Nintendo Wii

Om Nintendo klarer å ligge under halvparten av prisen til PS3 (som sies å bli rundt 4000), ligger de godt ann. Et slikt forsprang er jeg redd de trenger for å slå igjennom. Problemet blir bare om XB360 setter ned prisen nok til at den nærmer seg Revo sin pris. Da vil nok mange gå for 360 istedet. Noen som vet om Revo trenger minnekort for å lagre spill-progresjon, eller kan man bruke det interne minnet? GameCube brant seg litt på det. Skulle være billigeste konsollen på markedet til 2000 kroner. Men om man skulle ha minnekort i tillegg (som man ca måtte ha), ble prisen 2349, som matchet XBox sin pris ganske godt. XBox var da konsollen som kom ut en måned tidligere, hadde bedre grafikk, harddisk og unektelig bedre launch-spill. Tror GameCube tapte mange potensielle kunder på grunn av det.
 

Kilik

Lokal moderator
I det samme Game Informer-nummeret som avslørte Red Steel, har George Harisson sagt at Revolution vil ha rundt 20 lanseringstitler hvor omtrent en tredjedel er Nintendo-titler.

Spill som visstnok er bekreftet til nå:

Nintendo titles in development

1. Super Smash Bros. Online [launch]
2. Super Mario Revolution [launch]
3. Legend of Zelda: Twilight Princess [launch]
4. Animal Crossing Online
5. Mario Kart Online
6. Metroid Prime 3
7. Donkey Kong
8. Battalion Wars Online
9. Revolution Cooking Game
10. New IP
11. Camelot RPG
12. Kid Icarus

3rd Party Games

1. Trauma Center Revolution
2. Final Fantasy Crystal Chronicles
3. Red Steel [launch]
4. Untilted Natsume Project
5. Untitled Capcom Project
6. Untitled n-Space Projects
7. THQ title [launching in the first 4 months]
8. Untitled AQ Interactive Projects
9. Blitz Games Project
10. Untitled Midway Project
11. Untitled Grasshopper Manufacture Project
12. Untitled Electronic Arts Projects
13. Pangya Golf [launch]
14. THQ Projects, Cars [will launch with the movie]
15. Untitled SEGA Projects
16. Rayman 4 [November 2006]
17. Tom Clancy's Rainbow Six 5 [November 2006]
18. Brothers in Arms 3 [February 2007]
19. Assassin [March 2007]
20. Killing day
[/b]
 
Hva menes med New IP?
Er jeg teit som spør?

Matlagingsspillet kommer til å rocke. Hakke gulerøtter og skrelle poteter med revo-kontrolleren! Hurra!
Men jeg tror faktisk matlaging kan bli gøy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"New IP" = "New Intellectual Property". Ny spill-franchise, med andre ord. :smarting:
 
Hva menes med New IP?
Er jeg teit som spør?

Matlagingsspillet kommer til å rocke. Hakke gulerøtter og skrelle poteter med revo-kontrolleren! Hurra!
Men jeg tror faktisk matlaging kan bli gøy.
[/b]
bare jeg slipper å vaske opp...
 
12. Kid Icarus

!!!!!!!!!!!
Dette begynner å bli bare bedre og bedre, jeg gleder meg som bare det til denne rakkern kommer!
 
DJIS LOUISE! Nintendo tok meg på senga der. Etter en supersvak launch hos både DS og GameCube, hadde jeg aldri forventet dette.

Donkey Kong, Mario Revolution, Metroid Prime 3, Mario Kart Online og Kid Icarus. Jeg tror jeg dauer. Om ca halvparten av spillene på Ninty-lista kommer ved launch, vil jeg tørre å påstå at dette blir tidenes konsoll-launch.
 
Jeg tenker sterkt på å investere i en projektor fram til launch av Revo, men det er ikke noe vanskelig å brukle revolution og projektor sammen?
det fungerer bra som det skal?

noen som har peiling?
 
Vil tro at det skal gå smurt. Den kjører kun PAL-oppløsning, og regner med at standardkabelen blir en R-L-Video-kompositt-kabel, som GameCube hadde. Den skal funke med 90% av projektorene der ute. Og for bedre bilde skal det nok gå ann å kjøpe seg en RGB-kabel, som sikkert også funker med projektoren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dessuten vil Revo støtte VGA-ut, noe som vil gi enda mer suverent bilde. :)
VGA-ut er for meg mye mer genialt enn HDTV-støtte; jeg har en fin PC-skjerm, men jeg har ikke en HDTV. Dyrt er det også. Huff.

Og... Kid Icarus? :forelsket:
 
Vil tro at det skal gå smurt. Den kjører kun PAL-oppløsning, og regner med at standardkabelen blir en R-L-Video-kompositt-kabel, som GameCube hadde. Den skal funke med 90% av projektorene der ute. Og for bedre bilde skal det nok gå ann å kjøpe seg en RGB-kabel, som sikkert også funker med projektoren.
[/b]
Vil nesten tro Haggar sikter til kontrollbruk og ikke tilkoblinger. Kontrollen er uavhengig av skjermtype så det skal få fint
 

Kilik

Lokal moderator
Bare det å ha både et Mario- og Zelda-spill klar til launch tilsier tidenes lansering.
For å sammenligne så hadde Gamecube en svært dårlig lansering i Japan med bare 300.000 solgte og tre spill klare på lanseringsdagen: Luigi's Mansion, Wave Race: Blue Storm og Super Monkey Ball. Nintendo 64 hadde bare Super Mario 64 og Pilotwings 64 klare på lanseringsdagen. Førstnevnte spill var riktignok en enorm killer-app.
 
Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva denne New IP kommer til å bli. Det er sikkert noe Nintendo har jobbet med en stund. Eller er det noe som de har annonsert nå i det siste? Uansett, så må de ha jobbet en del med det. Jeg tror hvertfall det kommer til å bli et av de kuleste spillene, hvertfall når det gjelder nye spillopplevelser.
 
Alle disse blir ikke launch-titler, det kan dere være sikker på. Hvor mange ganger har vi fått en tidlig liste over launch-titler og hver eneste gang blir de mest spennende titlene utsatt noen måneder. Launch-lister holder seg like dårlig som melk i 50 varmegrader.