Om ryktene som svirrer rundt Revolution faktisk stemmer, så er den kraftigere enn x360. Det er jo noe. Ryktene angående PS3 og x360 har jo vært riktige foreløpig, så da kan det jo godt være at Revolution sparker godt fra den også. Og folkens: se på grafikken på x360 og PS3 ... er den "hundre ganger bedre enn forrige generasjon"? Nei, det er vel cirka 2-3 ganger så høy polycount og bedre teksturer og lyssetting. 2-3 ganger ... la oss se hva det faktisk betyr. Såvidt jeg vet er det spillet som har høyest polycount denne generasjonen Rogue Squadron 2 til GC. Det dyttet femten millioner polygoner per sekund i 60FPS. Altså: rundt 250 000 polygoner per frame, for å bli skikkelig bullshit. Gang dette med tre. 45 millioner polygoner per sekund. Det er ikke noe LITE tall, akkurat. Og om det er realistisk performance, så har vi vel strengt tatt ganske mye power å trekke av. Så tenker du på normal mapping, bump-mapping, pixel-shading og alt mulig annet som enchancer polygonbasert grafikk, og 45 millioner realistiske polygoner er plutselig mer enn nok. Se på modellene i Doom 3 ... de har rundt 8000 polygoner hver. Half-Life 2 har i snitt 5000 polygoner per karakter. Det er ganske mange Half-Life 2-fiender i 45 millioner polygoner. Men det er rent teknisk, da.
Husker dere forrige gang? 65 millioner polygoner, 120 millioner polygoner, 12 millioner polygoner. Ser dere ærlig talt så mye forskjell? Ja, jeg ser at GC og Xbox er omtrent tilsvarende, selv om Xbox visstnok er omtrent 10 ganger kraftigere enn GC. PS2-en, fem ganger raskere enn GC-en ifølge Sonys tall, er en mindre kraftig maskin. Hmmm ... jeg ser en tendens her. Om jeg tror på specsene som er satt opp for Revolution foreløpig, så tror jeg ikke vi har noe problem. Den blir kraftigere enn x360. Og hvorfor ikke? Skulle Nintendo la seg knuse teknisk denne generasjonen? Det har aldri skjedd før.