noen som syns disse nymotens spillene suxer?

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#21
Opprinnelig skrevet av Shadar@04.06.2004, 12.55


Aquila: Silent Hill 3 er definitivt ikke et av fjorårets beste spill. Det er et halvstreit skrekkspill med vill grafikk. Det eneste av fjorårets store spill som jeg fortsatt spiller hele tiden er F-Zero GX, og mer sporadisk Soul Calibur 2.
Jeg spiller heller gjennom silent hill 3 flere ganger enn å spille Soul calibur 2. SC2 er uinteressant og kjedelig og det blir smørt utover veggen av VF som fra alle aspekter er et mye mye bedre spill, men nok om den saken.

Nymotens spill suger ikke, det er da som det alltid har vært omtrent. Enkelte spill er knall, mens andre suger raspeballe. Er faktisk litt lei av alle de folka som prøver å være retro fordi det liksom er så hardcore å være. Selvsagt er det mange knallgode retro spill. Men det kom også en god porsjon med drittspill på den tiden det kan jeg garantere dere. Jeg synes dette retrostyret har blitt en ganske så "wannabe alternativ" ting. Det finnes selvsagt ekte fans av retro, men jeg tror de også klarer å gjenkjenne et godt nymotens spill også.
Uannsett så er ikke dette tidspunktet man skal klage på, det er nå for tiden svært mange gode spill på markedet. Spill som Painkiller, Unreal tournament 2004, Battlefield vietnam, Far cry, beyond good and evi, chronicles of riddick (som visstnok skal være bra, gleder meg til å se om det lever opp til GS sin annmeldelse) og en del andre titteler.
 

Kilik

Lokal moderator
#22
Nei, er ikke blant dem som synes alt var så bedre før.

Nå spiller jeg riktignok gjennom Zelda: ALTTP på SNES, men ellers så går det i nyere årganger. Faktisk synes jeg spill blir bare bedre og bedre. I motsetning til film og musikk avhenger spill svært mye av den underliggende teknologien og ettersom den har blitt bedre med åra så har også spillenenes kvalitet fulgt etter. Og her tenker jeg ikke bare på grafikk. Bare sammenlign gameplayet i Wolfenstein 3D med Half-Life 2. Det har absolutt skjedd en utvikling til det bedre. Nå finnes det riktignok klassikere som Chrono Trigger, Zelda: ALTTP, Super Mario Bros-spillene etc. som for meg alltid vil holde tidens tann.

Uansett, jeg drømmer ikke tilbake til en tid med 2D sprites, MIDI-lyd og blåsing i Nintendo cartridges...
Men så er jeg heller ikke en fyr som synes det er sjarmerende med den knirkende lyden på gamle LP-plater...
 
#23
Tja, jeg har slike perioder jeg også. Men jeg setter meg ned med Dreamcast eller Mega Drive. Ingenting er som en gjennomgang av Sonic 2 når man er litt lei nymotens spill. :)

Men om jeg liker retrospill bedre? Tja, der er jeg enormt usikker. Spillene back in the old days var så geniale. Så enkle, men så geniale. Det var så underholdende, men samtidig gikk jeg mye fortere lei dagens retro - nettopp fordi de var så enkle. Jeg sier ikke at jeg gikk lei rett etter å prøvd det, men det er ikke altfor mange retrospill jeg greier å gå gjennom flere ganger. Men det finnes unntak, for eksempel Sonic, Super Mario, Metroid på SNES osv. Dog jeg er glad for å ha en GBA SP nå. Siden jeg ikke har SNES eller NES, er faktisk SP en ganske god erstatning - antakelig ikke like god, men jeg er fornøyd.

Men jeg liker nok god 3D-grafikk (selv om jeg ofte savner 2D i år 2004) og et bedre gameplay bedre.
 
C

Crizpy

Gjest
#24
Spill jeg aldri blir lei er feks. Bionic commando, Street fighter 2, og de eldre FF spilla.. nå vet ikke jeg om FF7-9 karakteriserer retro, men det blir jeg aldri lei.

Spiller en del retro. Søskenbarnet mitt og jeg dro frem en gammel amiga for en stund siden. Da spilte vi spill som Turrican 2, War Zone, Dogs of war o.l.
Det sparka rumpe en del.

Når jeg tenker på spill som hl2 og sånn, tenker jeg med en gang at jeg kommer til å spille igjennom det èn gang, så drite i spillet.
Synes ikke Command and Counquer Generals var så fett heller. C&C 1 råkka bållen, men de nye synes jeg rett og slett er kjedelige.

Det har vel noe med at du blir "metta" på spill og. Husker den første konsolen jeg fikk (nes) alt var så ubeskrivelig morro og du hadde en følelse som er vanskelig å forklare hver gang du fikk et nytt spill.
Husker spesielt sm3. Spilte det så utrolig mye.

Men jeg tror jeg har vokst fra det litt sjæl..er ikke så moro som det en gang var.
 
#25
Vis jeg skal velge, så må jeg si jeg foretrekker
de nye spillene. Ikke det at jeg ikke liker retro spill,
men med dagens grafikk og realisme, får jeg mer ut av et spill.

Men jeg synes det var morsommere å spille før.
Veit ikke helt hvorfor, men jeg husker godt at jeg satt
foran PSX i timesvis og spilte Tomb Raider med faren min.
 
