OH SHI-, Spillegal VANT Gullstikka!

Jante

privileged CIS shitlord
Åhnei MGS4 vant ikke en dritt, BAWWWW etc.
 
:p

Var mer det at samtlige spill som var nominert i samme kategorier gir GTA4 deng. Når de klarer å overøse et så overhypet spill med priser i hytt og pine, vel. For meg gir det dem ikke noe særlig troverdighet da.
 
Vant det forran Fallout 3? :confused:

Jaja, no matter "Hi rockstar, we award you with the "gullstikke" from norway, it`s made of plastic and would look great on your toilet"
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, nå som jeg har holdt i faenskapet er jeg litt skuffa. Dagens funne fact får bli at gullstikkene bare er i kjipt pleksiglass og veier omtrent nada. Akkurat der har de vært max kjipe.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Triste greier altså. Når jeg for en gangs skyld tar meg en ferie fra Spillegals er det plutselig full forumkrig, communitypriser, glitter, glamour og butthurting. :D

Begynner denne posten ved å si hva jeg syntes om at Spillegal vant: Jeg synes det er morsomt og overraskende, har aldri trodd at noen av big shotsa i det norske spillmiljøet enset dette flotte forumet. Jeg er vel kanskje blant forumets mer forsiktige medlemmer - jeg stiller meg utenforstående til "hetse"-humoren som foregår her, ikke fordi jeg tar den veldig seriøst og greier, jeg er bare ikke veldig komfortabel med det.
Men selv om jeg er kjedelig slik så har jeg stor glede av de "sprelske" påfunnene her, bygdemiljøet (alle-kjenner-alle) og ikke minst de seriøse diskusjonene som dukker opp LANGT oftere enn visse prøver å gi inntrykk av.
Alt i alt - fullt fortjent pris - selv om jeg frykter for konsekvensene av at forumet får publisitet i de seriøse, selvhøytidelige tidsskriftene. Dagbladet har nå en unik sjanse til å hevne all dissingen i "Avisoverskrifter"-emnet, forråsirresånn :(

Videre: Jeg skal nok titte innom showet, nå som vi først vant noe der. Men gruer meg litt, så må nok manne meg opp på et senere tidspunkt. Men videre dør jeg etter å se Justincase ta i mot prisen, finnes det noen vidoer av dette?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Såvidt jeg vet, så er det ikke noe video av det nei. De første prisene ble delt ut på en pressekonferanse tidligere på dagen, og ikke på selve showet. Derfor er det sikkert mindre sannsynlig å finne video fra det.

Og hvis Dagbladet har lyst å "hevne seg", så får de vel lov til det. Tror de er fullt klar over at noen av overskriftene deres er litt i overkant teite til tider. Puppesjokk i snøkaos, sier jeg bare.
 

Lodin

Der Waaaah
Rike i sugeturer. Du aner ikke hvor mye cred det ga når vi slang ut med at vi var fra SG og hadde vinni pris!
 
Fun fact: I hele februar fikk SG bare 12 nye registrerte medlemer, og nå har det joina nesten 40 medlemer i løpet av de 8 første dagene av mars. Man kan tydelig se at gullstikka-nominasjonen og seieren har hatt en effekt. På en anen side er det svært få av nye medlemer som blir aktive på forumet.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det var fullt pressekorps på pressekonferansen (wow, eh?), men hva de gjør med bilder og film derfra vet jeg ikke. Burde naturlig nok pimpes på nettet så alle får sett meg eie, men ei vet jeg.

Velkommen til nye medlemmer! Pul meg i ræva!
kødda ikke jør d
 
Jeg har fort skumlest gjennom tredaen her og på battefiled.no

Kan ikke si jeg er så veldig aktiv på noen spillfora lengre, ihvertfall ikke nok til at jeg burde utale meg noen om hvem som har det beste "communitiet" i norge for tiden. Når det gjelder gullstikka vil jeg vel egentlig si det er et brangsje event mer enn et publikums event. Hvor seriøst gullstikka er kan vel helt sikkert diskuteres.

