PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Øh ...

I IGNs reportasje om Ridge Racer 7 står det noe rart (min uthevning) ...
SITAT
Ridge Racer 7 makes extensive use of the PS3's hard disk. In addition to saving your game and saving future download contents, the hard disk is used for speeding up gameplay. The game does a hard disk install to the tune of five gigabytes.[/b]
5 GB? Det er jo en fjerdedel av harddisken til den minste PS3-konfigurasjonen. :eek: Og Namco vil i tillegg tilby å laste ned nye baner, stickers, og andre ting!
 

Kilik

Lokal moderator
Blu-ray-spilleren blir den store flaskehalsen i PS3. Spilleren har bare 2x hastighet, 9 MB/s, noe vil bety nesten dobbelt så mye loading sammenlignet med X360 (12x DVD, 16 MB/s) hvis man ikke cacher spillene til harddisken. Jeg regner med at spill som er svært avhengig av streaming (f.eks. GTA-serien) krever full installasjon på disken.
 

Kilik

Lokal moderator
Grønn Zebra: 5000 MB/9 MB i sekundet = 9 minutter og 15 sekunder. Teoretisk makshastighet. I praksis, ca. et kvarter.

SHDR: Joa, Famitsu er faktisk verre enn IGN. Ridge Racer 6 til X360 fikk to 34/40 og Perfect Dark Zero fikk 32/40. Det er vel omtrent sånn: 10 = veldig bra, 9 = bra, 8 = godkjent, 7 = middelmådig, 6 = styr unna.

Fun fact: RR6 var det dårligst solgte lanseringsspillet til X360 i USA og det best solgte i Japan.
 
SITAT(kilik @ 01.11.06, 23.11) 31759
Grønn Zebra: 5000 MB/9 MB i sekundet = 9 minutter og 15 sekunder. Teoretisk makshastighet. I praksis, ca. et kvarter.

SHDR: Joa, Famitsu er faktisk verre enn IGN. Ridge Racer 6 til X360 fikk to 34/40 og Perfect Dark Zero fikk 32/40. Det er vel omtrent sånn: 10 = veldig bra, 9 = bra, 8 = godkjent, 7 = middelmådig, 6 = styr unna.

Fun fact: RR6 var det dårligst solgte lanseringsspillet til X360 i USA og det best solgte i Japan.
[/b]
Det interessante i så måte er jo at Ridge Racer 6 er fucking ace, mens Perfect Dark Zero er grusomt.

Hva angår installering av RR7, så er det verd å merke seg at det er valgfritt. Med andre ord er det kun hvis du selv føler du har 5 GB å avse at spillet installerer på disk.

Hvis GTA eller andre kommer til å kreve installering så vil det kunne bli et stort minus for hele plattformen.
 
Når du kjøper GT HD så blir du egentlig lurt. Det kommer nesten ikke noe på spillet. Du må kjøpe baner og biler over nettet, som koster alt ifra 6 til 60 kr. Totalt sett må du ut med ca. 4000 kr, hvis du skal ha alt av biler og baner som finnes. Jeg tror jeg aldri kommer til å kjøpe meg GT HD...
 
A question:

Hvis jeg kjøper PS3, den dagen den kommer ut i USA, vil den da kunne spille spill som jeg for kjøpt i Norge? Skal ikke ps3 være sonefri?
 
Tror det kan bli litt vansklig å få den sendt hit, med tanke på det som har skjedd i det siste, med midnre du drar til UJSA og kjøper den selv, sonefri er jeg ikke sikker på...
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Thinaran @ 02.11.06, 10.36) 31791
Du sier noe der. Alle de banene og bilene må jo også lagres på harddisken ...
[/b]
Er jo mulig at de ligger på disken, men må låses opp av en kode fra nettet etter man har betalt.
Hakket mer bøllshit (folk vil bli sure hvis de finner ut at de allerede har koden på disk) - men i realiteten er det jo ikke noe verre enn hvis materialet koster penger på nettet.
 

Lodin

Der Waaaah
Mens Nintendo kvitter seg med koder for hvert spill og holder seg til en for hver maskin velger nå Sony å gjøre det motsatte. Resistance vill bruke en egen kode uavhengig fra maskina. SITAT
...one of the biggest launch titles for the console, Resistance: Fall of Man, is set to use its own buddy list, clan registry, in-game messaging and chat services, and so on. While the game sounds like it has a very extensive and comprehensive range of online gaming options, and it runs on Sony's international network of servers to guarantee a high standard of network performance for online play, the simple fact is that the last hurdle Sony needed to jump has been missed, at least for the launch titles. The central buddy list doesn't integrate into the game; you'll need to add all your friends again to play against them in Resistance.[/b]
LINKH
 
SITAT
Tror det kan bli litt vansklig å få den sendt hit, med tanke på det som har skjedd i det siste, med midnre du drar til UJSA og kjøper den selv, sonefri er jeg ikke sikker på...[/b]
Dude, famile kommer fra us, de lurte på om jeg ville ha en PS3 til bursdag, hva tror du jeg sa? Men jeg lurer sterkt om sony vil ha sone eller ikke på PS3



SITAT(Novastrum @ 03.11.06, 14.37) 31990
Er jo mulig at de ligger på disken, men må låses opp av en kode fra nettet etter man har betalt.
Hakket mer bøllshit (folk vil bli sure hvis de finner ut at de allerede har koden på disk) - men i realiteten er det jo ikke noe verre enn hvis materialet koster penger på nettet.
[/b]
Nope, du får minimalt med på spille du kjøper. Og som sagt, skal du ha alt, betal 4000 kr og du har alt som er mulig å få på spillet.
 
Har ikke Sony sagt ved flere anledninger at PS3 blir sonefri på spill da ?
(Ikke at jeg tar det for god fisk)
 

Lodin

Der Waaaah
Det de har sagt er at deres egne spill ikke vil ha soneinndeling, men at andre utviklere kan bruke det hvis de føler behov. Vagt piss med andre ord.
 
SITAT(NiloPilo @ 03.11.06, 18.14) 32038
Dude, famile kommer fra us, de lurte på om jeg ville ha en PS3 til bursdag, hva tror du jeg sa? Men jeg lurer sterkt om sony vil ha sone eller ikke på PS3
Nope, du får minimalt med på spille du kjøper. Og som sagt, skal du ha alt, betal 4000 kr og du har alt som er mulig å få på spillet.
[/b]
Da sier jeg go for it! Hvis du blir tilbudt en gratis PS3 så ville jeg takket ja på flekken, uansett om den er sonefri eller ikke, bare sørg for at de sender med spill i samme slengen:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.