Nintendo 3DS and shizz

Lineup'en virker fantastisk, digger wifi-mulighetene på SSFIV3D blant annet:

Sjølv om eg tviler på eg tilfeldigvis møter på masse fightere på flybussen til Flesland kvar dag.. ;)
Her blir det nok å logge på wifi'en mobilen deler ut og denge på nett. Men dette skal kjøpes inn, oh yes!

Ein ting eg merker meg er at samtlige trailere er i 2d med litt strekke-seg-mot-kamera-poseringer. Litt sånn; "Dette kommer til å sjå konge ut i 3D!!!" Kvifor ikkje berre gi ut litt bilder som kan sees med rød/grønn-briller som folk flest sikkert har liggende uansett berre for å la oss få ei lita smakebit?

Lodin

Der Waaaah
Fordi det erke sånn 3Den i maskina fungerer og folk som har sånne briller liggende har uansett allerede bestemt seg for å kjøpe svineriet. :p

Berre ei tanke. Så vi får vente med 3D-bildene til vi faktisk sitter med saken foran oss med andre ord?

Vil framleis ha litt preview! :D

Lodin

Der Waaaah
Tipper den markedsføringen Ninty vil satse virkelig hardt på er å vise fram maskina direkte til folk. Lastebiler med stand inni og lignende.
Sansynligvis en jævla tøff, men artig jobb for PR folka deres nå.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Siden jeg er i markedsføringsbransjen nå, siden det har blitt mer av det enn konseptutviklings så tror jeg det faktisk er en jævlig morsom jobb ja. Blir spennende å se hva de faktisk får til. Tror også det blir veldig mye word on da street og kompiser som viser det til andre kompiser n shizz.

Kilik

Lokal moderator
Følgende spill ryktes å være på plass til lanseringen i Japan i februar:

* Legend of Zelda: Ocarina of Time 3DS – Nintendo
* Nintendogs + Cats – Nintendo
* Pilotwings Resort – Nintendo
* Pro Baseball Spirits – Konami
* Professor Layton and the Mask of Miracle – Level 5
* Ridge Racer 3D – Namco Bandai
* Samurai Warriors Chronicle – Tecmo Koei
* Steel Diver – Nintendo
* Super Monkey Ball – Sega
* Super Street Fighter IV: 3D Edition – Capcom

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Meh.

Pilotwings og Professor Layton kan jo bli artig, men det er liksom ikke noe som setter kloden i brann akkurat. Det klippet av Ridge Racer fra teaseren så fullstendig pung ut, noe som jo er litt spennende med tanke på at 3DS visstnok er mer hardcore enn en PSP.

Altså, jeg kommer såklart til å kjøpe den fordi jeg liker DS og kan godt tenke meg en mer avansert DS med ekstra bjeller og fløyter, men hvis denne maskinen får en launch-lineup som det der i vesten også lurer jeg virkelig på hvem ellers som kommer til å skaffe seg den.

Har Nintendo glemt casual-markedet HE HE.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lineupen til den første DS-en var også Mario 64 og en solid dose ræl. Det tok seg fort opp, så jeg kommer og til å kjøpe 3DS bare fordi jeg er for dum til å la være. Mer seriøst er Nintendo for flinke til å lage morsomme spill til å la være, jeg vet spillene kommer så inntil videre får jeg eventuelt bare sitte med en ubrukelig maskin hvis både Super Monkey Ball og Pilotwings viser seg å være altfor ræva.

Ridge Racer har jeg aldri likt, og dette ser ikke ut til å skulle få meg til å endre oppfatning. SFIV har jeg på PS3, så jeg nøyer meg med det og BlazBlue innen den lite spilte fighter-sjangeren. Zelda:OoT har jeg spilt for ofte til å ville bruke mer penger på samme spillet enda en gang, og resten ser stusselig ut.

Hva faen er Steel Diver?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mitt tips må være det U-båtspillet.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Omg.

Om bare den Figher-Face-Off-greia hadde hatt den derre AI-læringen fra VF3...

I can dream, I can dream.

Um, når eg tenker meg om er det kun OOT og SSFIV som kiler smaksløkene i denne pakka der. Og evt Prof. Layton. Er vel heller potensialet som er mest interessant for meg for å være ærlig. Regner med det vil komme bra med VC-titler, forhåpentligvis også N64 siden det er analog stikke på saken. Akkurat den stikka er make og break for meg på mange måter, ettersom eg ikkje taklet PSP (phat/slim, ikkje testet GO) sin løsning. Altfor ubehagelig å styre med.

edit.

Ut fra ein kommentar på joystiq.com kan den stikka være lovende, ser frem til å prøve den;

joystiq.com skrev:
We wouldn't want to overlook the new analogue stick either. It's a good, comfortable size and sliding it around offers a good amount of resistance. It's definitely more effective than the PSP's nub, and a welcome alternative to the DS' D-pad.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Etter sigende (folk som testet den på E3) er den bedre enn PSP sin, mye pga konkav form oppå så man lettere kan holde tommelen på plass.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Sony slapp nylig en PSP-variant med konkav stikke, men det var bare en limited edition Monster Hunter-sak …

Remakes, til en Nintendolaunch? Du spøker....

Blir vel å gjespe meg igjennom denne releasen også til det kommer noe som er interessant nok.

Altså om folk lurer på hvordan 3Den blir er nok . Velg "Cross-eyed" på 3D.

Trur eg heller venter til eg får sjå den IRL, har jo tross alt sett 3D-filmer med briller før. ;)

Delvis relatert; Har kjøpt DSi XL til fruen, synes skjermen blir for stor med tanke på at oppløsningen fortsatt er den samme. Slitsomt å sjå på nesten. Holder meg til DSL til release.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lineupen til den første DS-en var også Mario 64 og en solid dose ræl. Det tok seg fort opp, så jeg kommer og til å kjøpe 3DS bare fordi jeg er for dum til å la være.
Veeeel, Nintendo var kjapt ute med spill som Polarium, Rub Rabbits og Kirby som viste hvordan trykkskjermen og pennen ga en ny spillopplevelse, mens 3DS later til å være mye gammalt bare med 3D-effekten som det nye elementet. Men men. Vi får se.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg snakket om selve launchen. Greit nok var Polarium der ved (europeisk) launch, men det alene er ikke akkurat en konsollselger. Kirby derimot eide hardt og lenge, men kom ikke før noen måneder etter. Antar det blir noe av det samme med 3DS. Derfor kan jeg like gjerne kjøpe maskina ved launch, siden jeg uansett skal ha en.