PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Snakket tidligere i dag med en Virtua Fighter kompis i Japan (Itabashi Zangief - VF Final Tuned Official Champion) og fikk vite at han har jobbet i Sony Computer Entertainment Japan siden Januar i år. Han jobber i mediaavdelingen og står for ALT av spillingen som skjer på PR-filmene fra Sony. Alt som ble vist på E3 og TGS i år var spilt inn på forhånd av han. Han fortalte også at han hadde lagt lite merke til stort oppstyr rundt PS3 i Japan. De har så vidt begynt med skikkelig markedsføring (plakatmessig osv.), og flere av Sony staff er per dags dato lite fornøyd med maskinen, sårlig når det gjelder pris og at spillene som lanseres er "uferdige".

Uten om det, kan jeg si at det er kun positivt med at det er mulighet til å legge inn litt av spillet på HDD. Slikt har eksistert siden HDD til PS2. Spill som Virtua Fighter 4, Kingdom Hearts, Xenogears og Capcom VS SNK II blant annet gikk betraktelig ned i loadetid. Ved slike arkadekonverteringer av spill blir det alltid store loading tider, men dette hjelper utrolig mye for spillgleden på slossespill. Og, det at det tar mye plass har egentlig ingen betydning. Man spiller kun visse spill i visse perioder. Tar Kingdom Hearts opp mye plass på HDD, så sletter jeg installeringen før jeg begynner på Xenogears. Simple as that. Det er bare bortkastet å ha uttalige spill installert på HDD når man sikker ikke rører noen av spillene på en ganske god stund etter man er ferdig med dem.

As for 360, for meg virket det som om Microsoft barer prøver å holde på sine kunder fra Xbox tidene. Grunnen til at jeg ikke spilte Xbox var fordi det ble i altfor stor grad lansert vestlige spill som FPS. Igjen, med 360 er liksom de to store titlene som skal kapre meg som kunde Halo 3 og Gears of War. Slossespillmessig er det kun Dead or Alive 4, og selv om det er mulig å kjøpe en HORI arcade stick til maskinen, er denne for dårlig for TOPPnivå. 360-padden fungerer sikkert bra med FPS, men igjen, for meg, fungerer den overhode ikke på arcade og slossespill. D-padden er faktisk helt ubrukelig, og den analoge stikken hører ikke hjemme i slike spill heller. Alt annet av andre sjangere får jeg i samme grad til Playstation 3. Se på Pro Evolution Soccer til 360. Latterlig i forhold til PS2 versjonen. Ingen seriøs PES-follower spiller bedre med en 360 kontroll enn en PS2 pad. Alt har med button layout å gjøre.

Så min konklusjon er følgende:

360 er en hardcore maskin for gamere med vestlig smak. Minner meg nesten om det motsatte av Dreamcast, som altfor tydelig var kun en hardcore maskin for folk med japansk smak.
Jeg har gledet meg til å kjøpe en 360, men har foreløpig måttet vente på grunn av det dårlige utvalget av mine sjangerpreferanser. Hadde VF5 kommet til 360 hadde jeg hatt en maskin på flekken, så har ingen ting negativt å si om maskinen. Kun Microsofts holdning med å ikke lansere spill som skaper nye kunder.
 
Litt off-topic det her, men ...
SITAT(ChiefGutti @ 05.11.06, 03.54) 32333
Se på Pro Evolution Soccer til 360. Latterlig i forhold til PS2 versjonen. Ingen seriøs PES-follower spiller bedre med en 360 kontroll enn en PS2 pad. Alt har med button layout å gjøre.
[/b]
Hva er galt med 360-kontrollen på PES? Fungerer da utmerket det. Har brukt den til både PES5 og PES6, og jeg har ikke noe problem med den i hvert fall. Spilte WE6 og WE7 med PS2-kontrollen, og det begynner å bli jævlig plagsomt å ha den left-sticka på PS2-kontrollen plassert så sært i forhold til left-sticka på 360-kontrollen som føles mer komfortabel å bruke. Greit nok at d-paden bør være der den er på PS2-sticka når det gjelder slåsse-spill, men til alle andre type spill, så er det bedre at left-sticka er plassert mer komfortabelt (slik den har blitt på 360-kontrollen, og er på de fleste andre next-gen konsoller)

