noen som syns disse nymotens spillene suxer?

#1
hmmm.... er det noe feil med meg? når jeg finner blandt annet zelda WW og metroid prime kjedelige. når jeg ikke blir underholdt av devil may cry eller ikke finner grunnen til at jeg skal fortsette å spille PoP.

men...

på andre siden kan jeg sitte tre timer non-stop og spille RC-pro am eller contra?


jeg ser nesten ikke frem til mgs3 engang, og san andreas vet jeg ikke om jeg skal kjøpe en gang.

hva skjer?
noen flere som føler det slik?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Tja, jeg opplever mer eller mindre det samme. Jeg har antageligvis ikke spill et spill fra dette århundret på minst en måned (Med unntak av diverse hjemmesnekrede SHMUPS). Hmm, faktisk er antageligvis Deus Ex det "nyeste" spillet jeg har spilt på lenge, og det eneste med 3Dgrafikk. Akkurat nå går det bare i diverse SHMUPS og platformspill fra tidligere glansdager.

Hva som skjer? Ikke godt å si...
 
#3
If feel for you bro...

Har noen sånne perioder i ny og ne jeg også, men det går alltid over igjen. Men du liker jo tydligvis fortsatt retro-spill da, er jo ikke noe gæli i å heller konse på å få seg en bøs retrosamling istedenfor å kjøpe nye spill iverstefall. Det kunne vært værre. Frykter den dagen, som døden selv, hvor jeg kommer til å "vokse" fra spill.
 
#4
hmmmmm.... jeg lenge vurdert om jeg ikke har vokst fra det..

jeg spiller ikke så sinnsykt mye i det siste.

men jeg finner jo retro, point'n click og DDR makalaust morsomt da.
 
#5
Jeg har iallefall bestemt meg for leeeenge siden at jeg aldri skal voksa fra spillverden, så jeg synes synd på deg. Men POP ble jeg også lei å gadd ikke fullføre, men det var fordi at det ble kjedelig, det samme om og omm igjenn!!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Føler med deg når det gjelder POP og Devil May Cry. Jeg skjønner ikke hva folk ser i disse spillene. Metroid Prime og Zelda:TWW derimot ga meg mange timer med morro.

I det siste har jeg nesten bare spilt: Castlevania - Symphonies of the Night, Xenogears, Super Mario Bros.3 og ett nymotens spill: Max Payne 2.

Castlevania:SotN og Xenogears er de råeste spillene jeg har spilt i år. Og begge errundt 6-7 år gamle. Jeg har mistet litt troen på nyskapende spill, men jeg ser antydninger til at det begynner å komme seg. Ragdoll-fysikk har endelig blitt standard i de fleste spill. Og det er sinnsykt viktig med bra fysikk for at jeg skal ha glede av et spill.

Ja, vet ikke helt om jeg kommer frem til noe. Jeg kjenner meg iallefall litt igjen. Selv om jeg ikke har mistet håpet helt.
Jeg ser sinnsykt frem til Half-Life 2 og GTA:SA.
 
#7
For meg er det helt omvendt. Spiller egentlig veldig lite retro. De eneste retro spillene jeg har spilt nok til å nevne det siste året er Contra og Super Metroid, men det ble ikke så jeg gadd å fullføre dem. De gamle Metal Gear spillene spiller jeg en del da, har vel runda de rundt fem ganger hver i løpet av de siste årene.

Er fortsatt veldig glad i å spille. Runder f.eks. Ninja Gaiden (Xbox) for fjerde gang nå. Og jeg venter spent på Riddick (Xbox) som har fått gode anmeldelser. De spillene jeg virkelig venter på nå i dag er MGS3 og WoW, men det er mange andre spill jeg klør etter å spille som GTA:SA, Metroid Prime 2, RE4 osv.

Men jeg merker at jeg ikke er så interessert som mange her på forumet. Gadd f.eks. nesten ikke å følge med under E3, og de eneste E3 trailerene jeg har sett er MGS3 og Metal Gear Acid traileren. Er kanskje ikke så entusiastisk over spill nyheter, men å spille, det liker jeg. Får jo vite om gode spill tidsnok uansett.
 
#8
Har vaert lei spill ganske lenge na. Det siste spillet som gav meg den gamle spill-folelsen tilbake var VF4. Elsker det spillet.
Jeg ser fram til MGS3. MGS2 gav meg mange timer spill-glede, og camo-greiene ser ut til a vaere innovative nok til a gripe interesse.
Ellers har jeg lyst til a kjope DDR og matte, men jeg vet liksom ikke helt lenger... Jeg har liksom andre ting a bruke tida pa.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Calypso@04.06.2004, 05.10
Har vaert lei spill ganske lenge na. Det siste spillet som gav meg den gamle spill-folelsen tilbake var VF4. Elsker det spillet.
I’m not sure where you’ll be this summer sometime around July; cause` I’m trying to host some type of a VF gathering in Oslo, so if you would happen to be down here you are more than welcome to join us for some VF action.
I remember that you very pretty into it when we had that long thread on SG back in the day.

Anyway I’m not sure where in Norway you live, and if I understood correctly you’re actually in Seattle now (?), but like I said, if you should happen to be in Oslo in July you are more than welcome to join us.
No skill level needed, and you could share some of you stories regarding “PappVin og Porr”, I bet that would be highly entertaining. Lol

So in the end so I don’t go totally off topic, I almost don’t play anything expect for VF these days, since I started with VF 4 I’ve almost lost all interest in other games because playing other games while I could play VF just seems like a waste of time for me.
I also hated the new Zelda Game, and Metroid was just boring, I still enjoy playing video games though, and I’m really looking forward to VF Final Tuned and GTA SA, so there you have it.

Ps: Jeg er paa et utenlandsk tastatur og liker ikke aa skrive slik som dette, beklager. :tommelopp:
 
#10
Hadde vaert skikkelig fett og spilt VF mot noen som virkelig kan spillet. Drar hjem til Bodo na i slutten av Juni, og har allerede planlagt tur ned til Oslo i slutten av Juli. Har ikke spilt pa et ar, men var decent med Akira for jeg flytta. Hadde bare to stk. a spille mot, men vi spilte jaevlig mye den tida vi var inne i det. Du husker kanskje JohnnyB fra det gamle VF emnet, spilte hovedsaklig med Kage. Vet at han ogsa skal ned til Oslo sa kanskje han har lyst til a bli med ogsa.

Vel, vi far holde kontakten fram til Juli. Ser ut til at jeg ma fa fram sticka og ps2'en nar jeg kommer hjem ;)
 
#11
Jeg prøver å runde Super Mario 1 uten å miste ett eneste liv akkurat nå, sier vell det meste. Det nyeste spillet jeg spilte var nok Max Payne 2, som jeg digga maks. Runda hele på 2 dager da, så var noe kort. Fortsatt bedre med kort og morsomt, en langt og kjedelig.

Det skulle vert laget ett spill med kun slike brett som bonus banene i Super Mario Sunshine. Det var bonus banene som reddet Sunshine fra en katastrofe.
Det var morsomt, hadde passe lengde, og var vanskelige uten å være irriterende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Særinger. Nå har det jo nettopp kommet mange flere fete spill enn på lenge - i det siste har jeg kost meg med Painkiller, Thief 3 og Red Dead Revolver, for eksempel. UT2004 er konge i multiplayer hvis jeg skulle føle for det, og... tjah. The list goes on.
Klart at det finnes mange gamle spill som er rå også (spilte selv NES i halvannen time i går), men de nye spillene er ikke så ille som mange vil ha det til... så slutt å syte. ;)
 
#13
Jeg syns at nye spill som Halo og Battlefield er mye tøffere enn de gamle spilla. Mario og MegaMan og sånn er gøy, men det blir så kjedelig etterhvert!
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Jeg kjenner litt av fenomenet, men jeg sier som en av våre større samtidspoeter: Jeg forlanger rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrenhet!!

Jeg er drittlei av enkle spill som forsøker å gjøre seg selv komplekse (StarFox Adventures og denslags, og sikkert fjørten spill på X-Box og PS2, men de har jeg så lite med å gjøre ...). Jeg er blitt dødelig kresen på design etterhvert; jeg vil at alt skal være fokusert. Jeg er nådeløs dersom et spill våger å dra på altfor mange bærturer. Wind Waker var et spill jeg nesten ble forbanna på fordi det gjorde for mye ufokusert.

