[NX] Nintendo Switch med Howie O

Lodin

Der Waaaah
Her er en fun fact, om du har Nintendo Online og er lei av NES-spilla vi har kan du mekke en japansk konto og laste ned Famicom-varianten deres fra e-sjappa. Da får man tilgang på noen spill som vi aldri fikk. Mest interessant er nok Joy Mech Fight som ikke uventet er en fighter med roboter og kom ut i 93. Var faktisk overaskende og habilt artig til NES å være.
 

Lodin

Der Waaaah
Så nå skal Retro mekke dette? Det siste vi hørte om dem var at de jobba med no uannonsert spill? Er det kanselert da? Trur ikke de er store nok til to prosjekter samtidig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var Nintendo Direct istad.


Skuffende at det ikke var noe om neste Animal Crossing, meeeen det er jo lov å håpe at det kommer en egen Direct bare om det når det høstes eller noe, jeg blir ikke overraska om det kommer til julesalget.

Men ellers!


Oppfølger til spillet som gjorde en av barndommens drømmer til virkelighet og remake av favoritt-2D-Zelda-spillet mitt, ja. Kan ikke akkurat klage på det.

Var litt om neste Fire Emblem også, men jeg har aldri helt fått sansen for den serien (Advance Wars! (ps kjøp Wargroove)), og noen porter av nyere og eldre JRPG-er (Dragon Quest XI, Final Fantasy VII og IX). Ja, og litt om Dragon Quest Builders 2. Ser ut som om 2019 blir nok et bra Switch-år.

E: Ja, og Tetris Battle Royale (seriøst) og demo av Daemon X Machina er ute nå, begge er gratis (Tetris krever online). Skal definitivt sjekkes ut.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Skuffa over at den store revealen var en remake og ikke et helt nytt spill. Men altså Link’s Awakening er min fav 2D Zelda også, såååååå-eh klager ikke. Veit ikke helt hva jeg synes om grafikken. Synes gjerne fargepaletten kunne vært litt friskere og/eller det kunne vært celshadet eller noe.
Mario Maker 2 blir å eie!
Demo til Yoshi skulle visst komme i løpet av dagen. Jeg er homo for Yoshi så jeg blir sikkert å coppe den spillen uansett.

Guuuud så mye animu weabo shit de viste. Make it stop!
 

Lodin

Der Waaaah
Var mye bra der ass. :yoshi:
Sånn ellers humrer jeg siden de hadde investormøte i forrige uke og noen spurte om de skulle slutte med Directer og de hinta om at det ikke var umulig.
 
Link's awakening har jeg tenkt at jeg må få spillt siden @Yetipants begynte å messe om det for sånn 15 år siden. Og nå får jeg endelig en moderne mulighet! Håper bare de priser det litt fornuftig, for 519 kr for et 26 år gammelt Gameboy spill blir litt mye å svelge...

Yoshi testa jeg i morges, og det var megakos... såfremt jeg klarer å sette OCD-en min i sjakk og ignorere at spillet vil ha deg til å spille samme bane igjen på nye måter etter du har fullført den. Å spille gjennom alle banene tre ganger for å få meg seg alt kan bli litt i meste laget for tålmodigheten min.

Gratis Tetris Battle Royale blir snop, og gjør det abonnementet litt lettere å svelge. Mer sånt, takk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
for 519 kr for et 26 år gammelt Gameboy spill blir litt mye å svelge...
Jeg synes dette blir feil. Er Resident Evil 2 Remake et 20 år gammelt PS1-spill? Det er ikke en HD-conversion, det er jo en remake. Det samme ser Zelda:LA ut som. Best å være forberedt på premium-pris.
 
Enig i det, men det ser likevel ut til å passe inn i det gamle hånholdt-tieret til nintendo på ~300 kr, som vel er på vei ut med 3DS-en nå.. Blir litt rart signal å sende om dette, Breath of the Wild og Mario Oddyssey skal ha lik verdi.

Men du har nok rett. Yoshi ligger jo ute til 519, f.eks.
 

Lodin

Der Waaaah
Om det er tilsvarende remake som Link Between Worlds, for det var jo ærlig talt bare Zelda 3, så blir det å eie og det tror jeg.
Håper bare de gjør no med den dungeonen på slutten for fifaen.
 
Synes vel uansett at å ta fullpris for en remake er feil, det er jo klart at det ikke krever like mye ressurser å utvikle/produsere enn et helt nytt spill.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
old.jpg

Altså, man har konsept og figurdesign klart, men se på RE2-remake og si at ting ikke er gjort helt fra scratch med å fikse figurdesign, leveldesign, story etc på nytt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Og likevel er fullpris på REmake 2 er 499 (butikk og PSN), ikke de standard 599. Pluss, i motsetning til Nintendo-spill vil det havne på salg en gang i framtiden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Men hva er poenget her? Jeg skjønner ikke argumentasjonen. Spill koster dritmye å lage, likeså remakes. Spesielt remakes i den klassen som diskuteres her. I Resident Evil 1: REmake kunne de ta gamle prosjektet og lage nye assets (ikke billig det heller, men nivåforskjell). I disse to eksemplene nevnt over er alt laget fra scratch. Det er et nytt spill, det bør ikke være en forventning å få det til halv pris. Synes du det er dyrt? Ikke kjøp det. Spilt det før? Ikke kjøp det.


PS: Jeg husker ikke sist jeg betalte 599 for et spill, heller ikke på Switch.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og? Hva er poenget? Prata vi ikke om Link's Awakening? Vi vet ikke hvordan spillet blir, men det er 100% tydelig at det er laget fra scratch. Vi vet ikke engang hva prisen blir, men jeg mener man ikke burde forvente indiespillpris på $20.