Nintendo Wii

Bare jeg som er litt skeptisk?
Blir liksom litt merklig å spille med en "fjernkontroll" og jeg tviler på at det blir like komfortabelt å spille vanlige gamecube spill på den.
Men jeg øyner faktisk noe positivt.
Venstrehendte blir visstnok ikke lenger diskriminert, og kan dermed bytte om på i hvilken hånd de vil holde kontrollen.
Og jeg tror at FPS spill vil være mye behagligere å spille med et slikt oppsett.
TROR jeg, men tviler egentlig litt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Døh mister, du klipser på en Gamecube-styrespak når du skal spille GC-spill. Så det burde ikke være noe problem.
Og kjenner jeg spillfans rett så er du veldig, veldig langt fra den eneste som er skeptisk.
 
Nå har jeg sittet å skumlest i rundt et kvarter, og kan ikke si jeg ser noe jeg liker her.
Det første som slo meg at den kan ikke være særlig god å holde i, men det kan jo være bildet sin skyld. Men det ser litt vanklselig å nå de nederste knappene med kun en hånd, men kanskje man ska bruke to hender? Men hva sker da når du har koblet til en styrespake som vist på bildet?
Og hva er det med disse ekstradelene som man skal plugge i? Er disse standard med når du kjøper maskinen, elller kommer det til å bli overpriset ekstrautstyr man må kjøpe i tillegg?
Med dette kan jeg leve med, men jeg detter av vogna når jeg finner ut at man skal plaserer sensorer ved tv'en, og slik at man kan styre spillet ved å peke med kontrollen? Kan godt hende det fungerer bra, men jeg tror man fort kan bli litt sliten i hånda, man må jo tross alt holde kontrollen oppe for å peke. Personlig har jeg vært skepsis fra dag en om alt dette revlusjonerende nintendo skulle bringe, og nå jeg ser resultatet så langt, bare bekrefter dem jeg alltid har trodd, at jeg ikke kommer til å like det. Men jegf skal på ingen måte påstå at jeg er reprensenterer massen, jeg er jo bare en hardcore spiller som liker dagens ordning, og hater forandringer.

Bare her helt på slutten her, så synes jeg ikke det virker som noen forenkling av dagens kontrollere. Ninty har jo i det siste sagt at dagens kontrollere er for avanserte, men med deler som man kan plugge i og slikt, viker ikke denne noe mindre komplisert.
 
Vel, har veldig blandede følelser her.
Det gode er vel at nå blir det litt lettere å spille spill for folk som ikke er så inntressert i det fra utgangspunktet. Og kontrolleren ser faktisk fin ut.

Men hvordan skal den funke i Smash spillene? Jeg ser mest frem til det nye smash spillet og nå ser det ut som om det flopper. Jeg vil styre figuren med en liten bevegelse, ikke måtte kaste armen rundt på skjermen.
 

Lodin

Der Waaaah
Skjønner godt hva de mener med at GC Zeldaen blir den siste av sitt slag. I den neste bruker man nok kontrollen som et sverd.

Uansett begynner jeg å se mulighetene til den greia og jeg gleder meg som en unge.
 
Må si meg enig med at dette blir muligens for sært. Og så er jeg ikke så sugen på å vifte med armen når jeg spiller fps spill eller fighting spill.

De skal ha for å tenke nytt. Men jeg er altså ikke helt med på at det er slik jeg vil spille flesteparten av spillene mine.

Dette slår nok an hos alle som digga Eyetoy siden de har tatt steget videre og gjort det enda bedre. Men det blir en annen måte å spille på, forandringen er muligens for stor.

Men de har pirret nysgjerrigheten min. Jeg kommer nok til å ende opp i en butikk for å prøve ut varen når den tid kommer.
 
Dette kan bli noe av det mest geniale noen sinne har sett i spillbransjen. Altså de som er så skeptisk til at FPS- og Slåssespill ikke vil fungere. Dere må huske at det finnes Gamecube-kontroll-porter, så jeg vil tro at GC-kontrolleren eller noe ekstrautstyr til Revolution-kontrollen fikser det. Og slik som det ser ut så må det jo komme noe ekstrautstyr for å spille SNES-spill.

Altså slik jeg tror og håper så vil GC-kontrollen fikse alle multiporter for folk som ikke vil utnytte potensiale i Rev-kontrollen. Dere må huske at både Sony og Microsoft kjører standarde kontroller, så GC-kontrollen stiller ikke noe svakere der.

Men det spennende blir jo å se hvordan den fungerer i praksis.


Redigert:
Opprinnelig skrevet av 1up.com
For example, you could slash an in-game sword by actually swinging the controller from side to side, turn a race car just by twisting your wrist, or aim your gun in a shooter by pointing the controller where you want to fire.
FPS-spill kan jo bli superdigg. Gå med analogstikken og sikte med fjernkontrollen høres sinnsykt barskt ut.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Egle@16.09.2005, 11.01
Og slik som det ser ut så må det jo komme noe ekstrautstyr for å spille SNES-spill.
Jeg har fortsatt Hori SNES-pad'en min. :)

Og se traileren Lodin postet. Så ufattelig tøft. I came.


edit: Thihi! ^_^

 
Jeg gleder meg ufattelig mye til denne konsollen entrer markede. Kan til og med hende jeg dropper et releasekjøp av Xbox 360 for å kunne spare opp Revo nå.

Endelig en stasjoner konsoll som er bygd til å gjøre en forskjell.
 
Alle reaksjonene her inne har vært akkurat hva jeg forventet av gjeldende person. Nintendo-fansen jubler, Xbox/PS2-folka holder seg skeptiske dvs. de slakter den.