Jeg og sikkert en del andre ser vel på hele greia som et event brangsje folka har en gang i året for møte hverandre, drikke, skravle litt, stifte bekjenskaper og prate litt brangsje gossip. For mann i gata er det vel heller lite intresangt å attende gullstikka, om en har håp om å få muligheten til å teste spill som enda ikke er ute for salg og den slags.

Men Gullstikka får masse media dekning, og denne er gull verdt å få med seg for brangsjen. Som i et event i seg selv, vil jeg ikke tro at Gullstikka betyr så utolig mye for brangsjen generelt, eller hvem som får prisene. Jeg tviler på at KE media selger 1 million kopier av GTA imorra fordi de fikk en pris.

Ja, jeg savner emnet "Åssen farge har bæsjen din? fra .. øhh .. 2001? Til og med en dude som hevded den var lillæ-aktig. Mye mer artig før. ^__^
Jeg savner vel ikke akkurat det emnet der, men jeg husker godt gamle spillegal. Husker jeg herja verre her inne, krangla med mods, små teroriserte brukere, posta masse spoilere mm. Det er faktisk ikke like texas her inne lengre, både på godt å vondt.

Ting har utvilka seg med åra her også, men jeg må bare si en ting. Den dagen spillegal blir dønn seriøst og en ikke kan kødde og fleipe litt her inne lengre, så har ikke jeg noen iteresse av å lese eller poste på forumet her lengre. Communities som spillegal defineres mer folka og personlighetene som er her og deltar i diskusjoner enn raske linjer, stabile game servere og fint design. Personligheter har spillegal alltid hatt mange av. Jeg ser at faktisk mange av de gamle folka er her enda og poster gjevnlig.

Jeg personlig har greid å starte diverse krangler helt på egenhånd med flere av profilene/personlighetene her inne i gamledager. Hvor det ble av skoen, gateway og den gjengen der vet jeg nå ikke, men jeg ser jo Lodin her inne som etter det jeg husker hata meg intenst akkurat som en del av de andre modsa. Lodin var vel ikke mod den gangen tror jeg.

Anyways, spillegal prøver ihvertfall ikke å utgi seg for å være noe det ikke er. Ingen har sagt at spillegal er dønn seriøst og gjør så sinnsykt mye for alle som deltar her inne. Men spillegal engasjerer ihvertfall en på en måte at en får lyst å kommentere ting, både positift og negatift. Det finnes sikkert masse passive brukere her som aldri poster en post, men hva så. De som poster her trives virker det som og da har du vel egentlig dekka mye av essensen med et forum.

Så kan du spørre deg hvorfor jeg plutslig etter mange års stillhet poster her igjen. Det var egentlig ganske tilfeldig. Jeg dreiv å søkte på google etter noe relatert til et spill, og så dukka spillegal opp som en link. så tok jeg turen innom og fant arkivet fra det gamle forumet. Så lo jeg og flira litt av det å tenkte på hvor mye kødd jeg greide egenhendig å stille istand her inne i gamledager. Siden jeg var midt i det Retro arcade prosjektet mitt, tenkte jeg at "why not make a topic" siden dette var et hett tema back in the old days (mer pga sinne fra enkelte brukere enn ren iteresse over selve temaet)
 

Novastrum

Feminist-elitist
Var det du som var N/A Deleted også?
 
Hurra, Jin husker meg. Gå tilbake til retroarkadeemnet ditt nå.
Vel, jeg huska nicket ditt pga den GAYWAY episoden.

Er vel ikke så mye å tilføye på retro emnet mitt nå, men jeg tipper jeg henger litt på kjøp og salg fremover istedet da jeg kunne tenke meg ett lite lager av xbox360's og PS3's

Desuten er jeg blitt for kjedlig med åra til at jeg orker å krangle eller lage helvete på forumet lengre, desverre.