noen som syns disse nymotens spillene suxer?

#61
Duck hunt? var ikke det der man skulle skyte fugler som fløy med sånne pistoler?
Har hatt det, dude det var kult!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#62
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@11.06.2004, 20.12
GarlandG, hvilket FPS er det der? :ehm...:
Hæ? Sjekk hjemmesidene til 3drealms, og du kommer til å bli overøst med info.
 
#63
Opprinnelig skrevet av Haggar@03.06.2004, 23.48
hmmm.... er det noe feil med meg? når jeg finner blandt annet zelda WW og metroid prime kjedelige. når jeg ikke blir underholdt av devil may cry eller ikke finner grunnen til at jeg skal fortsette å spille PoP.

men...

på andre siden kan jeg sitte tre timer non-stop og spille RC-pro am eller contra?


jeg ser nesten ikke frem til mgs3 engang, og san andreas vet jeg ikke om jeg skal kjøpe en gang.

hva skjer?
noen flere som føler det slik?
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan syntes at spill som The Legend of Zelda: The Wind Waker, Metroid Prime og Prine of Persia: The Sands of Time er kjedelige eller ikke underholdene. Hmmm ... Mulig at spillene er for krevende for deg og at du gir opp når du ikke kommer videre.

Uansett har heldigvis ikke jeg samme problem. Jeg syntes dagens spill bare blir bedre og bedre. Det er selvsagt untak, men jeg er stort sett fornøyd. Men til tider må jeg innrømme at jeg savner spillegleden jeg fikk da jeg var mindre, men den kommer nok ikke tilbake samme hvor bra spill er og kommer til å bli. Akkurat nå ser jeg mest frem til Resident Evil 4 og Tales of Symphonia. Tror nok også du Haggar blir i 100 da ... hvis ikke er det noen seriøse problemer ute å går, hehe.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#65
Opprinnelig skrevet av Kapitän Leutnant Thomsen@11.06.2004, 22.01
Husker jeg spilte et spill som het Patagonia eller noe sånt,, det var innmarri tøft!
Patagonia var en norsk verden i programmet Active Worlds, som er en chatteklient i 3d (MMORPG-style)

Sikker på at du ikke mente Sierra's Phantasmagoria?
 
#66
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@11.06.2004, 20.12
GarlandG, hvilket FPS er det der? :ehm...:
Et hint:

It's time to kick ass and chew bubble-gum. And I'm all out of gum.
 
#73
Er ikke så sikker på om ALLE nymotens spill er dårlige, men det er nå slik at alle perioder har gode og dårlige spill. Det er ikke så veldig uvanlig at vi må vente lenge mellom hvert storspill. Det er faktisk helt normalt. Sånn har det alltid vært. Saken er at hvis vi tenker tilbake så "komprimerer" vi tiden til noe som kan minne om en liten uke, hvor alle disse store spillene fra gamledager kom ut. Men saken er at innimellom alle disse stortitlene så kom det haugevis av drittspill og dårlige etterligninger.

Nå har jeg hatt en periode hvor det er heller lite spill som har interessert meg. Men i dag skaffet jeg meg Galleon til Xbox (på en heller mistenksom måte), og fant ut at dette er et spill jeg likte. Det hadde en fin atmosfære og storyen så langt virker interessant. Gameplayer tar litt tid å vende seg til, siden det er såpass annerledes (mer som en videreutvikling av Tomb Raider gameplayet, og mye mye bedre og smartere) i fra de andre spillene.

For øyeblikket er det bare dette spillet, og Driver 3 jeg venter på. Disse spillene blir nok de første som har interessert meg på en god stund, men sånn er det bare. Det går opp og ned (i en slik kurve) når det gjelder spillinteressen, og det er nok noe som alle får oppleve.
 

SHDR

Gullmedlem
#74
Nå har jeg hatt en periode hvor det er heller lite spill som har interessert meg. Men i dag skaffet jeg meg Galleon til Xbox (på en heller mistenksom måte), og fant ut at dette er et spill jeg likte. Det hadde en fin atmosfære og storyen så langt virker interessant. Gameplayer tar litt tid å vende seg til, siden det er såpass annerledes (mer som en videreutvikling av Tomb Raider gameplayet, og mye mye bedre og smartere) i fra de andre spillene.
Det spillet er jeg også veldig spent på. Er det verdt tiden min? Hva jeg leste om det indikerte noe à la Prince of Persia: The Sands of Time, men med mer frihet.

