Omtale av nettbutikker

SITAT(Bad Mongo @ 08.09.07, 15.45) 81082
Da bestiller du fra VG+.
[/b]
Takk for svaret. Venter litt med kjøpet foreløpig, vil ha den nye PSP'en. Forbedret kontroll, tynnere og bedre batteritid. Ooooh yeaah :elsk:
 
For å ikke snakke om AV-utgangen som sårt mangler på den nåværende utgaven. Skal nok ha meg en av de nye en gang selv.
 

K999

Keystone State Of Mind
Hvordan er tollen og slikt med Amazon.com?

Jeg bestilte nettopp en var derfra, som kostet 194kr, men med frakt ble 230kr (omtrent) får jeg toll på varen nå da? Kan jeg sende en mail inn? Til hvem? Hjelp.
 
Hvis jeg kjøper en PS3 fra vgplus, slipper jeg unna det store stygge tollmonsteret ?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ehh, sistnevnte avhenger vel av fraktmetode. DHL er forresten jøder. Sist jeg fikk pakke fra dem ble dem levert med bussen, og det fikk jeg beskjed om fra bussjåføren etter at han hadde slengt den fra seg i busskuret. Uansett; handlet nettopp Super Mario Galaxy + en Classic-kontroll, og de kom samlet med "importvennlig" merking på pakken.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Her er det hardware-butikker det dreier seg om, men det var såpass sprik i erfaringene mine mellom dem at jeg burde uttale meg om det.

www.amentio.no

Jeg bestilte 3 komponenter fra disse, som hadde den laveste prisen jeg fant etter mye leting. 1 av dem var ikke på lager med en status på 8 januar, som var greit nok. Etter at jeg bestilte og at bestillingen min var "bekreftet", så forandret lagerstatus seg til 1 februar, som var mye mer enn jeg var villig til å vente.

Siden amentio bruker andre lagre og leverandører, så sender de bestillingen min til dem som innebærer at du ikke kan kansellere automatisk selv.

Jeg sendte en mail og spurte om denne nye datoen også gjaldt min bestilling, og etter 3-4 dager begynte jeg med å prøve å ringe. Selv om jeg fikk ringetone først, så ble jeg satt på venting etter en liten stund. Jeg fikk først kontakt når jeg satte meg ned foran tv'en med telefonen på bordet mens jeg ventet, noe som tok bortimot en halvtime og jeg fikk flere ganger ringetone men ble plassert tilbake på venting.

Dette virket rimelig useriøst, og jeg liker ikke å oppleve at jeg blir nervøs av å handle på nett.

Positivt:
- Billig.
- Stort utvalg.

Negativt:
- Tilnærmet umulig å komme i kontakt med kundeservice.
- Kan ikke avbestille uten å kontakte kundeservice, selv om varene ikke er sendt, pakket, eller en gang på lager.

Selv om prisene og utvalget deres er kjempebra, så gir jeg 0/10 siden jeg synes en uke for å i det hele tatt mase til seg et eneste svar er helt uakseptabelt når man betaler i forkant.


Netshop.no

Resten av delene kjøpte jeg hos netshop, og der var det ingenting å utsette på. Jeg sendte en mail for å spørre om lagerstatus, og minutter senere fikk jeg svar hvor de også ga meg noen alternativer på varer de hadde på lager, med et par ord på hvordan disse var forskjellige fra det jeg opprinnelig var ute etter.
Varene ble sendt tidlig første arbeidsdag etter at jeg bekreftet bestillingen, og var på postkontoret 2 dager senere. I pakken lå det også en sjokolade, som jeg syns var litt morsomt.

Positivt:
- Umiddelbar og tilfredsstillende respons på email.
- Varene ut av døren første arbeidsdag etter bestilling.
- Sjokolade.

Negativt:
- Mye som ikke er på lager kombinert med gjennomsnittlig utvalg gjør at det er lite å velge mellom hvis du er ute etter lagervarer. Spill spesielt har dem nesten ingenting av.


7/10, hvor -3 er utvalg og lagerstatus.

Edit: Etter at jeg sendte en mail til netshop for å undersøke muligheter rundt å holde av et spesifikt produkt (lite på lager, og jeg ville undersøke alternativer først), så sendte de meg et tilbud på et par hundre kroner. Jeg er fanboy.
 
SITAT(kakarlsen @ 18.12.07, 17.28) 94269
Ehh, sistnevnte avhenger vel av fraktmetode. DHL er forresten jøder. Sist jeg fikk pakke fra dem ble dem levert med bussen, og det fikk jeg beskjed om fra bussjåføren etter at han hadde slengt den fra seg i busskuret. Uansett; handlet nettopp Super Mario Galaxy + en Classic-kontroll, og de kom samlet med "importvennlig" merking på pakken.
[/b]
Har bestilt massevis derfra og alltid fått det tollfritt på døren etter noen få dager.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Busskur sa jeg. Busskur!
Hvem som helst av alkisene som kom med bussen kunne ha stukket av med Wiien min.
 
dere, jeg har spørsmål. en kompis er 18 og får seg visa kort snart så da blir det utelukket KUN bestilling fra utland i og med at det er mye billigere. spill kjenner jeg til, bare til å bestille fra VG+. det jeg er usikker på, er mp3-spillere. iPod, creative... koster jo omtrent halvparten av norsk pris i usa noen av dem, tenkter iPod classic nå. hvordan blir det om jeg bestiller en sånn med toll og frakt og shit? kan jeg be dem merke pakken som gave og slippe toll? faren til en kompis har postboks der nede han snakka om vi kunne bruke hvis vi skulle bestille noe, er det bra? på hvilken måte? :p
 
faren til en kompis har postboks der nede han snakka om vi kunne bruke hvis vi skulle bestille noe, er det bra? på hvilken måte? :p
Hvis du bestiller til postboksen hans vil du slippe toll da leveringen skjer innenlands. Men noen må sende den videre fra postboksen i USA til deg i Norge.

det jeg er usikker på, er mp3-spillere. iPod, creative... koster jo omtrent halvparten av norsk pris i usa noen av dem, tenkter iPod classic nå. hvordan blir det om jeg bestiller en sånn med toll og frakt og shit? kan jeg be dem merke pakken som gave og slippe toll?
Frakt må du finne ut av selv på nettbutikken, da dette ikke er en fast pris. Om nettbutikken gidder å markere pakken som gave eller skrive en lav verdi på pakken, slik at du slipper toll varierer fra butikk til butikk. Det er bare å spørre dem via e-post.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fikk akkurat pakke fra DVD.co.uk. Bra sjappe, mye billig. Bestilte den 11., og pakken kom i dag den 16. Ganske bra.

Bestilte The IT Crowd for £17.99 (Play tar £22.99), og med frakt kom det på £19.99 tilsammen. Men fraktprisen skrives jo ikke på tollappen, så da er du safe fra tollen i det minste. Men merkelig nok stod det £16 på pakken min. Hm.

Et par gode tilbud (ikke inkludert frakt):
  • Gran Turismo 5 Prologue på disc for 179 kroner
  • PlayStation Eye, kr 180
  • Halo 3, kr 180
  • Rayman Raving Rabbits 2, kr 180
  • Wii Classic Controller, kr 120
  • Cooking Mama DS, kr 140
  • Phoenix Wright: Justice for All, kr 160
  • Sonic Rush, kr 120
  • 2 blu-ray for £18