PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(NiloPilo @ 26.05.2006, 23.38) 5947
Enkelt og greit, Ps3, er på papiret mye bedre. Når det er sagt, så kan du bare tenke på alle mulighetene den har. Sony kan få mye mer ut av maskinen enn det 360 kan, og 2000 er ikke mye, når du nesten får en maskin som er dobbel så bedre som 360...[/b]
2000 til er ikke mye for en bil som allerede koster 240.000, derimot er det veldig mye for en konsoll, siden de 2000 tilsvarer 60-70% av alternativet.

Jeg tror faktisk at nintendo kommer seg på en 2 plass rett bak sony, men x-box 360 er ute å kjører. Med en gang de andre 2 konsollene kommer, så er 360 glemt. Jeg tror faktisk ikke 360 og Ps3 er samme genrasjons konsoll engang. Og for dere som sier at dere mener 360 og ps3 har jo nesten lik grafikk, news flash, ps3 spillene er ikke ferdig engang, og de ser like ut nå... da veit vi hva som skjer når de er ferdige og når ps3 treffer markedet. KAOS I VERDEN....
[/b]
Når de er ferdige og treffer markedet vil de antageligvis ikke se særlig bedre ut enn spillene på Xbox360 (som nå begynner å få spill med dugelig grafikk ettersom utviklerne venner seg til konsollen). Hvordan det utvikler seg videre utover 2007-2008 gjenstår å se. Hva om du faktisk kommer med noensomhelst begrunnelse for hva du mener, i stedet for å synse rett ut i lufta samtidig som du mener alle som ikke heier på Sony tar feil?

Og Blue ray? Vi som spiller, vi liker en del filmer gjør vi ikke? Hva skjer når dvd'n kommer i den upperste kvalitet, på blue ray disc?
[/b]
Hva skjer da? Jeg skjønner hva du mener, selv om du uttrykker deg ganske så teit ved at "DVD-en kommer på Blue-ray, men hva i all verden skjer da?

Altså idag så bruker jo ikke Ps2 spilla opp hele discen, men hva skjer om noen år? Forbrukerne vil ha større, lengere, bedre spill og gjett hvem som står der og metter de behovene, jepp det er sony...mens x-box har de gamle dvd cdene...
Fremtiden = Sony
X360= ble eldre historie dagen etter den kom ut...

men hey, det er bare det jeg mener...
[/b]
Større og lengre betyr ikke nødvendigvis bedre spill. Det man gjerne vil ha mer av er content, og joda, mer content tar mer plass, men en DVD har fortsatt et godt stykke igjen til den er stappa til rammene. Eksempel: Oblivion. Satans stor verden og masse detaljer overalt. Plassbruk: en halv DVD.
At blueray utelukkende skal være spillentusiastenes frelse og få alle til å kjøpe en PS3 er en ganske far fetch. IGNs Fran Mirabella sier: Det er ikke hardware som selger hardware, men spill som selger hardware. Alt i alt kommer det an på spillene som kommer ut og skal få folk interessert. Microsoft har et godt ess i ermet med Live-tjenesten, som utvides, samt en del perler som ble vist på E3. Sony hadde ikke så mange slike perler, syntes nå jeg.

Buggz, jeg er enig med deg, jeg eier ikke sans for å forklare, ring til meg istede. Men la oss bare vente å se da!

Og jo greit nok, ps3 ikke den beste på e3 og viste ikke så mye. Men de har en del på lager og det kommer, som tiden går..

La oss bare vente...og se...

PS3 er lekkert!! men jeg gidder ikke å kjøpe før den har gått ned i $kiloen$
og jeg tru de fleste vil også vente med det...

For meg er lissom spill som trekker, ikke konsoller...

oki jeg har lest at en blue-rayspiller kan koste opp til 500-1000$ og mer!...
http://www.i4u.com/article5422.html

La oss si det sånn, en helt ny Blueray spiller for 500$ (for å være snill), + helt ny PS2 400$ ca = PS3!
det er blir 900$ så egentlig burde ps3 koste mer en 1000$dollar siden ps3 er mye bedre en ps2 i grafikk og annet!

500-600$ for ps3 er ikke så jævli galt da er det!

Desutten ps3 har de beste spilla ingen tvil! Metal gear, Final fantasy,Tekken, Gran turisimo osv..
xbox360 kan ikke nevne et spill jeg liker (halo oki og spilntercell kansje, men det er da BITING av metal gear!)
Og nintendo er litt mer barnsligere en de to andre konsolene selvom jeg liker noen av spillene sjøl.. men ikke noe jeg ville eid.

PS3 eieeerrr!
Nilopilo ruler! :D

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 01.09) 5978
Desutten ps3 har de beste spilla ingen tvil! Metal gear, Final fantasy,Tekken, Gran turisimo osv..
xbox360 kan ikke nevne et spill jeg liker (halo oki og spilntercell kansje, men det er da BITING av metal gear!)
Og nintendo er litt mer barnsligere en de to andre konsolene selvom jeg liker noen av spillene sjøl.. men ikke noe jeg ville eid.

