[NX] Nintendo Switch med Howie O

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det ligger der. 480 spenn og en gratis demo hvis det er nødvendig.
 

Lodin

Der Waaaah
Enda godt. Måtte importere spillet til PS4 fordi derpe grunner gjorde at det ikke kunne selges på PSN heller.
Prisen var heller ikke så gæren siden det følger med DLC som orginalt kosta over 200 spenn og var verdt det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Switch-utgaven er Complete Edition iallfall, med alt DLC og alt alt. Sånn i tilfelle du lurte. :p
 

demake

Seksuelt godteri
Og Thumper da. Blei akkurat ferdig med fjerde verden (den siste bossen der var noe, og jeg trur jeg har rytmen i tomlene fortsatt) og tenkte at "denne spillen er egentlig ganske tilgivende siden man kan misse de blå feltene uten at det gjør noe mer enn å gi deg lavere score", så var pinadø det første som møtte meg på femte verden noe dritt som blasta meg med lasere. Skjønte ikke helt hvorfor siden den gjorde det på forskjellig sted hver gang og det så ut som det var umulig å dodge. Så gikk det opp for meg at den blasta meg hvis jeg bomma på et blått felt. Thanks, Thumper.
 

demake

Seksuelt godteri
Whoho! Første boss på level 5 nede! Er jeg virkelig den eneste som spiller thumper her?
Fant også ut hvorfor det eskalerte etter 4 verden. Hvilket level det er tilsvarer rytmen til banen. Så de fire første er 1/4, 2/4, 3/4, og 4/4 takt. Gruer meg allerede til level 7 og 9.
 
Jeg spiller det, har bare veldig lite å si om det annet enn at det er knalle bra og at jeg suger i det og at det ikke er et bra før-man-legger-seg-spill, men allikevel perfekt for Switch? Om ikke annet er det en gullstandard for hvordan man burde gjøre porter av spill til denne maskinen, for ingenting av stor verdi er tapt i nedskaleringen.
 

demake

Seksuelt godteri
Har du problemer med å misse miserabelt i TV-mode? Altså. Når jeg spiller håndholdt så greier jeg faktisk å komme meg igjennom banene. Når jeg spiller på TV så virker det som om det hele er litt ut av sync og jeg bommer spektakulært på det meste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er jeg virkelig den eneste som spiller thumper her?
Har det på datapese, orker ikke kjøpe Switch-utgaven. Det er forøvrig ikke uvanlig at TV-er har en del lagg som ruinerer videospillings av typen rytme, derfor har sånne spill gjerne en kalibreringsfunksjon som gjør at du kan kompensere for laggen. Eventuelt sjekk om TV-en har Game Mode (eller tilsvarende) som kutter etterbehandling av bildet mot at du får lavere responstid. Tror ikke det heller er uvanlig, min er rimelig standard og har det.

Runda Shovel Knight: Plague of Shadows i kveld, da. Fikk 100% items og sånt (eller 99%, men jeg mistenker at det siste er en enkelt greie du bare kan få i New Game+ og eh det skjer ikke). Når du velger Plague fra hovedmenyen står den beskrevet som "tricky". Det er ikke feil. Brukte nesten elleve timer på å komme gjennom, mot litt over seks på hovedhistorien i Shovel Knight. For dere som ikke har spilt Plague of Shadows så er det stort sett det samme spillet som Shovel Knight, bare at du spiller som Plague Knight. Det funker helt skandaløst bra, bare at 'n pestknekten er ei kjerring å styre innledningsvis; du har dobbelthopp, men standardhoppet er søppel og du er tregere enn Shovel Knight. For å veie opp kan du lade opp et bombehopp som gir deg en ekstra, eksplosiv boost i lufta. Du kan også sette sammen bombene dine av ørten ulike komponenter du kjøper etter hvert, i tillegg til alkymistmagien du kan slenge ut underveis.

Til å begynne med føles dette omtrent som å sjonglere kniver mens du desperat prøver å logge inn på Altinn med et PIN-kodeark du er sikker på at du har sett ganske nylig på et lurt sted, men etter hvert sitter det som om spillet har snodd seg rundt senene i håndleddene dine. Noe som er nyttig, siden du får bruk for å ha minuslagg mellom øyne og hender etterhvert, pluss at det hjelper hvis du er synsk. Poenget mitt er at Shovel Knight er ganske vanskelig til tider; det er Plague of Shadows også, bare at de tidene er hele tida. Når det er sagt er dette vel verdt å spille gjennom hvis du likte Shovel Knight; dette er enda dypere enn Shovel Knight, og laget med like nennsom hånd. Litt skuff at det er så få endringer i brettene, men mange av hemmelighetene er nye eller tilpasset Plague Knight, den nye historien byr på mange festlige øyeblikk og uten å spoile noe er slutten av spillet ganske forskjellig.

