One Night Ultimate Werewolf

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#81
Nå er jo jeg enig med Agra iallfall i at det ikke er noe vits å drepe demake, demake frikjente meg fordi jeg er uskyldig ergo er han ikke varulv. Agra vil ikke drepe demake ergo tenker jeg at han heller ikke er varulv. Martin vil plutselig drepe meg, ergo er det en viss sjans for at han er ulv. Og dermed også Terje, som tidlig var ute for å beskytte Martin.
 

Terje

mostly harmless
#82
Nå er det en annen mulighet jeg ikke har tenkt på, fordi jeg har drevet og kikket etter utspekulerte ting. Men det trenger ikke være rakettforskning dette her. Det kan være så såre enkelt at Demake er varulv, og juger på seg seerrollen for å beskytte Thinaran som også er varulv. Thinaran har holdt denne jeg-er-så-innmari-uskyldig-og-stoler-kun-på-demake fakkelen høyt hevet hele veien her. Og de gikk begge rett i strupen på meg da jeg fortalte at jeg er den ekte seeren. Det gjør også bare-drep-meg- Agra til garver. Passer i grunn som hånd i hanske, hvorfor må det være vanskelig? Man trenger jo ikke planlegge for en lang prosess her.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#83
Så bra! Da slipper dere å stemme på meg.
Er folk klare til å stemme?

(tror buggz må si ifra da, siden jeg tror stemminga foregår på pm)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Tror ikke vi er klar helt ennå. Win conditions:

Landsbyen vinner hvis:
  1. Minst én varulv dør.
  2. Ingen er varulv og ingen dør.
Varulvene vinner hvis:
  1. Minst én spiller er en varulv (altså at ikke begge er i midten)
  2. Ingen varulver dør.
Vi spiller også med garveren. Han kan bare vinne hvis han dør. Han teller som en del av landsbyen for ovennevnte regler.
Landsbyen trenger kun å drepe én varulv for å vinne. Varulvene må beskytte begge sine.

Hva er Terje sitt motiv for å lyve? Å beskytte Martin. Hvorfor snakker ikke sheriffen og Maximum?

Spillere:
Agradula - tror ikke han er varulv. Kan være garver, han er iallfall den eneste som prøver å få seg selv drept
Shinra85 - town drunk
demake - seer
sheriffen - ?????
Thinaran - landsbyboer
Terje - Lyver om å være seer. Kan være minion/ulv
Maximum - ?????
SirkusMartin - Potensielt ulv

Roller som er igjen: Bråkmaker, Røver, Varulv, Varulv, Minion.
 
#85
Jeg har da snakka masse? Skal det ikke være lov å stikke ut en tur et par timer uten å bli beskyldt for alt mulig piss? Demake, Shinra og etterhvert Terje som sagt de jeg tror det er noe muffens med.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#86
"Hva faen er det med de jævla lappene?!" skriker Thinaran, av en eller annen grunn på østlandsdialekt. "22 står det"

Jeg stenger tråden kl 22, så skal alle stemme på én person via pm. Angående win conditions: det er one night, altså én natt, altså én som dør og så ser vi hvem som vinner.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#87
Også! No påpekings om at tre av rollene ikke er med. Potensielt er det bare én ulv, potensielt er det ingen garver.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#88
Gruppen blir mer og mer amper, fingre pekes i alle retninger og terskelen er lavere enn noensinne for å henge ut naboen. Kan man tillate seg å lynsje noen rett før jul? Vil noen virkelig dø i kveld? Vil det vise seg å være en varulv eller bare en livslei garver? Hva skjer med julegavene om en vanlig landsbyboer dør?





Følg med i morgen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#93
Innboerne i Bjeffvåg har aldri følt seg så utenfor komfortsonen, så uorganiserte. De var vant med forutsigbare dager ved fabrikken, nå kunne ingen stole på hverandre, varulver og synske var en reell ting. Etter litt over et døgn med intens paranoia, blandet med en plutselig mørkredsel og irrasjonell overtro, ble de enige om at noen måtte henge. På "tre" skulle alle peke på en person de ville stemme på.


"En."






"To."






"Tre!"

SirkusMartin stemte på Thinaran
Thinaran stemte på Terje
Terje stemte på demake
demake stemte på Maximum
Maximum stemte på shinra85
Shinra85 stemte på Agradula
Agradula stemte på Sheriffen
sheriffen stemte på Terje

Hvis alle stemmer på hverandre i en ring så dør ingen. I det tilfellet vinner landsbyen bare hvis alle varulvene er i midten.

Terje rekker omtrent ikke å reagere før riffen umiddelbart slenger han ut av vinduet og hopper etter med en knust konjakkflaske. Gruppen samles rundt det som minner mest om medister, før SirkusMartin oppdager en kul på jakka til Terje. Det viser seg å være

en 8-ball. Terje var den ekte



Hendelsesforløpet er som følger, vi startet med følgende oppstilling:

spillere_utgangspunkt.jpg


Varulvene var de første til å våkne og se hverandre. Ingen var minion, så vi hoppet rett videre til Terje (seer), som ba om få se rollekortet til Martin (villager). Etter det var det Agradulas tur (robber), som byttet ut sitt kort med demake. Dermed ble Agradula en tanner, mens demake bare trodde han var det. demake fikk røverkortet og ble dermed på lag med landsbyen. Til slutt var det Shinra85 (drunk) som skulle bytte rollekortet sitt med ett i midten, og han endte opp som Troublemaker uten å vite det, altså på landsbyens lag.

Med andre ord var dere to varulver, en garver, en som trodde han var garver, en som ikke ante hva han var og tre landsbyere som ikke ble trodd.

Vinnerne er varulvene siden de overlevde og fikk drept en landsbykar.



PS: Det var dritgøy å følge med på dette og jeg setter gjerne i gang en runde til før jul. Det som overrasket meg mest var at det var lite fokus på at folk skulle si hva slags rolle de var bortsett fra de tre som utga seg for å være seer og noen villagers.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#95
Sa det var Riffen azz. Fi faen. Visste det så jævlig.

Men sånn angående det å late som jeg var seer. Kunne jo ikke si at jeg hadde robba Demake og blitt til Tanner sjæl.
men ja. Sa det var riffen ass.
 

demake

Seksuelt godteri
#97
Well played Agra.

På en ubrukelighetsskala fra 1 til 10 så er Maximum 11 og har permaban i fremtidige varulv/mafia-greier.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#98
Jeg vurderte å stemme på sheriffen i likhet med Agra, men jeg var sikker på at demake var seeren iom at han friskmeldte meg, som dere jo ser var landsbyboer. Da måtte Terje ha vært en løgner, og riffen satset nok på at flere ville stemme som meg. Heldigvis for han var én nok. Well played osv
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#99
Det var et ballsy move av demake og jeg var lamslått av at han faktisk traff. Samtidig holdt jeg på å daue av det faktum at han gikk så bra inn for en rolle han ikke hadde lenger.
 

demake

Seksuelt godteri
Man må ta litt sjanser når man er garver. Skjønte fort at Agra hadde snoka på kortet mitt, men trudde Agra var den faktiske seeren og at jeg fortsatt var garver.

Fy faen jeg gleder meg til å spille dette irl.