PS3 eieeerrr!
Nilopilo ruler! :D
[/b]
PS3 har oppgulp (som jo kan by på mye bra, men lite nytt), og på sitt beste en ny Metal Gear Solid-historie. Joda, den skal kjøpes, men det er bare fordi jeg er en konsoll-freak som må ha alle tre.

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 01.09) 5978
helt ny PS2 400$ ca
[/b]
Hæ? En helt ny PS2 koster ikke halvparten av det der en gang.

Og forøvrig, Nintendo har også Metal Gear, Tekken og Final Fantasy. :rulleøyne:

Nintendo tekken? du referer ikke til Tekken advanced?..fordi det er alt... Tekken er kun ps...

SITAT(Agahnim @ 26.05.2006, 23.22) 5984
Hæ? En helt ny PS2 koster ikke halvparten av det der en gang.

Og forøvrig, Nintendo har også Metal Gear, Tekken og Final Fantasy. :rulleøyne:
[/b]

Ehh.. jo når den var ny, da mener jeg ny i år 2000 ikke nå 2006 :rulleøyne:

husker at metal gear var en gang på super nintendo 100 år siden ca, og FF på game boy og tekken på GBA men de var ikke så serlig bra, nei de titlene var ikke noe store eller bra utenfor Playstation
men vi snakker om xbox360,ps3,nintendo Wii konsol/spill anyways :D

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 01.44) 5992

husker at metal gear var en gang på super nintendo 100 år siden ca, og FF på game boy og tekken på GBA men de var ikke så serlig bra, nei de titlene var ikke noe store eller bra utenfor Playstation
men vi snakker om xbox360,ps2,nintendo Wii kosol/spill anyways :D
[/b]
Metal Gear var på NES (og MSX), ikke SNES. Metal Gear Solid: The Twin Snakes er å finne på GameCube. Final Fantasy startet på NES, og fortsatte på SNES, før den hoppet over på PlayStation. Likevel har Final Fantasy vært å finne på GameBoy og GameCube, og vil også komme på DS og Wii. Dårlig eller bra, jeg synes så absolutt at Final Fantasy: Crystal Chronicles er et artig og underholdene spill.

Husk at PS2 kosta 6000 når den kom ut den også, den ble jo ikke akkurat mindre populær av den grunn?

Og da med tanke på at gjennomsnitsnormannen har mer penger nå enn da PS2 var ny...

For min del kommer jeg til å kjøpe PS3 og har allerede 360, har liksom aldri vært den store nintendospilleren etter SNES...
Men vi får nå se på om jeg kjøper PS3 med en gang den kommer, ingen konsoller har et rikt arsenal av spill å velge mellom i starten og det er ikke vits i å kjøpe en konsoll uten at det er spill som du har lyst til å spille ute på markedet. Den feilen gjorde jeg med 360, har enda ikke runnet ett eneste spill på den maskina, da jeg har DOA4, Perfect Dark Zero og Far Cry: Instincts...

SITAT(Psycho Mantis @ 26.05.2006, 23.59) 5996
Metal Gear var på NES (og MSX), ikke SNES. Metal Gear Solid
[/b]
:eek: dohh! hvordan kunne jeg skrive feil, jeg visste jo at det var nintendo egentlig, har prøv det sjøl.. shame on me! :(

SITAT(Infamous @ 27.05.2006, 01.44) 5992
[/b]
Ahh, da misforstod jeg nok på grunn av den skrudde logikken i dette sitatet: «så egentlig burde ps3 koste mer en 1000$dollar siden ps3 er mye bedre en ps2 i grafikk og annet!»

Angående det andre du skrev, så kan jeg si meg enig i at Tekken på GBA er piss, men Metal Gear Solid på GBC og NGC er knallspill og FF-spillene som blir relansert på GBA og DS er også ganske bra. Crystal Chronicles likte jeg ikke dog.

Og NiloPilo, en liten selvmotsigelse i det innlegget som jeg bare må påpeke fordi jeg er et kverulant rasshøl: Hvordan kan Tekken være «kun ps...» når det også er på GBA? :rulleøyne:

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Maximum @ 27.05.2006, 03.53) 6005
Husk at PS2 kosta 6000 når den kom ut den også, den ble jo ikke akkurat mindre populær av den grunn?

Og da med tanke på at gjennomsnitsnormannen har mer penger nå enn da PS2 var ny...
[/b]
PS2 kostet 4500 kroner i starten, dette tilsvarer ca. 5000 kroner nå. Den var meget populær, men den hadde ingen konkurranse (hvis man ser bort fra Dreamcast som allerede var dødsdømt fra starten av). Nå er situasjonen en helt annen: Xbox 360 vil ha etablert et forsprang på opp mot 10 millioner konsoller før PS3 er kommet på markedet. Det vil nok også komme et priskutt på X360 i løpet av høsten. Wii kommer med unikt gameplay til under 2000 kroner.