Mitt førsteinntrykk var at det hele ser veldig ubehagelig og anstrengende ut og at kontrollen vil kunne passe veldig godt til enkelte typer spill, men begrense seg fra enda flere. Men jeg vet dette ikke vil være det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha prøvd den, jeg stoler på Nintendo og vet at det er akkurat det motsatte de sikter mot. Alt ansvar vil henge over spill-designerne sine skuldre, folk som forhåndsdømmer den tenker for tradisjonelt. Og bare for å være sikker på at alle får det med seg; multi-platformspill vil kunne ta ibruk Gamecube-kontrollen, om utviklerne ikke orker å omdesigne spillet rundt revo-kontrollen.

Vet dere hva jeg vil ha som accesory? En rumblepak. En som er sterk nok til å kunne tilte hånda mi, slik at jeg til en så stor grad som mulig kan få feedback når jeg fekter i Zelda, fisker i Animal Crossing eller spiller trommer i Jam With The band. Kanskje en smule farfetched. Er bare litt brainstorming.

At hemmeligheten til Revolution skulle være et eller annet som registrerte håndbevegelsene mine var det jeg hadde minst lyst på. Å tilte på en joypad vil neppe være spesielt morsomt eller nytenkende, mente jeg. At kontrollen er designet som en fjernkontrollforandrer hele synet mitt på dette.

Jeg gleder meg som en unge til å prøve den.
Ingen er vel overasket over at jeg holder meg veldig positiv.

Hore-IGN har lagt ut demonstrasjonsvideoen fra keynoten. For de som vil ha litt høyere oppløsning enn hva den på dagbladet viste.
 
Dette er genialt!! Dette åpner for totalt nye muligheter spesielt for førstepersons spill. Tenk dere et nytt Resident Evil spill. Du ser i førsteperson, grafikken er utrolig og du styrer lommelykta og pistolen med kontrollen din. Dæven. Denne maskina kommer i allefall til å havne under tv'en min! ...Hvis de klarer å lage noen gode spill, selvfølgelig.
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg ser mulighetene. Jeg er litt trøtt nå, men jeg skal tenke på hva som kan lages med den. Kanskje jeg klarer å presentere et par forslag som ikke Nintendo allerede har tenkt på.

Nintendo kommer vel til å treffe blink igjen for min del. Utradisjonell kontroll? Ja takk. Nye spill? Ja takk. Ny måte å interaktere med spillverdenen? Oh yes.

Til alle tvilerne: hva er det dere er redde for, egentlig? Den er ikke formet som en DualShock, men den spiller spill. Det er en ny tanke, bare, som sannsynligvis vil forandre måten vi spiller spill på. Det kommer til å slå an i Japan, og det betyr at Sony vil komme til å adoptere det før eller siden. Vips! Det er gjort.

Og så var det tilgjengelighet og masseappell, da. Alle snakker om eks-kjærester og jenter som bare spiller Super Mario World. Vel, denne konsollen appellerer til dem. De får en utradisjonell håndkontroll som ligner på en fjernkontroll, de får alle de gamle spillene de likte servert på konsollen sin for spottpris og de får en introduksjon til den nye måten å spille på, mye som med Nintendo DS. Miyamoto sa at Super Mario Revolution ville være designet rundt kontrollen. Da kan jeg tenke meg at vi vil se meget deilige ting.

I want to believe.
 
Jeg har en følelse av at dette kan bli vakkert. Det som øyeblikkelig fascinerer meg er ikke mulighetene til innovasjon, men at vi endelig har fått et alternativ til zapping. Spill krever ofte alt for mye før du får noe igjen for det, og det blir ofte til at å sløve passivt med til en sitcom er bedre avslappingsmedisin. Fjernkontrollen, eller konsollen for den saks skyld, er jo heller ikke noe du gjemmer bort.

Og jeg glemte nesten; Det ser ut som at Feel the Magic: Dildo Sex endelig kan bli virkelighet. =D
 
Etter å ha sett noen film klipp og lest litt og ikke minst lekt litt med mulighetene som dette vil bringe frem oppe i hodet mitt så kan det her bli utrolig bra altså!

Ja det vil bli veldig rart...VELDIG! Men det er jaggu på tide med noe nytt, og det er nettopp det Nintendo nå leverer.

Jeg ser for meg at om dette blir en suksess så er neste skritt å få vek tv'n og tree in i den virtuele verdenen. Vi har da styre mekanismen i orden...1 st briller og im gone!
 
Aldri i livet om jeg kommer til å vifte hendene mine når jeg skal spille spill; er det det som blir standard når man skal spille på Revolition, kan jeg her og nå love at jeg aldri kommer å bruke på penger på en slik konsoll. Er det det som er fremtiden, kommer jeg til å bli et av de nerdene som kun spiller på 10 år gamle spill...
Jeg pleier å ligge i senga mens jeg spiller, gjerne med både henda og kontrollen under dyna. Jeg ser ikke at det vil gå med revolution.

Jeg hadde forresten skrevet et langt begrunnende innlegg der jeg forklarte og gikk igjennom hvorfor jeg er skeptisk, men en uhledig kombinasjon av copy-paste funskjonen slettet hele innlegget. For se om jeg gidder å skrive det omigjen senere i kveld.
 
Det å bevege kroppen sin mens man spiller er jo ikke akuratt noe nytt, og hvis du absolutt ikke gidder bevege hendene kan du vel bruke GC-kontrolleren? Forresten, vil det være mulig å bruke den til alle spill?