[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Min Mass3 henter fra C:\Users\LT\Documents\BioWare\Mass Effect 2\Save\Fittatilfardin_13_Sentinel_280110

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fant ut hva problemet var. Det var at den saven jeg lasta ned og tweaka litt, plasserte jeg bare i mappa Documents\BioWare\Mass Effect 2\Save\Whatever. Bytta ut slik at jeg fikk en mappe kalt \Biscuit_31_Infiltrator_120212 istedenfor Whatever og da kunne plutselig ME3 finne faenskapen.

Novastrum

Feminist-elitist
Fikk med en ekstra M55 Argus rifle når jeg kjøpte på platekompen i stad. Selges til høystbydende. (gis bort til første møllefar)

I andre nyheter: Får ikke spilt før i morra :penga:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oh yes, og der skal du ha mapper som heter f.eks. Hestkuk_12_Soldier_120212 osv. basert på hvilke Sheparder du har spilt med. Greia er at det er likegyldig hva de mappene heter, så lenge de følger det formatet der. Hvis du har noen saves du ikke får importert, prøv å lage en slik mappe og lime saven din inn der.

Novastrum

Feminist-elitist
PM sendt.
1 virtuell klem mottatt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
^^ Sikra meg en Argus selv, bare fikk slengt med kode sammen med spillet (så får det heller være at jævla Elkjip og Lefsedal var utsolgt så jeg måtte til Spjasworld), og hadde jo en Indra og den Reckoning-rustningen fra før av. Alt i alt er Mass Effect 3 det Bioware-spillet jeg har minst bonusfjas til (unntaket er Mass Effect som ikke hadde noe sånt tøv). Bemerkelsesverdig nok inkluderer dette Dragon Age 2, et spill jeg ikke en gang eier. Ikke snøring på hvor mesteparten av dette kommer fra:
Blood Dragon Armor Dragon Age II PC/Mac More Info
Of Things Not Lost Dragon Age II PC/Mac More Info
The Far Cliffs of Kirkwall Dragon Age II PC/Mac More Info
Lothering's Lament Dragon Age II PC/Mac More Info
Hindsight Dragon Age II PC/Mac More Info

PS: Leste akkurat en artikkel om at PS3-versjonen av Mass Effect 3 sliter med å holde 30fps (som Xbox 360-utgaven holder) og ofte detter ned på 20. Så kniste jeg litt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ingenting å si på ytelsen her på pese ivaffel.
Derfor jeg kniste litt. 60fps med alt på maks uten at PC-en trenger å stresse en gang. :riffa:

Kjøp Prothean DLC (From Ashes). Bare gjør det. Så fuckings mye bakhistorie og en ganske habil kar i squadden er ikke til å kimse av.

Har spilt tre-fire timer, her er noen førsteinntrykk: Dette er ganske bra greier. Trivelig å møte på gamle kjente (hvem fistpumpet vel ikke da Garrus dukka opp?), storyen kommer jævla kjapt i gang og jeg liker at det er litt flere valgmuligheter med våpen og sånt. Er ikke helt sikker på om jeg liker at de har senket kameraet litt, men det gjør ihvertfall at skytinga blir mer intens. Ellers er det litt uvant fra ME1 og ME2 at det er sånn overhengende dommedag og at man følelsen av at man må gjøre priorityoppdragene unna kjapt. Vanligvis er jeg vant til å gjøre tingene mine i ro og mak, mens nå er det litt sånn at jeg har de stakkars folka på jorda i bakhodet og jeg derfor gjør Viktige Ting istedenfor å gjøre drittmissions. Nye Normandy virker også litt uvant, og jeg skjønner ikke helt den nye scanninga men det får så være. Ellers er det jo kjekt at man kan bruke creditsa man tjener nå i motsetning til før.

Må ræge litt over at det er haugevis med DLC tilgjengelig allerede på release, men sånt må man vel bare forvente fra Bioware. (Jeg kjøper det uansett)

Let there be promp.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjøp Prothean DLC (From Ashes). Bare gjør det. Så fuckings mye bakhistorie og en ganske habil kar i squadden er ikke til å kimse av.
Jeg prøvde, EA tok penga mine, men fikk ikke bioware-poeng <_<
(Jo jeg fikk det men det tok 45 minutter)

Jeg raega litt i mellomtida og fyrte av en mail til support-addressen som fulgte med paypal-kvitteringen. Da fikk jeg denne:

Er det noe som provoserer meg så er det at du må grave etter kontaktinformasjon til kundestøtte, spesielt når du allerede har gitt dem penga dine. Men jeg måtte knise av "sorry men vi gjemmer oss og gidder ikke hjelpe deg JA OGSÅ FORRESTEN KJØP GREIER I BUTIKKEN VÅR A"

