[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Startet på dette her om dagen og gjorde meg nettopp ferdig.

Og det var ganske stas! Så for meg å bli ferdig tidligere for igjen overrasker det meg hvor omfattende DLC-pakkene til ME er, vet ikke hvor lang tid jeg brukte men den er delt inn i tre solide missions på tre helt forskjellige planeter og mellom disse henger man ut i et nytt område på Citadel som man får utforske. Og for oss som sperger ut på å samle det som samles kan er det masse snacks å plukke opp av nye weapon mods og intel samt mange nye planeter og systemer å scanne.

Men er det noe bra? Vel, det er Mass Effect. Som betyr at ja, det er bra. Som nevnt i linken til riffen vil alltid ME3 ha dramaet rundt slutten hengende over seg som er veldig synd da det ellers uansett var et glimrende spill og DLC-pakken konstanterer det. Selve storyen er ganske spennende og overrasket meg tom. litt da jeg tidlig trodde jeg hadde skjønt hva som foregikk, de nye figurene som dukker opp er gode nok og selv om jeg føler den runder av litt brått vil man visstnok få en liten ny scene i endingen om man runder spillet etter å ha fullført Leviathan, det... tror jeg ikke jeg gidder å sjekke ut, men når jeg en vakker dag spiller gjennom igjen (på stream kanskje?) blir det nok å spille missionet på nytt. Når det er nevnt gremmes jeg jo litt da både ME3 og denne DLCen hadde vært enda fetere om Leviathan var en del av hovedspillet da det kom ut men jeg vet det er for mye å be om i 2012.

Som nevnt foregår hele historien over for helt forskjellige lokasjoner som jeg setter veldig pris på (selv om det ble litt kjedsommelig å lete gjennom det nye Citadel-området tre ganger) da de er godt varierte mot hverandre. Det sørger for at de tre delene står godt hver for seg og selv om det fortsatt er mye skytepewpew-bruk-cover-blast-powers på til tider bølger av fiender forsøker de å mikse det opp ved å forandre rammene og settingen som de lykkes greit med. Uansett er actiongameplayet det samme som vi er vant til og om du leser dette vet jeg jo at du liker det fra før og da er det definitivt mer moro å hente her. Man må igjennom et par nye moduser som visstnok er introdusert i multiplayeren men den har jeg ikke spilt siden jeg gjorde meg ferdig med spillet så jeg syntes det var fresht og fint.

De to delene som bør nevnes er dette nye området på Citadel og den avsluttende SPOILER WARNING DET ER I TRAILERNE OG ALL MARKEDSFØRINGEN MEN OM DU I TILFELLE IKKE HAR SETT NOE AV DET OG IKKE VIL HA SPOILET NOE JA KAK JEG SER PÅ DEG IKKE LES DET NESTE ORDET OM TRE TO EN
undervanns
SPOILER FERDIG NÅ KAN DU LESE VIDERE OG JA JEG HOLDER INNE SHIFT -området. Førstnevnte er et laboratorium hvor du må samle inn clues for å filtrere vekk mulige destinasjoner for å finne hvilken planet man skal til. Litt gøyalt det er mulig å ikke finne alle ledetrådene og/eller er domm i hue og da må scanne gjennom flere systemer for å finne planeten man skal besøke, det slapp heldigvis jeg men det eneste er at man gjennomsøker dette området på denne måten mellom hver hoveddel og ja, det er ikke like fett tredje gang selv om man leter etter litt forskjellige ledetråder. Når det gjelder det avsluttende området er det stilig nok, ser bra ut og ålreit atmosfære men de kunne definitivt gjort mer ut av det, det er altfor kort og skjer altfor lite!

Tror ikke jeg skal skrive så mye mer enn at om du likte Mass Effect 3, ihvertfall de første 95%, burde du kjøpe og spille dette da du kommer til å like det og. Det revolulosjonerer ingenting men gir et godt nytt kvalitetskapittel til Mass Effect-sagaen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Spilte ferdig nå nettop. Treig og trøtt start, men siste tredjedel var fet med tykk atmosfære og nye historiemoment
som forandrer synet på slutten.
Så sånn er det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg trodde Microsoft eide alle :rettigheta: til det første Mass Effect?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Sikkert en avtale som er gått ut eller noe
 

Lodin

Der Waaaah
Endelig er tidspunktet vi har venta på kommet. På tide å starte opp multiplayeren igjen for de har akkurat sluppet Volus som spillbar rase via DLC. :D

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Meh, venter på Elcor- og Hanar-DLC-et.
 

Lodin

Der Waaaah
Og øøøh, i neste DLC får man en kvinnelig turian på laget. Blir spennende å se åssen de forklarer det.


 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Apropos denne spillen så gir jeg det en ny sjanse nå. Da jeg kjøpte det, fikk jeg aldri spilt det i mer enn to dager om gangen, så da gikk jeg lei. Nå kan jeg liksom hardcore-prompe litt
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det tror jeg du gjør lurt i, ME3 er på ingen måte dårlig selv om det dramatikken rundt slutten tok noe av oppmerksomheten.
 



Duuuu duudududuuuu duuuu together we will take... OMEGA BACK dududud [Aria kissing Shepard] duduuuuuuu
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, litt unenthused på denna. Omega syntes jeg var et generelt trøtt område i de forrige spilla og får ikke akkurat lyst til å betale penger for å dra tilbake dit og henge med ei berte jeg driter i.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Aria er kul, det plagde meg at hun var ubrukelig i hele ME3. Gikk ofte tilbake til henne for å se om hun hadde noe nytt å si, men hun leverte den samme replikken uansett når du gikk dit. Men 80 kroner for DLC-en? Trenger mer info om lengde og gøyhet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Trenger mer at Origin har mer hyppige salg og at det koster 10-20,- en gang i fremtiden.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen