Negative ting med San Andreas

Opprinnelig skrevet av Houseman@09.11.2004, 00.59
Jeg holder på med First Base-oppdraget nå, hvor man skal rane ei spritsjappe og må følge etter tre folk på sånn motorsykkelting med fire hjul, og da fryser spillet seg alltid når jeg har samlet inn alle koffertene og skal tilbake til hytta til Catarina eller hva hun heter.  >_<

Jeg må derfor hele veien tilbake, det er langt og Catarina maser hele tiden.

Er det bare mitt spill som er sånn, eller?
132379​
Spillet mitt fryste seg to ganger da jeg hadde samlet alle koffertene. Irriterende.

Nei, ærlig talt, dette spillet blir bare bedre og bedre.
Har ingenting å klage på tatt i betranktning størrelse vs konsoll osv.
Herregud, vi har jo fått en levende stat å gå bersherk i.
Nå har jeg tjent syv og en halv million på hester (ga meg der, tror ikke jeg vil kunne bruke opp alt) og dumme meg fant ut at man kunne modde nesten alle biler (trodde det kun gjaldt Low Ridere) først idag så jeg har kjørt rundt i SA og sanka og styla opp steintøffe kjøretøy i hele kveld.
Og det er sykt mye jeg ikke har lukta på en gang.
Det var et øyeblikk idag, da jeg feks fikk vite at jeg også kunne tjene spenn på noe så teit som å parkere biler på hotellet i SF, at det slo meg at spillet nesten er for stort med altfor mye å gjøre.

Lodin

Der Waaaah
SPillet har fryst to ganger når jeg har prøvd å lade. Har backup på et annet kort nå bare for sikkerhets skyld. :ehm...:

Fins et par perverst små nabolag i Los Santos. Helvete å få startet krig i.

K

Kumool

Gjest
Kom på en ting til nå. Det irriterer meg at folk snakker under oppdrag mens du kjører. Jævlig irriterende, siden man både må følge med på veien og kjøringa. Om ikke oppdraget går på tid, pleier jeg som regel å stoppe bilen til de har snakket ferdig, men det er uansett makeløst irriterende.

Edit: Joda, det var sånn i de andre spillene også, men her i SA er det 10 ganger så mye av det.

Nabbe

Har fin hatt.
Synes bilsamtalene er artige, jeg. Særlig samtalen i hippie-bilen på vei til San Fierro.

Vel, hang seg hos meg igår. Tapte bare noen runder på kjøreskolen.
Fikk beskjed om at den første pengetransporten var på vei fra LS mot SF (den man ikke kan takke nei til). Gadd ikke jakte på den, men gikk inn på Ammu Nation akkurat idet transporten hadde kommet til målet sitt. Da låste det seg.
Så om dette er en generell bug i spillet frarådes det å gjøre noe liknende for dere som ikke har kommet dit enda. Heng rundt på gata istedet for sikkerhets skyld - om du ikke gidder å ta opp jakta vel å merke.

Hva jeg har irritert meg over så langt:

-Som alltid tror jeg spillet kunne bydd på mye mer underholdningsverdi med et "retry-mission"-alternativ. En mulighet for å skippe trippen (Trip-Skip :p) har blitt innført, men den kan jo kun benyttes i utvalgte oppdrag. Such a drag.

-Siktesystemet er betraktelig bedre enn hva det tidligere har vært. Nå er faktisk de skyte-baserte oppdraga morsomme, og ikke bare et frustrende håp etter flaks. Som de tidligere var, ingen ferdigheter hadde noenting som helst å si. Men det er allikevel litt gebrokkent og danner ofte allianse sammen med kameraet og skaper krøll. Når man i tillegg prøver det i manuell-modus kan man bare glemme å treffe noe av hva man faktisk sikter på. Men det er som sagt bedre.

-Kamereat - som jeg nettopp nevnte - er også en liten gnom. Til tross for at vi har blitt tildelt en egen sticke til å kontrollere det med, skal det godt gjøres å kunne dra en 180 graders (eller høyere) rotasjon rundt CJ mens man er i bevegelse (løper, svømmer, kjører you name it). I kjøretøy synes jeg også det henger litt etter idet man svinger, slik at man ikke på forhånd får et godt overblikk av hva man svinger i retning av.

-Som andre også har nevnt er det litt konsentrasjonsleir-aktig å la oss måtte se gjennom en 10 sekunder lang animasjon hver gang CJ skal prøve på seg et nytt plagg. Dette har blitt til den ene og alene eneste grunnen til at jeg fremdeles jogger rundt i den hvite tank-topen.

-Fartsfilteret som mange kritikere applauderer er kun et filter for å skjule at spillet ikke klarer å oppdatere alle teksturene fort nok når man kjører i høye hastigheter. Slike Nintendo-triks kan de spare seg for. Regnfilteret er også ufattelig lite attraktivt, får det til å se ut som om bildesignalet blir sendt via bakkenettet til en ekstern hus-antenne.

-Mer stabile sjåfører som faktisk visste hvor de skulle FØR de sto i midten av et veikryss ville også sunket blodtrykket mitt betraktelig. Eller som en annen nevnte en form for blinklys.

-Forskjellige vanskelighetsgrader kunne også vært en mulighet, oppdraga til Zero er nemlig litt vanskelige. Det samme gjelder også de fordømte, flaks-avhengige kappløpa til Cesar. Bare møl, alle sammen.

Ellers er spillet ganske morsomt.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Alandre Sessine@09.11.2004, 15.34
Fins et par perverst små nabolag i Los Santos. Helvete å få startet krig i.
132626​
I den ytterst lille graden jeg har startet gjengkriger, har jeg funnet meg et «spot» å gjøre det fra. Bakgården til Big Smoke er et slikt eksempel, og hvis du klarer å finne et tak å stå på (som samtidig ikke er altfor langt fra der fiendene genereres blir gjengkrigen en søndagsutflukt. Fiendene er sjanseløse når du befinner deg høyere opp enn dem. Bare å plukke ned én etter én med en AK47 eller et snikskyttergevær.

Som andre også har nevnt er det litt konsentrasjonsleir-aktig å la oss måtte se gjennom en 10 sekunder lang animasjon hver gang CJ skal prøve på seg et nytt plagg.
Godt sagt. Jeg har nok kjøpt og byttet klær en drøss ganger likevel, og særlig når det gjelder å kjøpe klær er det en fordel å se dem på kroppen til Cj før man kjøper. Mange plagg ser jo ikke særlig bra ut. Desto mer morsomt å finne noe kult, selvsagt.

Opprinnelig skrevet av Houseman@10.11.2004, 19.30
I den ytterst lille graden jeg har startet gjengkriger, har jeg funnet meg et «spot» å gjøre det fra. Bakgården til Big Smoke er et slikt eksempel, og hvis du klarer å finne et tak å stå på (som samtidig ikke er altfor langt fra der fiendene genereres blir gjengkrigen en søndagsutflukt. Fiendene er sjanseløse når du befinner deg høyere opp enn dem. Bare å plukke ned én etter én med en AK47 eller et snikskyttergevær.
133521​
Forsåvidt greie nok råd, men poenget var når et område bare består av ti-tyve kvadratmeter er det litt vondt å få de obligatoriske tre fiender til å dukke opp inni det. Eller når fienden plutselig finner ut at de skal ta søndagsturen, og du ikke kan forlate området for ikke å tape krigen, det og er gøy.

I gjengkrig er det variabelt hvor fienden genereres, alt etter hvor du står. Jeg pleide å stille meg i det ene hjørne og vente på at fienden skulle dukke opp for så å spurte over i andre enden og sette meg til rette med M4'en. Heldigvis passer AK47-ammunisjon i M4'en. :)

Men nå kontrollerer Grove Street Los Santos, og jeg har andre ting å bekymre meg for.

Lodin

Der Waaaah
Argh, Vagos har fortsatt tre områder, men siden jeg har så ræva fargesyn er det umulig å si hvor de er. Tusen takk til hvem det enn er hos Rockstar som syntes det var en god ide å representere Grove Street med en grumsete gulaktig grønnfarge og Vagos med en grumsete grønnaktig gulfarge! :mad:

D

Doctor Downs

Gjest
Opprinnelig skrevet av Shadar+04.11.2004, 18.53-->
Opprinnelig skrevet av Houseman@04.11.2004, 17.08
Det er lov å rette på selv det du skriver, tror jeg. Hvis det er ukorrekt, altså.

<!--QuoteBegin-Shadar

Spillet støttet out of the box oppløsninger opp til 1600x1200.
Særskriving fra den språklig ufeilbarlige, mine horer og herrer.
130015​
Greit. Out-of-the-box oppløsninger. Se på semantikken ellers i setningen, og det blir klart at jeg mener out-of-the-box som i tilstanden, ikke adjektivet. :kul:
130042​
[/b]
Skal det ikke være en bindestrek mellom "box" og "oppløsninger" også? Hadde du skrevet "resolutions" skulle det vel ikke vært det, men er det noe med at hvis du setter sammen to ord fra forskjellige språk, så...? Hvis du først skriver som adjektiv mener jeg.

Edit: OMG, jeg trodde det het "evl"!111

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Du har helt rett, men jeg maste om det én gang, så jeg fant det ikke nødvendig å påpeke det én gang til. Jeg aner ikke hva det ordet han skrev er, men særskriving er en regel uten unntak på norsk, såh. Jeg skjønte dessuten virkelig ikke hva han mente med «Se på semantikken ellers i setningen, og det blir klart at jeg mener out-of-the-box som i tilstanden, ikke adjektivet.», siden ordet så vidt jeg forstår er et substantiv i den aktuelle setningen. Hvis man forenkler og sier «Spillet støttet oppløsninger opp til 1600x1200», blir det vel klart for de fleste at «oppløsninger» er objekt i setningen og ikke en «tilstand» eller et adjektiv.

Til emnet: Jeg synes det er for mange greier å holde på med i San Andreas med tanke på hvor mange andre gode spill som foreligger. Jeg har nødig lyst til å droppe en drøss med ting, siden det tross alt er moro å holde på med det (stort sett), men jeg har innsett at jeg nok kommer til å gå lei før jeg har utført en brøkdel av mulighetene.

SHDR

Gullmedlem
Sånn når vi først er pirkete, vil jeg påpeke at Aquila skrev "vel" feil, og at Houseman erstattet "betyr" med "er". Hva er det for noe? Jo, det er slurvefeil. Hva var det rare leddet i min setning? Jo, jeg som skrev fra en laptop med ulogisk plassering av bindestrek-tasten. Dermed unnlot jeg å bruke det, og uansett er det en fullstendig korrekt setning om du bare tillater litt norsk-engelsk. Så det er feil, men det er samtidig riktig, om du godtar blandingen. :julenissen:

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Særskrivning på norsk er ikke korrekt, nei. Når du fremstiller ditt eget språk som perfekt, og avfeier alle innvendinger, må du regne med at noen reagerer når du skriver feil.

SHDR

Gullmedlem
... jeg fremstiller ikke språket mitt som perfekt. Det er Ebriosus og Fenrir som er sjefen for den leiren. Jeg har derimot en viss evne til å sette ord sammen i sekvens, og dermed danne en velstrukturert mening. Kan vi ta det en annen gang? Og kan jeg slippe å bli utfordret hver gang jeg tråkker utenfor en svært uklar grense for hva folk tror de kan forvente?

Et par ting som irriterer meg i GTA: SA, det er:
* Garasjer som ikke åpner seg når man står utafor og skal inn å hente biler/MC. Hører maskina loader for harde livet og ingenting skjer, noen ganger kan man bare drite i å hente vehicles derifra.
* Kjører man driiiitkjapt på MC eller Nitro bil, så blir innimellom detaljene på veien og bygninger rundt deg helt blurry. Tar litt tid før de loades inn som de skal, eller man kan gå inn på meny'en og ut igjen.

Det er vel de jeg kommer på i farta, og som skjer meg oftest.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.11.2004, 00.31
... jeg fremstiller ikke språket mitt som perfekt. Det er Ebriosus og Fenrir som er sjefen for den leiren. Jeg har derimot en viss evne til å sette ord sammen i sekvens, og dermed danne en velstrukturert mening. Kan vi ta det en annen gang? Og kan jeg slippe å bli utfordret hver gang jeg tråkker utenfor en svært uklar grense for hva folk tror de kan forvente?
134293​
Så klart. :tommelopp:

Hvis vi andre opplever litt mindre overlegenhet tilbake, forsvinner problemet av seg selv.

JINsama: GTA laster først inn et bilde av horisonten i lav oppløsning, og så et nytt når man nærmer seg. Dessverre henger ikke maskinen helt med når man kjører i høy hastighet rett fram, og man kan oppleve pop-up av biler og mennesker og at busker og trær tegnes opp på sidene av bilen.