[NX] Nintendo Switch med Howie O

Lodin

Der Waaaah
#81
Hmm, ja det er lav oppløsning. På den annen side snakker vi Nintendo og jeg tror de kunne fått det til å funke.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#82
Håper ikke portabilitet går på bekostning av storskjem-opplevelsen. Jeg har ingen bruk for en håndholdt konsoll, da jeg hverken pendler (...med offentlig transport) eller er mye på reisefot.

Når det gjelder tredjeparti-støtten så håper jeg den munner ut i noe annet enn mediokre nedskaleringer av Asscreed og Skyrim, og at man heller får noe eksklusivt. De store multiplattformspillene vil man uansett spille på PS4/Pro XOne/Scorpio. Digital Foundry beskriver den som en "Turbo powered last-gen console" når det kommer til ytelse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Ja for all del. Nintendo ville aldri slengt ut no spill som kjørte så ræv vil jeg håpe.
Sjekka framerate på N64-Zelda-ene i det siste eller? =D

(OK da, de kjører ikke i 15 fps. Men de kjører faktisk bare i 17fps i PAL-utgavene.)

Når det gjelder tredjeparti-støtten så håper jeg den munner ut i noe annet enn mediokre nedskaleringer av Asscreed og Skyrim, og at man heller får noe eksklusivt.
Det er akkurat dette som drepte Wii/U, at ikke AAA-spillene kom ut på dem i det hele tatt. Det er det som trengs for at folk flesk skal kjøpe maskina.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#84
Det er akkurat dette som drepte Wii/U, at ikke AAA-spillene kom ut på dem i det hele tatt. Det er det som trengs for at folk flesk skal kjøpe maskina.
Nå kom ikke AAA-spillene på Wii heller, men den maskina var jo den ene gangen dette årtusenet der Nintendo både hadde en god idé og visste å markedsføre seg.

Jeg tror folk flest kjøper nintendomaskinene for nintendospillene. Det som drepte WiiU er et sammensurium av elendige avgjørelser:
  • navnet fikk det til å høres ut som en oppgradering/expansion, og...
  • revealen/E3 gjorde en elendig forklaringsjobb. Folk flest trodde gamepaden var hele greia og skulle brukes med en Wii, jeg måtte til og med forklare @justincase at det var en uavhengig selvstendig konsoll
  • markedsføringa var ledet av en fyllik med Downs som antok at ting ville gå av seg selv etter suksessen med Wii
  • Nintendos egne spill, dvs de man kjøper maskina for, kom sjeldent og altfor lenge etter launch
  • Systemsoftwaren var enda treigere ved launch enn den er nå. Det tok over 30 sekunder bare å komme til hovedmenyen.

Det til tross har jeg hatt det mye moro med maskina, det er bare at folk flest ignorerte den.
 
#86
markedsføringa var ledet av en fyllik med Downs
Denne formuleringen er det riktig snert over, Buggz.

Sånn ellers har du stort sett rett. At jeg, som er ordentlig blodfan av Nintendo, fortsatt ikke eier maskinen, sier ... noe. Det som aldri skjedde, og jeg på sett og vis har ventet på, er en prisdropp. For prisen av $299 + ekstern harddisk er enkelt og greit litt i stiveste laget.

Men bevares. Jeg kommer nok helt sikkert til å plukke opp en maskin på et tidspunkt. Føler jeg har gått glipp av noe med Splatoon, Super Mario 3D World, Mario Kart 8, Pikmin 3, Wonderful 101, Bayonetta 2, og ikke minst Devil's Third.
 

Lodin

Der Waaaah
#87
Egentlig ganske trist at WiiU til tross for hvor hardt den bomba er det den maskina som har hatt flest must have exclusives.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#88
WiiU er ved siden av GameCube, NeoGeo og PS4 favorittkonsollen min. Elsker den, dog den har havnet litt bak i skapet pga fler titler til andre cur-gen konsoller , og at jeg har aversjon mot å punge ut mye spenn for kontroller
 
#89
WiiU er ved siden av GameCube, NeoGeo og PS4 favorittkonsollen min.
Samme her, dog sammen med SNES og DS i mitt tilfelle. Har aldri spilt så ofte på en konsoll som den, og aldri tilbragt like mye tid på ett og samme spill (1300 timer på Splatoon). Nå er jeg derimot klar for å svitsje over til en ny konsoll :p
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#90
Gleder meg skikkelig til å få testet Splatoon! :)
 

Lodin

Der Waaaah
#95
Ifølge verdens dummeste mann, Dan Ryckert blir det Switch Direct 12 januar. Spill skal vises fram og ting som pris annonseres. Så sånn er det.
 

Lodin

Der Waaaah
#96
To nye ting Laura Kate Dale og Emily Rogers hevder er at skjermen ikke bare har touch, men av typen multi som all annen moderne hardware. Greia bruker vistnok også USB c, samme formatet som folk griner over med nye Møcbooken. Fordelen blir da dog at lading av batteriet blir mye kjappere og det er jo fint om det er så røv som de sier.
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Så skjedde det jeg regna med. Amazon har sendt ut mail til folk som har forhåndsbestilt Breath of the Wild til WiiU og skriver at det blir utsatt tre uker. De har ingen konkrete datoer, men det er rimlig opplagt at dette er enda en Twilight Princess.

Forøvrig vil rykter ha det til at Smash Brothers slippes ved launch, men er i praksis identisk med utgaven til WiiU. Bleh!
 

Lodin

Der Waaaah
#98
Han niggnuggen her har gjort rundene på nettet og påstår han har en Switch. Tok ikke lang tid for folk å se at den er fake. Bla. har ABXY-knappene helt feil font. Alikevel imponerende hva man kan få til med en 3D-printer.