Mortal Kombat: Back to Basics

Lodin

Der Waaaah
#81
Mens jeg har sett rulleteksten fra MK1 så mange ganger at jeg kjenner igjen navnet til duden som spiller Liu Kang i diverse drittfilmer som Turtles 3 hvor han er stuntmann.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#82

Hemmeligheter i spill er så 90-talls. Jeg elsker det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#83
Da har jeg spilt gjennom demoen ørten ganger, med alle figurene og på forskjellige vanskelighetsgrader. Og dette her. Dette her!

Stor oppgradering fra MK VS DC sin heller dårlige slossing. Alt går mye raskere, animasjonene bugger seg ikke hvert andre sekund, og komboene, som på MK VS DC var lange og jævlige, er nå korta ned til maks tré angrep som vi kan blande med hverandre. Spesialangrepene er også veldig bra integrert med disse komboene, da for eksempel Scorpion kan starte med et teleportpunch og starte opp en kombo med én gang fienden har beina oppe fra bakken, avslutte med et enkelt kraftig pop-up spark, ta enda en teleportpunch på andre siden, og denne vil sende fienden av gårde, kaste harpuntauet og dra fienden til seg. Alt dette høres kanskje avansert ut, men det er ikke så vanskelig som man skulle tro.

Også blod da.Fy faen til blod. Fatalities ser bedre ut enn noensinne, spesielt sammenlignet med den tamme dritten fra MK VS DC, og det ryktes at hver figur skal ha minst to fatalities og hvert nivå minst ett. I demoen får vi bare teste én per figur, og nivåfatalityen til The Pit og Living Forest, og de eier begge to.
Jeg er mest imponert over Scorpion sin visuelle skade, som man kan se ved svære detaljerte kjøttsår overalt på kroppen, knekte masker og synlig skjellett. Jeg husker jeg syntes dette var imponerende i MK VS DC, men her er ikke skaden bare delt på seks områder (to bein, to armer, hodet og kropp) og det har faktisk noe å si hvor du treffer med hva. Og ikke bare blir du full av eget blod, men blodsprutene fra fienden er umulig å unngå.
De har også laget hver figur individuelt på innsiden, slik at X-Ray angrepet skal vise hvordan Mileena sin stygge hodeskalle får tennene brekt. Det som helt sikkert blir fett å se er X-ray angrepet mot Goro (han svære jævelen med fire armer i tilfelle du er ny) og hvordan hans indre blir knust.

Lydene i dette spillet er brutale som bare faen, og det er muligens den beste lyden jeg har hørt i et slossespill. Alt av beinknusing, lemlesting, knivstikking og blodspruting har fått desibelet skrudd opp til maks, og det høres fantastisk ut. Musikken derimot la jeg ikke noe spesielt merke til, og det er synd; jeg synes menyer skal ha kul musikk mens du browser rundt. Heldigvis har jeg hørt musikken til noen remakes av gamle baner, og der har de ampa den gamle musikken i tillegg. Det er fett.

Jeg bestilte nettopp Kollector's Edition uten å nøle, og det vil jeg ser for meg veldig mange andre som testet demoen også kommer til å gjøre.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#85
Hvilke figurer kan man råkke kashbahn med?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#86
Scorpion, Sub-Zero, Johnny Cage og Mileena.

Av disse så likte jeg Sub-Zero minst. Fikk ikke til noe ordentlig fett med han, bare no frysing av fiende, etterfulgt av en jallakombo.
Johnny Cage var tøff der han satt i spagaten og slo folk i skrittet. Og Mileena... g-strengen hennes ryker. :ninja:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#87
Scorpion, Sub-Zero, Johnny Cage og Mileena.

Av disse så likte jeg Sub-Zero minst. Fikk ikke til noe ordentlig fett med han, bare frysing av fiende, etterfult med en jallakombo.
Johnny Cage var tøff der han satt i spagaten og slo folk i skrittet. Og Mileena... g-strengen hennes ryker. :ninja:
:hooray:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#90
Og her ser vi hvorfor PS3 er den beste konsollen.


QTE var noe jeg ikke regnet med. :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#92
Her er hele rosteren:
  • Scorpion
  • Liu Kang
  • Kung Lao
  • Sub-Zero
  • Sindel
  • Ermac
  • Reptile
  • Kitana
  • Johnny Cage
  • Jade
  • Mileena
  • Nightwolf
  • Cyrax
  • Noob Saibot
  • Smoke
  • Sektor
  • Sonya
  • Jax
  • Kano
  • Stryker
  • Shang Tsung
  • Baraka
  • Kabal
  • Raiden
  • Sheeva
  • Quan Chi


Cyborg Sub-Zero? Liker'e.
 

Lodin

Der Waaaah
#94
Gamepro er jøder, Kintaro er boss i spillen og muligens spillbar, ikke DLC og dama heter offisielt Scarlet.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#95

Hans winning-pose er den beste winning-posen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#97
Er neimen ikke sikker på hvem jeg skal maine lengre, Nilo. Ermac, Raiden, Shang Tsung, Smoke, Kabal... er så mange feite.

iTunes har lagt ut no jalla Mortal Kombat-electronics som var så middelmådig som det får blitt. Utenom Reptile sin da, den var litt tøff.
Ingen av sangene er uansett bedre enn:

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Niks, det var visst en fake i følge den offisielle MK-twitteren:
Green Lantern is NOT in MK9. He was in MK vs. DC. The YouTube video was made by a fan.
Uansett, her har vi meg.