C

Crizpy

Gjest
#26
Fler en meg som har lyst til å sette seg ned å grine i glede når dere ser bilder som dette?
 
F

Fanta Boy

Gjest
#27
Opprinnelig skrevet av Haggar@04.06.2004, 00.05
hmmmmm.... jeg lenge vurdert om jeg ikke har vokst fra det..

jeg spiller ikke så sinnsykt mye i det siste.

men jeg finner jo retro, point'n click og DDR makalaust morsomt da.
Viewtiful Joe, er jo en hyllest til retro, herlig og høre noen som sier: hensin A Go Go Baby for en gang skyld.
 
#28
Viewtiful Joe er ikke retro selv om det er 2D.

----

Jeg vil ikke si at nymotens spill suger. Jeg spiller vel det meste av spill, både gamle og nye. Men jeg synes ikke at de nye spillene gir noe mer enn hva de gamle ga meg på den tiden de kom ut. Selv nå kan et gammelt spill gi meg en bedre spillopplevelse enn et nytt (og omvendt).

Etter å ha spilt Contra III: The Alien Wars mye i dag, kan jeg si at 2D-spill lever enda. Det spillet er så jævla genialt bra. Tydeligvis en spillserie jeg har gått glipp av som jeg helst ikke burde gå glipp av. Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av både Contra Advance: The Alien Wars EX (som er det samme som Contra III: The Alien Wars, men med litt ekstra) og Contra: Shattered Soldier.


Digg. :rulleøyne:
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#29
Opprinnelig skrevet av Crizpy@04.06.2004, 21.29
Fler en meg som har lyst til å sette seg ned å grine i glede når dere ser bilder som dette?
Binoic Commando roxor your powerglove-boxorz. :tommelopp:
 
F

Fanta Boy

Gjest
#30
You guys are livin in the past maaan.
Men må innrømme, de stundene du satt med broren din og søstra di og spillte Mario på SNES`en er minner du aldri vil glemme, for det er sååå kult as. runna neste Super mario world og super mario 3.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#31
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@05.06.2004, 00.59
Tydeligvis en spillserie jeg har gått glipp av som jeg helst ikke burde gå glipp av.
Ikke glem Contra 4: The Hard Corps til Sega Mega Drive!

Du er ikke mann før du kan gå gjennom spillet uten å dø. :kul:



Herrrrlig.



Jeg spiller en god del retro, men jeg spiller like ofte nye spill. Jobber nå på PS2-backloggen. ;)
 
#32
Det som gjør retro-spill så gode er at sansene ikke blir overstrømmet av inntrykk. Musikken som var da gikk i 30 sekunders loop måtte være så god som mulig for at spilleren ikke skal bli gal. Man fikk også god bruk for fantasien med den begrensete grafikken i NES-æraen. Jeg syns det er ganske lett å sammenligne monstrene på TLoZ med monstrene på TLoZ: OoT. Kommer nok av at jeg har en ekstrem god forestillingsevne.
 
#35
Noen som kan tipse meg om gode 2D shoot em up`s?
Liker godt Contra og Metal Slug spillene.
Hadde for mange år siden en favoritt på pc, ett 2D shoot em up spill hvor du styrte en ubåt med masse rå våpen i kamp mot robotfisker og gigantiske bosser, hvis noen husker navnet på dette så skrik ut.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
Litt apropos 2D-shoot'em'ups, noen som vet når PAL-releasen av Metal Slug III på XBox er?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
Opprinnelig skrevet av Shadar@04.06.2004, 12.55
Aquila: Silent Hill 3 er definitivt ikke et av fjorårets beste spill. Det er et halvstreit skrekkspill med vill grafikk. Det eneste av fjorårets store spill som jeg fortsatt spiller hele tiden er F-Zero GX, og mer sporadisk Soul Calibur 2. Hvorfor spille gjennom spill så mange ganger? Det siste spillet jeg orket å spille gjennom to ganger var vel ... okay, jeg begynte på Halo på Legendary. Men etter at jeg begynte å jobbe 100 ganger i uka har jeg egentlig ikke hatt så mye tid til å knote med det, what with spillegal.no og alt sammen.
F-Zero og Soul Calibur er to spill jeg knapt tåler titlene på etter alt oppstyret. Silent Hill 3 er et bra spill. Liker du det ikke får det være din sak, men om ingen andre så har jeg ihvertfall kritikerene på min side (spar deg bryet med å si det samme om F-Zero og Soul Calibur. De falt rett og slett ikke i smak).

Men poenget mitt var riktignok at spillene ikke var så bra som de burde vært med tanke på at jeg ikke har tatt meg så altfor mye tid til å spille dem i ettertid.
 
#39
gi meg ESWAT til mega drive, any day, any time
 

SHDR

Gullmedlem
#40
Men da sier du at din mening er mer riktig enn min, fordi kritikerne sier det samme som deg, og forøvrig meg også. Kommer litt an på hvem du snakker med. F-Zero har i snitt fått bedre omtaler, med et nødsskrik.

Men let's bury the hatchet, det er egentlig lite vits i å diskutere hvilket spill som er best av F-Zero GX og Silent Hill 3 ... de er ikke fra samme planet en gang. Jeg har spilt F-Zero så mye at jeg kan noen av brettene i blinde, mens Silent Hill 3 mistet meg ganske raskt. Ikke skummelt nok, bare action. SH2 var bedre i mine øyne.

Jeg har kort attentionspan :) Veldig kresen på spill.