PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
I forrige uke skrev Gamesindustry.biz en artikkel om at PS3s onlinefunksjon vil falle litt igjen, hvis tredjepartsutviklere kommer til å lage sine egne sign-in-funksjoner(dette gjelder i alle fall i første generasjon), men nå viser det seg at det rekker å logge inn en gang, uavhengig av om spillene bruker sin egen tjener eller ei.

Kjækt.

Kilde
 

Kilik

Lokal moderator
Første Gamespot-anmeldelser:

Tony Hawk 8 - 7.3SITAT
- Framerate problems are even worse than the 360 version
- No online support whatsoever
- Sixaxis implementation not intuitive, and especially not a viable alternative to the standard controls[/b]
Det ironiske her er at Tony Hawk 3 var det første onlinespillet til PS2. For fem år siden...

Genji - 6.4
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg husker det. Når jeg og Mjau endelig hadde klart å fomle oss gjennom "gjør-det-selv"-oppsettet av TH3 med et USB-nettverksgreie og kommet oss online (mer komplisert enn det høres ut som, spesielt siden vi måtte sette opp PS2en med en liten TV i rommet der netttilgangen var i hine harde nettverksløse dager), så viste det seg ingen andre hadde klart det. Serverne var helt tomme. :(
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
HAHA:... no. it wasn't.

Men launchen til ps3 ser dystrere ut for hver dag som går.

400 000 til launch, og 500 000 til europa-launchen.. ojda. Det kan komme til å være at ps3 blir overkjørt av 360. Ihvertfall når det kommer til europa og usa. Vil det si at de får gitt ut 3 millioner konsoller worldwide i løpet av ett år? jeg vet ikke, men det er nesten så jeg syns litt synd på dem.

Forresten. Er det noen som vet hvor mange ps2 det er i norske hjem? jeg bare lurer. (og ja. jeg lurer faktisk, det var ikke et sånt retorisk (eller hva faen det nå heter) spørsmål)
 

Lodin

Der Waaaah
Og så var PS3 ute i Japan og er allerede utsolgt. Ikke noen overaskelse, men fordi det var så få maskiner tilgjengelig var og køkaoset minimalt. Det er venta at de vil klare å skaffe ytterligere 20.000 maskiner før utgangen av 2006.
LINKH
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
En utrolig interessant artikkel om PS3-launchen i Japan.

Japanske gamere har store problemer med å få kjøpt maskinen, siden opportunistiske japanske businessmenn har betalt fattige kinesere i Japan for å stå i køene og kjøpe maskiner, uten software, sånn at de senere kan selges for ublu priser på online-auksjoner.

Sjekk også ut videoklippene. En skammens dag for gaming.


edit: Åja, for mer PS3 kan dere også sjekke ut ukas nye The 1UP Show. De viser sammenligninger mellom hvordan spill ser ut på SDTV med komposittkabel (som følger med) og komponent på HDTV. Forskjellen er som natt og dag (som i at SDTV ser helt jævlig ut).
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
IGN rapporterer at PS3 ikke oppskalerer 720p-signal til 1080i, men heller skalerer ned til 480p.

Dette vil kun affektere folk som kjøpte HD-skjermene sine tidlig, med teknologi som kun støtter 480i, 480p, og 1080i.
 

Lodin

Der Waaaah
Ebay i England forbyr nå alt salg av PS3 fram til februar. Der fikk Sony lukka enda et smutthull gitt. <_< SITAT
After four days that have seen Japanese PS3s being freely traded on eBay’s UK site, the online auction company has prohibited users from selling the console until next February – when official UK pre-orders begin.[/b]
Nok en gang brukes argumentet om at de kun gjør det for å beskytte forbrukerenes eget beste.
LINKH
 
Liten statestikk på launch dagen til PS3 i Japan

Total Consoles Sold: 88,400

20GB PS3: 33,800
60GB PS3: 54,600

Total Games Sold: 76,000

Ridge Racer 7: 30,300
Mobile Suit Gundam: 30,000
Resistance: Fall of Man: 15,700
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hahahahah. Rart hvordan ingen av kineserne som kjøper maskinene skal ha no' spill til dem, gitt. :D
 
Nja, de fleste som har kjøpt disse PS3 konsollene er homsene som har fått hjemmeløse folk til å stå i kø. De selger det da videre på auksjon, ebay osv.. De gidder jo ikke å selge PS3 konsollen med spill, så greie er de ikke!

Edit: Sony har utskiftbar deksel, som kan være nyttig hvis du skulle være så uheldig å få noen skader eller riper på din stilige PS3.



 
Status
Stengt for ytterligere svar.