen mange av trådene mot slutten av ME3 så sitter ihvertfall ikke igjen med mange spørsmålstegn og/eller uoppklarte plotlinjer.
 
Nicholas: Visste ikke den eksisterte før etter jeg posta. :p Men ja, det er nok veldig mulig at Bioware vil presentere en alternativ slutt som "planlagt fra starten av". Leste forresten igjennom Google-dokumentet som var linket til i spoiler-tråden. Fyren har faktisk en del legitte poenger som kan underbygge forklaringen om at en alternativ slutt var planlagt fra starten, men tror ikke jeg skal gå nærmere inn på det i denne tråden. :)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Men ja, det er nok veldig mulig at Bioware vil presentere en alternativ slutt som "planlagt fra starten av".
Jeg mener det motsatt, altså at de har planlagt en DLC som tar for seg slutten av spillet på en mer omfattende måte, og det er den de nå går ut og sier de lager spesielt nå for å gjøre folk fornøyde. "Olive branch" kalles det i sånn PR-krisehåndtering, selv om det bare er offentliggjøringen og ikke selve DLCet (som jeg som nevnt tror uansett var planlagt)
 
D

Deleted member 91

Gjest
Interviewer: [Regarding the numerous possible endings of Mass Effect 2] “Is that
same type of complexity built into the ending of Mass Effect 3?”
Hudson: “Yeah, and I’d say much more so, because we have the ability to
build the endings out in a way that we don’t have to worry about
eventually tying them back together somewhere. This story arc is
coming to an end with this game. That means the endings can be a lot
more different. At this point we’re taking into account so many
decisions that you’ve made as a player and reflecting a lot of that
stuff. It’s not even in any way like the traditional game endings,
where you can say how many endings there are or whether you got
ending A, B, or C.....The endings have a lot more sophistication and
variety in them.”

“We have a rule in our franchise that there is no canon. You as a player
decide what your story is.”