SITAT
Og NiloPilo, en liten selvmotsigelse i det innlegget som jeg bare må påpeke fordi jeg er et kverulant rasshøl: Hvordan kan Tekken være «kun ps...» når det også er på GBA? :rulleøyne:[/b]
GBA, njaa skeptisk. :usikker:

Bare vent å se Agahnim, jeg skal suge sokken din hvis ps3 går i dass.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det nå jeg skal poste dette her, eller? :p

Tekken 6 i 2005:

Tekken 6 i 2006:

Veit ikke helt om noen ser forskjell, jeg. :p

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Cazandra @ 26.05.2006, 23.20) 5937
Derimot, så må jeg si at jeg er litt redd, eller skal jeg si bekymret, for Sony's satsingområde. Å ha en Blue-ray disc og alle disse fancy utstyret som er verdt opp til fler tusen kroner for å kunne ha høy definasjon på en *HD* Tv, og kun HD TV synes jeg blir galt. HD TVes marked øker hurtig nå, men jeg mener at å satse på akkurat dette så tidlig - når HD TV'er fortsatt er såpass dyre og ikke så mange som har det, - er galt. Kanskje om 5-10 år vil det være lønnsomt, men det er for tidlig nå. Det er flott at de tenker fremover, men jeg, som mange andre som ikke har HD TV'er, må betale fler tusen kroner ekstra for noe vi ikke får brukt uansett, er bullshit.

Jeg mener at denne "superdefinision" skulle vært noe man kunne kjøpe i tillegg...

For å si det sånn, jeg kjøper IKKE PS3 før den har gått kraftig ned i pris. Jeg vil ha den, men jeg verken vil, eller kan betale 6000kr (Hvorav ca. 2000kr er rett i vasken for meg) for en konsoll.
[/b]
HD formatet kommer fort som bare det og det kommer til å ta over for vanlig tv. Når det skjer i Norge er en helt annen sak, men det er allerede på plass i andre land som er litt raskere i utviklinga enn norge er. Kan ikke skylde på Sony for at noen land er treigere enn andre. <_<

SITAT(kilik @ 27.05.2006, 09.25) 6014
PS2 kostet 4500 kroner i starten, dette tilsvarer ca. 5000 kroner nå. Den var meget populær, men den hadde ingen konkurranse (hvis man ser bort fra Dreamcast som allerede var dødsdømt fra starten av).
[/b]
Den kosta 4500 helt til butikkene fant ut at de kunne øke prisen uten at salget gikk ned. Jeg vet om mange butikker som solgte for 5000 - 6000 kr. På nettauskjoner ble den jo solgt for 8000+. :eek: Blir spennende å se hvordan det går med skikkelig konkurranse.

SITAT(Yetipants @ 27.05.2006, 13.08) 6038
Er det nå jeg skal poste dette her, eller? :p

Tekken 6 i 2005:
*bilde*

Tekken 6 i 2006:
*bilde*

Veit ikke helt om noen ser forskjell, jeg. :p
[/b]
Jeg tror også de kommer til å gi ut tekken 6 med tekken 3 grafikk. Ingen tvil om det nei! :rulleøyne: :p

Oh herregud, har har vi noen som ikke helt er med.

Andre bildet er faktisk ingame, og det er en E3 clip, som ble laget til e3, ikke noe annet, det kalles concept art som ble gjort en uke før E3, dette ble sagt på intervuj etter E3

Og folk burde slutte å se på pixels and shadows, of tenke litt mer på gameplay istedet! Det som er det viktigste!

SITAT(kilik @ 27.05.2006, 09.25) 6014
PS2 kostet 4500 kroner i starten, dette tilsvarer ca. 5000 kroner nå. Den var meget populær, men den hadde ingen konkurranse (hvis man ser bort fra Dreamcast som allerede var dødsdømt fra starten av). Nå er situasjonen en helt annen: Xbox 360 vil ha etablert et forsprang på opp mot 10 millioner konsoller før PS3 er kommet på markedet. Det vil nok også komme et priskutt på X360 i løpet av høsten. Wii kommer med unikt gameplay til under 2000 kroner.
[/b]

PS2 kostet 6000kr i starten, det vet jeg rimelig godt...

kosta ikke ps2 6500 eller noe slikt.. eller var det hvis du kjøpte med mem card.. eller et spill?

SITAT(NiloPilo @ 27.05.2006, 12.39) 6033
GBA, njaa skeptisk. :usikker:

Bare vent å se Agahnim, jeg skal suge sokken din hvis ps3 går i dass.
[/b]
Jeg tror ikke PS3 går i dass. Playstation-navnet er såpass mektig og kjent at det ikke vil skje. Men jeg tror at både Microsoft og Nintendo vil ta igjen Sony denne generasjonen.

Status
Stengt for ytterligere svar.