[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Novastrum

Feminist-elitist
Hva er det som er så jævla bra med infdev at han driver og bruker hele livet sitt på dét istedenfor indev? Sist jeg sjekka var det mindre moro-potensiale i infdev.

Lodin

Der Waaaah
Det er mer morro å være låst til en liten øy istedetfor hele jorda? Poenget er jo at inf etterhvert skal få alle features til in og ta over.

Novastrum

Feminist-elitist
Da må det være betydelig mye content hvis det skal være moro å fjase rundt i et uendelig autogenerert landskap på jakt etter emerald asså.

Mangelen på content funker greit på en "liten" øy, men ikke i infdev.

Edit:
Dessuten, noe av det kuleste med indev er jo å se øya si forandre seg, det gjør man jo ikke hvis hele verden er uendelig og man hele tiden beveger seg bort fra det man har created'ed.

Lodin

Der Waaaah
Ok, men hva med når det får multiplayer a? Åssen skal det lille som er av stein på et øykart holde for ti av oss på en vedvarende server (som Feti ikke hoster :p )?

På infdev driver jeg bare å utvider "imperiet" mitt, så joda, jeg ser at ting forandrer seg drastisk og det er digg. Jeg ser lite grunn til å spille indev for annet enn floating-modusen. Jeg lurer på om infdev noen gang vil få det... Uendelige flytende øyer nedover.

Novastrum

Feminist-elitist
Ser potensialet i multiplayer, soronery derimot. :(

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Argh, jeg liker ikke måten spillet laster opp kartfiler. Jeg hadde en dyp, vakker gruve med haller og trapper, og skulle sjekke om dagslyset var kommet fram der oppe så jeg kunne bygge videre på mitt øyrike. Blokaden tas vekk, og alt er lyst og fint, bortsett fra de tre creeperne og to zombiene som angriper meg øyeblikkelig. Da jeg er mer modig enn en bulldoser, hopper jeg ned i gruven og planter sverdet i samtlige jævler. En av de grønne tullingene eksploderer i et sted jeg ikke hadde gjort noe særlig med, greit nok. De to andre klarer jeg å drepe sekundet før de tikker ned til total destruksjon.

Jeg har overlevd med et halvt hjerte igjen! Suksess! Jeg reparerer noen trapper, skynder meg opp for å blokkere inngangen, og lagrer kartet, siden jeg ikke hadde gjort det på en god stund. Etter noen minutter beveger jeg meg ut for å hente alt kjøttet jeg hadde i en kiste litt bortenfor. Sola er stått opp for fullt, en edderkopp hopper meg i ryggen, jeg dør. AAAAAAAAAARRRGGHGHDHG
Jeg kan bare laste opp fila. Jeg dukker opp ved den lukkede inngangen, ved siden av en fakkel, og tredve monstre spawner i trynet mitt. Dette skjer hver gang jeg loader. :argh:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så det du sier er altså at et spill som ennå ikke er kommet så langt i utviklingsprosessen at det er klart for betatesting, inneholder bugs og ting som ikke fungerer skikkelig? Dette her er svære greier.

Lodin

Der Waaaah
Nei, det han sier er at han er for dum til å sette det på peaceful, laste opp kartet, redde dagen og sette det tilbake.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
O:

Yeti: Jeg bare sutrer, evt. forteller historier om min tapperhet og heltemodige død.

Novastrum

Feminist-elitist
Neste gang bør du grave deg ned til bunnen av kartet der det er lava, mure igjen lava, stå oppå lavaen og lagre.

Hvorfor åtte om morran :mad:

Lodin

Der Waaaah
Notch har endelig slutta i mobilspilljobben sin og Minecrafter permanent. Første konkrete update er ute og den adder:

\o/

E: Bare i infdev.

Diiiigg. Endelig slipper jeg å putte to jordklosser foran husene mine om nettene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja kult og noe annet som er kult er dobbelpost bare les videre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husker jeg satt og grubla litt på hva jeg ville gjort med Minecraft hvis jeg var svensk og kalte meg Notch på Internett, så for deres forlystelse kan jeg jo skrive det opp her:

Først av alt så ville jeg Harvest Moon-a det litt opp og stært inspirasjon fra Monster Hunter men uten all grindinga. Det jeg irriterer meg litt over er at det er gøy å leke seg, men det blir fort gammalt fordi det eneste du kan finne er litt finere mineraler. Monsterjakt er heller ikke så moro siden det stort sett er tilfeldig hva du møter. For å fikse dette ville jeg:
  • Lagt til sykluser av noe slag; tenk årstider, uten at det nødvendigvis er snakk om at været endrer seg. Bare et forutsigbart sett med faser som verdenen sirkulerte gjennom, og som førte til at du fant forskjellige ressurser og møtte forskjellige monstre.
  • Syklusene ville innebære at du kunne plassere ut forskjellige ting du har funnet, og avhengig av hvordan hver "årstid" utspant seg kunne du ende opp med forskjellige ressurser som måtte vare et helt år. Jada jada, plante kønn og høste det sånn at du kan bake brød, bare at du bytter det ut med en annen ressurs som brukes til crafting på forskjellige måter.
  • Avhengig av syklusene skulle det også være forskjellige monstre som tøffa rundt. Og: Basert på ting du gjorde, ville det kunne spawne sjeldne monstre som ga epic lootz.
  • Digre bosser krever såklart digre våpen. Katapulter, ballistaer, kanoner, magiske greier, ett eller annet som kunne variere kampsystemet litt.
  • Og da er vi så klart inne på at du trenger undersåtter. Magiske hjelpere, intelligente dyr eller noe annet du kunne mane fram/temme/rekruttere som igjen må beskyttes, og som høster ressurser og hjelper deg til gjengjeld. Bygg en borg for tusan. Spillet roper ut at du skal bygge borg, men gir deg ikke noen annen grunn til det enn at det ser sabla tøft ut. Si at hjelperne dine trenger dagslys sånn at du faktisk må bygge borg og ikke bare grave ei diger hule hvor du er helt trygg sånn som nå.
  • Verdenen er nå i praksis nesten uendelig, så legg til en bønsj med bosser spredt rundt omkring. Epic lootz må kunne finnes eller trylles fram på bestemte steder slik at du får mål underveis.
  • Jeg aner fortsatt ikke hvordan man får poeng, antar det er for å drepe monstre, men det suger. Gi poeng basert på hvor godt du passer på undersåttene dine og hvor mye spenndollaz du skaffer. Og ikke la det være "poeng", la det være en ressurs du kan bruke til å kjøpe unike og svindyre greier.
  • World Events. Med noen års mellomrom kan det komme tørke, flom, monstersvermer, ildregn, manna fra himmelen, mystiske hjelpere, en eksklusiv ressurs, ett eller annet.
  • Multiplayer. Bare sleng inn andre spillere noen mil fra deg og så trenger du i grunn ikke designe den biten noe mer, bare gjør det sånn at kun spilleren som har plassert ut blokker kan ødelegge dem lett. Dermed må du plutselig tenke på å sikre gruvene dine, montere forsvarsverker hvis noen klarer å bryte seg inn, og så videre.
Men men. Så sånn er det.

Hovedproblemet med Minecraft er at verdenen føles så himla statisk og død. Sleng inn litt ting som medfører planlegging, strategisk tenkning og gir mening til rutinene så vil jeg si at ting er i boks.