Angående spillindustrien; så er det vel faktisk flere STORE titler nå om dagen, flere spill å glede seg til. Men samtidig er informasjonsstrømmen mye større, og spillene i stor grad veldig like. Dette er selvsagt på grunn av måten markedets raskt voksende demografi må tekkes, noe som følgelig betyr mer generiske og like spill. Dersom et spill ikke kan konkurrere med mindre det inneholder 29 våpen og minst 8 ulike kjøretøyer, samt fotorealistiske områder og snerten AI som skriker at rompa di er gress, er det logisk at ethvert markedsrettet spill får akkurat disse tingene. Doom ble ikke laget med en demografi i tankene. Contra ble ikke fokustestet. Duke Nukem 3D ble ikke tonet ned fordi utgiveren ville føye seg etter en eller annen MAVAAV-aktig organisasjon.

Kort sagt: tidligere tiders videospill var i større grad kreative produkter heller enn markedsrettede produkter. Dermed husker vi dem som mer unike. De var kanskje ikke bedre, men de definerte videospill som vi kjenner dem i dag, uten at veldig mange egentlig har klart å overgå dem i kreativitet og innovasjon.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#75
Så Galleon er ENDELIG ute?
Damn, hvor mange år har det gått nå siden Toby Guard sluttet i Core for å jobbe på dette? 5? 10?
Husker det var preview på preview av det i PC-Gamer, men at det alltid ble forsjøvet...
Er vel bare dette og Duke Nukem Forever igjen av de gode gamle 'hype-spilla' nå, får bare håpe denne slår Daikatana.

LocoLennon, ta å smell sammen en liten review eller noe da, jeg er utrolig spent på hvordan spillet ble...
 

SHDR

Gullmedlem
#76
Det er seks år siden han offisielt begynte på Galleon. Før det hadde han surret rundt med andre prosjekter og prototyper i halvannet år, samt reist en god del rundt i verden på leting etter inspirasjon og seg selv.

Deilig pretensiøst, og akk så verdifullt.

Kleevah: Tjaaaaa ... Duke Nukem Forever, men jeg ville faktisk si at Project Ego/Fable/Whaddafugevvah også er der oppe med titler som virkelig lar vente på seg. Grunnen til at spill ikke blir så voldsomt hypet lenger, er at vi blir utsatt for information overload hver eneste dag. Halvparten av alle spill som annonseres nå er nesten like hypet som Daikatana var. Det er bare at nå er alle tilsvarende hypede ...
 
#77
Opprinnelig skrevet av SortUlv@12.06.2004, 14.45
It's time to kick ass and chew bubble-gum. And I'm all out of gum.
SÅ du tenker på Evil Dead 3: The Army Darkness? Filmen som 3DRealms tok mesteparten av det Duke sa ifra... :p

Men uansett, spill var bedre før, nå ser mye av den samme suppa kokt om og om igjen men litt ekstra krydder, men uten sjel..
Mesteparten av de "store" spilla som kommer fremover er jo oppfølgere. Ikke det i seg selv trenger å være galt, men hva noe nytt? Hvor mange nyskapende spill har det egentlig kommet det siste året? Ikke mange....

Adventure-sjangeren er nesten død, FPS og RGP'er blir konsollofisert til døde(Deus Ex 2 og KOTOR anyone?) Selv den gode gamle NFS-serien tok EA hardt og brutalt livet av med Underground. Ett spill som var en nedtur av dimensjoner.
 
#79
Opprinnelig skrevet av Shadar@13.06.2004, 00.39
Faktisk var det vel egentlig Evil Dead 2 de tok mest fra. Duke Nukems signatur-quotes dukket opp i Duke Nukem og Duke Nukem 2 på begynnelsen av 90-tallet.

Gud, for en unødvendig post ...
Alle poster som kommenterer retro-spill er ikke unødvendige. :tommelopp:
 
F

Fanta Boy

Gjest
#80
Opprinnelig skrevet av Scarface@11.06.2004, 19.03
det hadde jeg tenkt til å nevne, men det er bare 8 år gammelt, så jeg regner det ikke som retro spill.
Humpf! DN3D er Retro dah, samme med doom. DN3D kvalifiseres som retro!