Så det ser kult ut, men fungerer dårlig som navn? Gotcha.
Hvorfor fungerer énstavelsesord så dårlig som navn, forresten? Er det at det er enkelt å huske, at det er fengende eller at det ser fett ut som er den største feilen?
Opprinnelig skrevet av Alex
korteste konsollnavnet noensinne?
Hørt om NES?
[/b]
Rent pedagogisk bør ingen levende vesener ha enstavelsesnavn da de lett kan forveksles med allmenne lyder i tilværelsen rundt dem. F.eks. hosting, gjesping, latter består alle av enstavede lyder. Enstavelsesord blir også så korte fonetisk, at de faktisk tidvis kan være vanskelige å oppfatte. Selv synes jeg slike ord høres idiotiske ut, spesielt når det gjelder navn. Mons, Pål, Per, Siv osv, uttal dem fort nok og det vil høres ut som en ufrivillig lyd som fremkalles når man skades eller kanskje idet man spyr.
Ordet Zuu ser også litt småstilig ut på papiret, men høres ikke like fullt når man uttaler det.
NES er forøvrig en forkortelse, og alle omtalte den kun som "Nintendo".
Ghaz:
Ja, jeg tror navnet Wii vil vekke mye opp oppmerksomhet selv om folk liker det eller ikke. Så radikalt er det faktisk. Men jeg tror folk vil ha veldig delte meninger om navnet. Så det spørs i grunn om all pr er god pr for Wii, som jeg både tror og håper.
Du fikk meg forøvrig til å sette på Black Hole Sun akkurat nå...