Må ræge litt over at det er haugevis med DLC tilgjengelig allerede på release, men sånt må man vel bare forvente fra Bioware. (Jeg kjøper det uansett)
Er vel bare From Ashes som er ånkli DLC-opplegg, alt det andre skvipet er bare ekstra våpen og no rustnings. Børsene jeg sikra meg gjør iallfall jobben; assault-rifla har en fin trippelburst som sparker bra, og skarpskytterrifla er fullauto noe som både er skamteit og skikkelig fett samtidig. Har oppgradert den en del med spenna jeg fikk på starten, så nå bør den gjøre ganske vondt. Ja, og Reckoning-rustninga ser komplett idiotisk ut, kommer til å bruke den til jeg går lei og så gå over på langt mer praktisk N7-rustning.
Har bare akkurat fått kommet meg bort til Citadel og så tilbake til Normandy, så tida har blitt brukt på å rekruttere puppeguri med hamsterkjakene (dvs. hun reporterdama ingen liker) og Chakwas til crewet samt å scope ut hvem Biscuit skal pløye/bli pløyd av denne gangen. Vega har like mye karisma som en lecablokk så han er automatisk ute, men flørter så klart siden Biscuit er playa. Kompanjongen til Vega spiller ganske åpenlyst på bortelaget og er dermed også automatisk ute, men hun engelske berta som tar imot eposten min later til å være klar for litt fitte så jeg fokuserer efforten der enn så lenge. Kan bli vanskelig å motstå Garrus hvis han er tilbake for en ny runde, dog.
Men ja, førsteinntrykk = hell yes. Det gjør ingenting at Bioware tydeligvis har snekra nye shadere til ME3, ting ser hakket bedre ut enn i forrige spill og da er jeg en glad laks. Aner ikke om de har oppgradert figurmekkeren siden sist eller om jeg bare var mer heldig nå, men fy faen Kjeks har aldri sett bedre ut.
*Swoon*
Edit: Kan jo ta med en liten blurb om Mass Effect: Infiltrator eller hva det heter, her snakker jeg altså om iOS-spillet du kan få gleden av å kose deg med for skarve 45 spenn (fy faen så dyrt). Måtte jo så klart ha det også, kan'ke gå glipp av sjansen til å få bedre krig på gang vettu. Uansett, spilte bare en kjapp runde, men det var ganske ålreite saker. Mye mer fokus på komboer og ferdighetsbasert skyting enn i hovedspillene, med et kontrollsystem som fungerer helt OK. Siktinga er kjapp og responsiv, og det er lett å bevege seg mellom cover (noe som er ca. ekstremt viktig). En ting som ikke var så kult var at spillet tydeligvis forventer at du har investert i en iPad 2 eller en iPhone 4S; på min litt-over-ett-år gamle iPod (altså, den som er basert på iPhone 4) var det noe durabelig hakkings innimellom. Mest i cutscenes og når det ikke skjedde no skytings da, så det er levelig.