Sånn ellers er jeg enig i at 360-versjonen av PES6 er skuffende, men det er egentlig bare mangel på options som gjør spillet skuffende. Noen klager på at det er litt tregere og spiller annerledes enn PS2- og PC-versjonen, og det vet ikke jeg noe om, men jeg liker nå 360-versjonen rimelig godt så langt. Har dog tenkt til å kjøpe PC-versjonen, da den visstnok skal være den beste (så fremt man fikser en pad-converter for PS2-kontroll eller kjøper en kablet 360-kontroll).
 
Nå heier du jo du tydeligvis på Chelsea også så det er det jo ikke rart at du har et forvrengt bilde av virkeligheten.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg ser også positivt på HD-installasjon. Jeg ofrer gjerne ti minutter på innstallering hvis det medfører at spillet begrenser loading betydelig, men det bør være valgfritt på de fleste spill.

ChiefGutti: Når det gjelder Xbox og japansk spillutvalg er jo MS inne i en ond sirkel der. Lav interesse i Japan for konsollen i utgangspunktet fører til at japanske selskaper er svært skeptiske til å støtte konsollen. Jeg tror eneste løsningen for MS i Japan er å kjøpe til seg noen eksklusive spill fra allerede veletablerte franchises (Final Fantasy, Tekken etc.).
 
Har Microsoft sine forsøk til å skaffe japanske kunder gått rett forbi dere, eller ...?

Det er allerede ett J-RPG på maskinen, og han duden som mekka Final Fantasy holder på å lage to til. I tillegg til at de har ganske god støtte fra f.eks. Capcom.

Det er ikke nok til å få japanerne til å kjøpe maskinen, men å si at de ikke prøver, ChiefGutti, blir feil.
 
På itavisen er det så kvalmt mange fanboys. Tror jeg la inn et innlegg der i går, men det gikk dem hus forbi. Aldri har jeg sett noen som er så fokusert på hvilken konsoll som er best på ytelse.
 
wow, det har faktisk ikke blitt postet her før! Stilige da! Jeg likte faktisk den formen Vista esken hadde. Litt avrundet på siden. Hadde vært smuud om ps3 hadde hatt en slik avrunende kant på covern. Men men!

edit: slik aktig
 
PS3 får sine første firmware update "v1.02" I følge IGN må du ha det får å spille Genji, Maddon, RR7 og Resistance. Heldigvis får du update disken med konsollen, så du trenger ikke online forbindelse får å laste den ned!


PS3 har begynt å vokse, my baby...they grow up so fast.. :grine:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mens du blir enda mer som en unge hver dag mot lansering.
 
SITAT
With its media playback software one can have in-game custom soundtracks, as with the Xbox 360, Wii, etc.
[/b]
Noe jeg ikke viste, som blir sinnsyk kult. Tanke på å spille Tekken med naruto musikk! OMG! SPRUUUUUUUT
 
Tro meg - det er ikke så bra som det høres ut. Jeg prøvde å legge inn litt fin musikk, fordi Oblivion's repeterende theme blir litt irriterende etter mange timers spilling. Det endte med at jeg ikke hørte stemmer og lyder fra f.eks. slossing eller characters som sa noe viktig, dessuten passet ikke musikken inn med stemmene. Det ble bare feil. :p

Men det er min mening om saken. Er kanskje bedre i fighting-spill, hvis du kan stenge ute ALL annen lyd.
 
Men da er det vel greit at ikke alle spill er som Oblivion er det ikke?
 
På de fleste fighting games kan du bestemme BGM volume, SE volume og Stage Effects volume, har testet det sånn smått med annlegg vedsiden av ps2. Skru ned BGM volumen og sette SE og stage effects volume høyt, funka det... meningen er jo bare at du skal fjerne BGM
 
Status
Stengt for ytterligere svar.