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må ræge litt over at det er haugevis med DLC tilgjengelig allerede på release, men sånt må man vel bare forvente fra Bioware. (Jeg kjøper det uansett)
Er vel bare From Ashes som er ånkli DLC-opplegg, alt det andre skvipet er bare ekstra våpen og no rustnings. Børsene jeg sikra meg gjør iallfall jobben; assault-rifla har en fin trippelburst som sparker bra, og skarpskytterrifla er fullauto noe som både er skamteit og skikkelig fett samtidig. Har oppgradert den en del med spenna jeg fikk på starten, så nå bør den gjøre ganske vondt. Ja, og Reckoning-rustninga ser komplett idiotisk ut, kommer til å bruke den til jeg går lei og så gå over på langt mer praktisk N7-rustning.

Har bare akkurat fått kommet meg bort til Citadel og så tilbake til Normandy, så tida har blitt brukt på å rekruttere puppeguri med hamsterkjakene (dvs. hun reporterdama ingen liker) og Chakwas til crewet samt å scope ut hvem Biscuit skal pløye/bli pløyd av denne gangen. Vega har like mye karisma som en lecablokk så han er automatisk ute, men flørter så klart siden Biscuit er playa. Kompanjongen til Vega spiller ganske åpenlyst på bortelaget og er dermed også automatisk ute, men hun engelske berta som tar imot eposten min later til å være klar for litt fitte så jeg fokuserer efforten der enn så lenge. Kan bli vanskelig å motstå Garrus hvis han er tilbake for en ny runde, dog.

Men ja, førsteinntrykk = hell yes. Det gjør ingenting at Bioware tydeligvis har snekra nye shadere til ME3, ting ser hakket bedre ut enn i forrige spill og da er jeg en glad laks. Aner ikke om de har oppgradert figurmekkeren siden sist eller om jeg bare var mer heldig nå, men fy faen Kjeks har aldri sett bedre ut.

*Swoon*

Edit: Kan jo ta med en liten blurb om Mass Effect: Infiltrator eller hva det heter, her snakker jeg altså om iOS-spillet du kan få gleden av å kose deg med for skarve 45 spenn (fy faen så dyrt). Måtte jo så klart ha det også, kan'ke gå glipp av sjansen til å få bedre krig på gang vettu. Uansett, spilte bare en kjapp runde, men det var ganske ålreite saker. Mye mer fokus på komboer og ferdighetsbasert skyting enn i hovedspillene, med et kontrollsystem som fungerer helt OK. Siktinga er kjapp og responsiv, og det er lett å bevege seg mellom cover (noe som er ca. ekstremt viktig). En ting som ikke var så kult var at spillet tydeligvis forventer at du har investert i en iPad 2 eller en iPhone 4S; på min litt-over-ett-år gamle iPod (altså, den som er basert på iPhone 4) var det noe durabelig hakkings innimellom. Mest i cutscenes og når det ikke skjedde no skytings da, så det er levelig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for spas og moro sjekka jeg etter oppdatering i Origin akkurat, og jaggu er det day one patch på gang. 40MB, siden dette er Origin står det ikke en pøkk om hva den oppdaterer så man får bare håpe det er noe bra.

Jeg vil ha med Legion OG EDI når jeg snakker med lederene for Quarians =D

ps: Det Yeti sa.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Bare for spas og moro sjekka jeg etter oppdatering i Origin akkurat, og jaggu er det day one patch på gang. 40MB, siden dette er Origin står det ikke en pøkk om hva den oppdaterer så man får bare håpe det er noe bra.
Virker som det bare er denna, står ikke dato på den.
Changes to 1.01

All Platforms
  • Fixed issue with disconnection during purchase flow
  • Fixed issue with multiplayer consumables.
  • Fixed issue with multiple "Connection failed" messages sent to users.
  • Fixed several minor DLC related issues
  • Fixed hang when returning to Mission Computer from Squad in Pause Menu when both the system language and in-game text language are set to Japanese.
  • Fixed potential crash when loading with quick resume.
PC Only
  • Fixed crash on Windows XP on minimum spec PC.
  • Fixed lighting and shading on minimum spec PCs.
Xbox 360 Only
Fixed issue with 64Kbps connection.
Bare kjedelig tiss, altså.

Undecided. Hva går jeg for... X360 versjon for kontinuitet, eller PC fordi mesterrase? Noen som har prøvd å spille med kontroller på PC'en, eller har de forandra UI spesifikt for den utgaven (ye, right)?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Pc-versjonen har aldri støtta spillfrosk. Av en eller annen grunn så går dem spesifikt inn for å fjerne det når de porter til pc.