Begynte så klart rett på Specter of Torment, den foreløpig siste delen av Shovel Knight. Her styrer du Specter Knight og jaggu er bretta blitt nye, med remiksa musikk og greier. Brødrene Dal og Spektralridderen har verken spade eller dobbelthopp, eller et verdenskart for den saks skyld, men han har veggløpings og en ljå og greia er at han kan slash-dashe mot fiender og juggel og dermed bruke det for å nå nye områder. Så langt er det god sort, masse nytt, men de har åpenbart kutta ned en del siden det nok krevde ganske mye ressurser å mekke en komplett overhaling som Plague var. Bevegelsesmekanikkene føles umiddelbart tilfredsstillende og sitter mye fortere enn i Plague, men slåssinga føles mye mer basic. Bare slash i vei til folk dævver lzm. Vi får vha simn sjher.

Ellers: Tror jeg har betalt til sammen 300 spenn eller noe sånt for Shovel Knight (hundrings på PC og 200 på Switch), og det har vært vel anvendte penger. Hadde det faktisk vært et ekte 8-bits-spill ville det vært nær toppen på de fleste seriøse klassikerlister, men vi får nøye oss med å plassere det nær toppen på "brae spillz fra 2010-årene"-listene isteden.
 

Lodin

Der Waaaah
Hvordan få voice chat og lyd med det nye Splatoon headsetet:


Men men, nå skal jeg snart bort på butikken og hente sigg og Switch.
Etterpå skal jeg gjennomføre denne testen:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nintendo sin betalte onlinetjeneste koster $20 i året og gir deg tilgang til (sikkert et begrenset utvalg, men likevel) classic games.Og det virker også som en del av dem vil ha online funksjonalitet.


Og det er jo ganske nice.
Det gjelder bare NES-spill hittil, og de er i diskusjoner om det skal gjelde SNES også.
Jeg håper også de lager noen fancy ports av DS-spill sånn at jeg kan spille castlevania-spillene som kom til DS på switchen. Da blir jeg en glad laks som hopper oppover elven.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjenner at Switch står høyt på lista over ting husholdningen trenger
 

Lodin

Der Waaaah
Det er verdt å nevne at første gang de snakka om "gratis" spill skulle de kun være tilgjengelige i en måned før man fikk no nytt. Nå går de heller for et permanent arkiv som stadig vil vokse.
Forøvrig blir det ikke å koste penger før neste år, men de skal rulle ut diverse tjenester over de neste månedene. Første utgave av telefon-appen kommer til sommern.
 

Lodin

Der Waaaah
Men ja, fifaen jeg elsker denne maskina. Der WiiUen sin padde føltes ganske billig er dette mer dyre saker. Jeg digger spesielt å spille med joconsene løse. Prøvde med grip-dingsen litt i Zelda og det var bare tull. Også skjermen da. Den er så jævla nydelig. Har bare spilla litt på TV for hvorfor det når man kan sitte i senga å prompe?
Forøvrig er jo alt veldig basisk foreløpig. Merkes at Nintendo slapp saken tidlig med tanke på hvor mye som mangler. Potensialet er dog der. Lulza litt da jeg signa opp for å dele bilder via twatter. Det var helt klart en browser jeg brukte så den har Nintendo rett og slett gjemt bort for å unngå haxx.
Var på Valka istad og både Frank og Stojan var mektig imponerte. Synd demoen til Puyo Puyo Tetris er så begrensa for det kunne blitt en hit.



Zelda er såklart akkurat samme greia som sist jeg spilla, men nå funker det faktisk håndholdt. Til tross for samme oppløsninga som på WiiU er Switchen sin skjerm som nevnt et unikum. Merker og at noe av lyden er litt mer fancy, særlig i shrines.
Sånn ellers er stemmeskuespillet sinnsykt mye bedre på japansk. Zelda og Impa har faktisk ulike skuespillere. Men det er jo forsåvidt noe man kan velge på WiiU og da.



Disgaea 5 er en utmerket port. Grafikken til orginalen til PS4 ble jo helt remaka i HD og det var nødvendig siden den stort sett har vært den samme siden PS2-dagene. Gjør seg såklart utmerket på den mindre skjermen. Sånn ellers er det ikke så mye å si annet enn at det er de vanlige demonpingvinene som sier dood og angrep som gjør bokstavlig talt over 9000 i skade.
At alt DLCet følger med er dog litt spesielt. En av pakkene gir en en million hell som gjør starten vel enkel når man skal mekke minions. Man kan og hyre en hauge med Prinnies med helt ødelagte skills. Harke gjort det sålangt.
Jo også har de tatt med trophiesene fra orginalen. Dette føyer seg vel da inn med Metroid Prime 3 som de eneste Nintendo-spilla med cheevos.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Puyo Puyo Tetris og Minecraft har også achievements, bare så det er nevnt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare et eget system for hvert spill, iallfall så langt.
 

Lodin

Der Waaaah
I morra er det en Pokeyman Direct. Det er for tidlig for en ny en til 3DS og GO-dill annonseres av Niantic så det spekuleres i at dette handler om Stars. Altså sammenslåinga av Sun og Moon til Switch. Det blir ihvertfall å eie.

E: Vil haa~!

 
Sist redigert: