Playstation 3

Rolig newbies! ;) Dette fikser vi veteraner! eller hur Nicholas?

The PS3 will ship on MARS 2006 in JAPAN ( earlier than what a lot of people thought before ) there will be 2 versions of PS3, but only the first version will be shipped on mars 2006, ( at a price range of 299-399 $ ) with a read only blue-ray, and as mentioned a 120 GO hard disk capacity. The second version of PS3 will ship some months later, ( 399-599$ ) with a writer blue/ray, a 400 GO hard disk, for the main purpose of recording TV digital programming. The controllers will not so much differ from those of PS2, with the main difference that they will be WIRELESS, and with better analog buttons and more varied vibration effects.

Ser ut som Sony prøver å kjøre samme strategien som på de forrige maskinene, nemlig såkalt "extra value".

PS1 kom med CD spiller før 100% av alle gutterommene hadde en.
PS2 kom med DVD spiller da vanlige spillere fortsatt var dyre.
PS3 kommer med HD tv opptaker, også mens slike er relativt dyre.

PlayStation 3's hardware has gotten a little more detailed. The main CELL processor included will run at 3.2GHz, and feature 7 SPEs. The nVidia GPU will run at 550MHz, and there will be two 256MB RAM sticks included, for a total of 512MB. "The nVidia-powered graphics are twice as powerful as a GeForce 6800 Ultra. " PS3 will have robust multimedia support, including: video chat, internet access, digital photo viewing, digital audio and video playback.

Endre

Ødela forumet
Opprinnelig skrevet av Kilde@ GameSpot
Sony also unveiled the PS3's graphics chip, the RSX Reality Synthesizer" based on Nvidia technology. The GPU will be capable of 128bit pixel precision, 1080p resolution, some of the highest HD resolution around. It also has over 300 million transistors lager than any processor available commercially today. It was manufactured using the 90nm process with 8 layers of metal. The RSX is more powerful than two GeForce 6800 ultras, which would cost rough $1000 if bought today.

Opprinnelig skrevet av Scorpiux@17.05.2005, 01.23
Currently, a realtime demo of the Unreal 3 engine is being shown, running from a PS3."

Det stemmer sikkert ikke:)
221505​
DÉT skulle jeg likt å se! :D De PC presentasjonene vi har sett hittils av den motoren har være imponerende nok, men om PS3 visstnok har så kraftig GPU som SOny sier nå jo dette se helt vidunderlig ut. (lov å håpe)

Den minst avanserte vil koste rundt 2000 kr, mens den avanserte vil koste rundt 3000-3500 kr

Helt ut av det blå har Sony bekreftet at PlayStation 3 vil ha støtte for SYV trådløse Bluetooth-kontrollere

Det her er jo helt vilt da....XB360 kan ha litt problemer her altså...

Kilik

Lokal moderator
"Reality Synthesizer"...Sony kan dette med fine ord og markedsføring...

Uansett, 3.2 GHz og 7 SPEs er litt mindre enn forventet. 4-5 GHz og 8 SPEs var det som ble kjent når Cell ble vist fram i mars.

Grafikkort på over ytelsen til 2 GeForce 6800 Ultra, det kraftigste kortet til PC-markedet, lover selvsagt bra.

256 MB XDR var som ventet, men såpass mye som 256 MB på grafikkortet overrasket positivt.

Men totalt er det omtrent som ventet performance wise...

Men Sony-tallene om at den er dobbelt så kraftig som Xbox 360 tar jeg med en stor klype salt. Det er uansett bare teoretiske specs. Vi får se hvordan de yter i praksis...

According to Hirai, PlayStation 3 (now confirmed as the official title, apparently) will feature dual HD outputs. The supplied controllers are wireless, as stated earlier and use Bluetooth as a connection. These last 24 hours on batteries. The PSP will be a major bonus for PS3 owners. You can have remote access to your PS3 from your PSP, and you can even use a Wi-Fi connection within PS3 to use your PSP as a controller for a PS3 game. PlayStation 3 also features a "built-in network cap".

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@17.05.2005, 01.31
Jeg svetter og er klam i henda her slik...sulten er jeg også.
221514​
Hahaha. Samme her. :svette:

SHDR

Gullmedlem
Faen også. Don't get me excited now, Sony!

De er faen meg smarte ... The Emotion Engine, The Cell og nå The Reality Synthesizer. Og ingenting av det er standard-issue komponenter på linje med G5-ene som skyver Nintendo og Microsoft nå, så det er ingen måte vi kan vite noe om specsene på. De kan lyve så det renner, men det betyr ingenting. De har laget catchphraser allerede. Jeg tror faktisk MS sliter nå.

Betyr dette at jeg får minst 15 trådløse kontrollere å forholde meg til neste år? Og sist men ikke minst ... hva er grunnen til at jeg skal kjøpe disse konsollene, rent bortsett fra at de får bedre grafikk? Hvor er kjøpsargumentet rent bortsett fra at spill kommer til å bli mainstream neste år?

Larzen: Det bildet var svært underveldende.

D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av Scorpiux@17.05.2005, 01.32
You can have remote access to your PS3 from your PSP, and you can even use a Wi-Fi connection within PS3 to use your PSP as a controller for a PS3 game. PlayStation 3 also features a "built-in network cap".
221517​
Ærlig talt, hvem faen vil bruke PSP som en kontrollstikke? At de uansett valgte å la de kobles sammen overrasker vel egentlig ingen. Spennende er ting ihvertfall.