Jeg vil at spillet skal presentere deg med dine muligheter fra begynnelsen av, eller iallefall introdusere dem radig gjennom den første delen av spill, slik som i Viewtiful Joe. Jeg liker "enkle" spill, det vil si spill med enkel, men dyp design. Det er for eksempel derfor jeg liker Metal Gear-serien bedre enn Splinter Cell, for der slipper jeg i det aller minste å få wannabe-realisme trykket ned halsen. Samme grunn til at Unreal Tournament for alltid vil bli mer morsomt enn Raven Shield: Jeg liker å hoppe omkring mens jeg dreper folk i øst og vest, jeg vil ikke krype som en mark i halvannen time før jeg blir skutt av en tulling med falkeblikk og en snikskytterrifle.

De spillene jeg har kost meg mest med i år har vært Max Payne 2, Beyond Good & Evil, Painkiller, Far Cry og en hel bråte retro-saker, samt Ikaruga. Nå er det ikke alle disse spillene som følger den malen jeg har satt for hva jeg liker, men når jeg får et spill i hendene, foretrekker jeg om det er lett å sette seg inn i, ikke prøver å redefinere sin genre gjennom overflod (nå om dagen er det vel heller de små ting som kan revolusjonere) og istedet holde fokusen på hva spillet forsøker å få deg til å gjøre.
 
#16
Har vel også det "problemet", men problemet er vel heller ny-motens spill. Spiller retro eller shmups for det meste, unntagen VF. Gameboy spill duger da, det er vel at det er "simpelt", og det er lagt mye vekt på gameplay og story, enn alt annet. Musikk er vel det som interesserer meg, ikke spill lengre.
 
#17
Jeg opplever akuratt det samme nå! Det er forbanna jævlig. Har ikke spilt ordentlig på flere dager :S. Sitter bare og snakker på IRC og msn + skriver innlegg :S
 
#18
Samme med meg, sitter ikke akkurat benka forran tv-skjermen lenger i lykkerus over å spille spill som zelda, FF osv. Hvis jeg spiller spill nå for tiden, så sitter jeg for det meste og gjesper og nesten sovner, og leter febrilsk etter en savepoint, og så avslutte å gjøre noe annet. antar dette er bare spilletrøtt periode som går over etterhvert.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Skjønner godt hva du mener. Kan godt være at det bare er min interesse for spill som falmer også. Men det må jo være noe i veien når spillene jeg har ansett for å være årets beste (Wind Waker, Prince of Persia, Silent Hill 3) ikke har lokka meg til å spille gjennom dem mer enn én gang hver. Alle skryter av Halo til XBOX (det gjør jeg og), men over halvparten av 1 player-banene er baner jeg aldri kune tenkt meg å spille igjen om jeg ikke er nødt. Tenk derimot på GoldenEye? Det var en fryd å gå gjennom banene om og om igjen for å få nye cheats, og deretter igjen og igjen og igjen for å prøve dem ut!

Før kunne jeg spille TV-spill for å spille og for å ha det gøy ved å spille. Nå må jeg ha et mål, og når spillet er tomt for mål så gidder jeg rett og slett ikke mer.

Satser på at Rare revolusjonerer med Perfect Dark Zero hvis det noen gang kommer...
 

SHDR

Gullmedlem
#20
Skal bli interessant å se hvordan Rare klarer seg uten teamene som emigrerte til Free Radicals.

Aquila: Silent Hill 3 er definitivt ikke et av fjorårets beste spill. Det er et halvstreit skrekkspill med vill grafikk. Det eneste av fjorårets store spill som jeg fortsatt spiller hele tiden er F-Zero GX, og mer sporadisk Soul Calibur 2. Hvorfor spille gjennom spill så mange ganger? Det siste spillet jeg orket å spille gjennom to ganger var vel ... okay, jeg begynte på Halo på Legendary. Men etter at jeg begynte å jobbe 100 ganger i uka har jeg egentlig ikke hatt så mye tid til å knote med det, what with spillegal.no og alt sammen.

Kort sagt må spillindustrien tekkes massemarkedet. Og massemarkedet vil ha masse rart i et spill, liker jeg å tro. Ond generalisering, men en mainstreamgamer kjøper ikke et spill for å gjøre det samme i 120 timer. Vedkommende kjøper det for å få en variert underholdningsopplevelse. Harcore-gameren vil dø ut, eller holde seg i retro-land, der det uansett er så mange gode spill at vi aldri kommer gjennom alle. Hvorfor tror du ekte filmfanatikere ser tsjekkisk film fra 1967? Fordi det er den Ekte typen film de elsker. Akkurat som jeg synes Tempest er et av verdenshistoriens beste spill.