Nintendo 3DS and shizz

Kilik

Lokal moderator
Vi snakker vel omtrent Gamecube-nivå når det gjelder grafikk/ytelse og det er vel for de fleste av oss "bra nok" for en håndholdt. Men ser ikke bort fra at Sony er i gang med noe ekstremt kraftig, batterislukende og dyrt...

At det er "bra nok", er jeg vel egentlig enig i. Men at det er laber utvikling på 5 år er en annen ting, selv om Sony og Nintendo er litt forskjellig. Realistisk sett kunne tenkt meg hakket bedre enn de beste spilla på xbox 1 for 3DS. Mens Sony kan hoste opp en mellom ting av generasjonsskifte (konsoll), hvis det er mulig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvem i pokker bryr seg om hvorvidt det er GameCube- eller Xbox-grafikk på maskinen, helt ærlig?

Det viktigste er uansett spela, kontrollen og evt online-muligheter. Og vanntempelet på OOT var då for pokker ikkje SÅ vanskelig? Kan det uansett utenatt no.

Men disse greiene om det har bedre eller dårligere specs enn iPhone eller whatnot, who cares? La alle kjøre sin linje om dei vil, Nintendo har bra SPEL, det er alt som betyr noke!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg... endte opp med å starte hele spillet på nytt, etter å ha RAEGa rundt i det tempelet i timesvis. Tok det uten problem på runde to, så jeg får nok aldri svar på hva det var jeg tulla med.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sikkert én av de 142 nøklene du gikk forbi på et eller annet tidspunkt, det er fort gjort, og har du først åpnet hele tempelet men mangler én nøkkel er det et helvete å finne ut hvor den befinner seg.

"Bryr meg og bryr meg", desto bedre, desto kulere, hvis det ikke går utover andre ting. Hva er galt med det? Seff er det gameplay osv som betyr mest- calm down.

Håper ikke 3DS har samme D-PAD som DS Lite!? Den suger og er en av grunnene til at jeg ikke fullfører chrono trigger..

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
...ja, for CT krever virkelig fin-kontroll. DS lite har jo uansett milevis bedre D-pad enn både den første DS-en, samt eks. Gamecube-kontrollen, så jeg ser ikke helt problemet.

Sikkert min mening da, men jeg blir veldig sliten i tommelen og dermed irritert og slutter. Nå husker ikke jeg D-pad på den første, men det kan godt hende. Uansett er det forbedrings potensiale, noe jeg håper med tanke på 2 fighting spill som kommer som krever litt..

SHDR

Gullmedlem
At det er "bra nok", er jeg vel egentlig enig i. Men at det er laber utvikling på 5 år er en annen ting, selv om Sony og Nintendo er litt forskjellig. Realistisk sett kunne tenkt meg hakket bedre enn de beste spilla på xbox 1 for 3DS. Mens Sony kan hoste opp en mellom ting av generasjonsskifte (konsoll), hvis det er mulig.
Jeg er redd du ikke skjønner problemet. Håndholdt spill kan ikke være for dyre å lage, fordi de ikke må konkurrere med konsollspill. Det er ufattelig dyrt å lage en AAA-blockbuster, og det vil være like dyrt å lage en til en håndholdt konsoll. Folks perception of value på håndholdtspill er mindre enn på konsollspill fordi maskinen er mindre, skjermen er mindre, spillet kommer på en mindre brikke (alle disse tingene betyr noe for folk, tro det eller ei) og de ville UANSETT ikke betale like mye for et håndholdtspill som et konsollspill. Er årsaken til at folk ikke ville betale det samme for UMD-er for DVD-er.

Håndholdtspill er ikke ment å tilby den samme opplevelsen som et konsollspill, fordi det er en liten maskin du holder i hendene dine og spiller på senga eller stranda eller bussen. Du tror kanskje at du vil ha de samme spillene på håndholdt og konsoll, men Sony prøvde det der med PSP og vi så alle hvor jævlig bra det gikk -- folk gav knapt faen og oppdaget at, whoops, det var visst ikke så kult å spille drittversjoner av konsollspill på en liten ting med batteri som holdt i tre timer og dårlige knapper og blæh.

De to tingene er forskjellige, deal with it. Jeg skulle ønske jeg kunne ta det jeg liker så godt med gode måltider, som for eksempel fete sauser eller kontraster mellom søte og salte smaker og mikse det med sexlivet mitt også, men jeg er ikke bombesikker på om det er slik en jævlig god idé når det kommer til stykket. Massemarkedet gikk med DS-en, mens core-crowden cracka PSP-en sønder og sammen slik at Sony ikke tjente noe på software-salg. Det kan godt hende du vil HA konsollspill i lanken, men du vil ikke BETALE hva det KOSTER.

Det er ikke noen "laber utvikling på fem år", det er slik forretning og utvikling funker. Hvis du har lyst til å se på laber utvikling, titt på mobilmarkedet mellom 1997 og 2007. DET var laber utvikling, og folk kjøpte telefoner likevel fordi de hadde blitt overbevist om at det var utformingen på telefonens ytre som var fremskritt, mens innholdet tross alt bare var telefonsamtaler og SMS pluss kanskje et kamera du kunne ta bilde av pikken din med og sende til dama.

D-paden på DS-en knuser de fleste andre konsoller og etter min mening er det bare Sony og Nintendo som får til d-pader. Sony får da uheldigvis ikke til analogstikker.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg greide over lengre tid å snake i Mario Kart med DS Lite sin d-pad, så den er absolutt dugandes. I alle fall til CT, herrefred mann..

DS lite, bedre dpad enn DS feit? LOL nei. DS feit sin var responsiv og satt bra, lite sin er billig og løs og suger til diagonale retninger. DSi sin er derimot konge.

Jeg er redd du ikke skjønner problemet. Håndholdt spill kan ikke være for dyre å lage, fordi de ikke må konkurrere med konsollspill. Det er ufattelig dyrt å lage en AAA-blockbuster, og det vil være like dyrt å lage en til en håndholdt konsoll. Folks perception of value på håndholdtspill er mindre enn på konsollspill fordi maskinen er mindre, skjermen er mindre, spillet kommer på en mindre brikke (alle disse tingene betyr noe for folk, tro det eller ei) og de ville UANSETT ikke betale like mye for et håndholdtspill som et konsollspill. Er årsaken til at folk ikke ville betale det samme for UMD-er for DVD-er.

Håndholdtspill er ikke ment å tilby den samme opplevelsen som et konsollspill, fordi det er en liten maskin du holder i hendene dine og spiller på senga eller stranda eller bussen. Du tror kanskje at du vil ha de samme spillene på håndholdt og konsoll, men Sony prøvde det der med PSP og vi så alle hvor jævlig bra det gikk -- folk gav knapt faen og oppdaget at, whoops, det var visst ikke så kult å spille drittversjoner av konsollspill på en liten ting med batteri som holdt i tre timer og dårlige knapper og blæh.

De to tingene er forskjellige, deal with it. Jeg skulle ønske jeg kunne ta det jeg liker så godt med gode måltider, som for eksempel fete sauser eller kontraster mellom søte og salte smaker og mikse det med sexlivet mitt også, men jeg er ikke bombesikker på om det er slik en jævlig god idé når det kommer til stykket. Massemarkedet gikk med DS-en, mens core-crowden cracka PSP-en sønder og sammen slik at Sony ikke tjente noe på software-salg. Det kan godt hende du vil HA konsollspill i lanken, men du vil ikke BETALE hva det KOSTER.

Det er ikke noen "laber utvikling på fem år", det er slik forretning og utvikling funker. Hvis du har lyst til å se på laber utvikling, titt på mobilmarkedet mellom 1997 og 2007. DET var laber utvikling, og folk kjøpte telefoner likevel fordi de hadde blitt overbevist om at det var utformingen på telefonens ytre som var fremskritt, mens innholdet tross alt bare var telefonsamtaler og SMS pluss kanskje et kamera du kunne ta bilde av pikken din med og sende til dama.

D-paden på DS-en knuser de fleste andre konsoller og etter min mening er det bare Sony og Nintendo som får til d-pader. Sony får da uheldigvis ikke til analogstikker.

Ok, med laber tenkte jeg jo mest på hoppet fra PSP til 3DS. Uansett gode og et par morsomme poeng!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
DS feit sin var responsiv og satt bra,
Den krevde for mye kraft for å registrere input. -.- (gjelder alle knappene på 1. gen DS)

(samt at den hadde noe ekle kanter)

Prøvde DS fæl+feit eit par ganger og holdt meg unna. klumpete og ubehagelig å spele på. Så kom DSL og eg var solgt. Kvitter meg nok ikkje med den uansett om eg kjøper 3DS pga GBA-slot og homebrew. Ja, homebrew. Er genialt deilig å ta med seg SCUMMVM på tur! :D

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
De japanske lanseringsspilla har blitt offentliggjorte. 26. febuar vil følgende spill være tilgjengelige:

• Winning Eleven 3DSoccer (5,800 yen/$70)
  • Super Street Fighter IV 3D Edition (4,800 yen/$58)
  • Samurai Warriors Chronicle (6,090 yen/$73)
  • Tobidasu! Puzzle Bobble 3D (4,980 yen/$60)
  • Nintendogs + Cats (Toy Poodle & New Friends, French Bulldog & New Friends, Shiba & New Friends, 4,800 yen each)
  • Ridge Racer 3D (6,090 yen/$73)
  • Combat of Giants: Dinosaurs 3D (5,040 yen/$61)
  • Professor Layton and the Mask of Miracle (5,980 yen/$72)
Bortsett fra Layton, eeeeh.

Enda mer eeeeh er nyhetene om at 3DS kun kan spille 3DS-spill i 3-5 timer før batteriet går tomt.

Lodin

Der Waaaah
Nintendo is the new Sony and doomed! \o/

E: En ting som ikke har blitt nevnt er at det følger med noen kort når man kjøper maskina. Disse har diverse ikoner på seg som lar en spille diverse småspill ala Eye of Judgement. Sleng et på bordet, film det og pikachu dukker opp på skjermen i 3D og vil hoppe tau fek.s. Sånt er nifty og sikkert noe de kommer til å satse på, kanskje tiogmed til en fullverdig Pokeyman-tittel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Går jo an å håpe på at det er "Yay! Ridge Racer!" og ikke "Hva faen, Ridge Racer!", som på DS-en hvor de porta den heslige N64-utgaven og skrudde kontrollsystemet i pompen.