PSN Store Updates - Diskusjon

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nei du skjønner Jostein, at spill, i motsetning til filmer, kan vurderes totalt objektivt. Enkelte elementer skal bare ikke være med i spill, sånn som QTE istedenfor ikke-interaktive cutscenes, og alle kampsystemer burde være minst like dype som Ninja Gaiden. Det er INGEN som liker å trykke på firkant til alt er dødt, noe salgene til Dynasty Warriors-serien bevitner.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
l2read plz.

- QTEs kan godt være med i spill hvis de blir en naturlig del av spillopplevelsen. QTEs i Bourne Conspiracy er ikke det. For å få lov til å spille videre må du reagere kjapt på noe som er fullstendig dekontekstualisert i forhold til resten av spillet, og jeg setter ikke pris på at spill konstant pirker meg i sida og sier "Øy, du, du er klar over at detta bare er et spill, ikke sant?" Det dreper innlevelsen, har ingenting med ferdigheter eller mestring å gjøre, og er - iallfall i Bourne - helt tilfeldig. Derfor er det noe skrot.

- Jeg er muligens litt dristig her, men jeg tør vedde på at det finnes en mellomting mellom Ninja Gaiden og Bourne Conspiracy. Slåssinga var spesielt meningsløs fordi det dreide seg utelukkende om å få inn nok treffere til at du kunne dra en Takedown, og etter så-og-så mange Takedowns kvelda endelig kisen du slåss mot. Hvorfor ikke bare gjøre det mulig å dra Takedowns uten å måtte polere staken til Bourne først? Hadde det vært for krevende, kanskje? Sånn ellers har jeg en bitteliten mistanke om at Dynasty Warriors-serien også har en taktisk dimensjon, noe jeg ikke fant i Bourne Conspiracy, gitt.

Edditt: For å komme med et eksempel på QTEs som ikke er på trynet, kan jeg jo nevne Uncharted. Der må man av og til trykke runding for å hoppe unna noe dill, eller reagere på en felle eller sånt. Det som gjør at det ikke er på trynet i Uncharted er at runding også er knappen man bruker for å hoppe unna greier ellers i spillet. Når det kommer en QTE så blir fargene rare og ting går litt saktere, så man skjønner at man skal time et trykk på runding. Uncharted gjorde det bedre, folkens.

oma

Village Drunk
Hva var det jeg sa? Punk ass bitches.

Ventet egentlig bare på at du skulle få fingen ut av ræven å si noe fattypants

Vel, jeg la aldri merke til dette greiene med fargene på encharted, og klarte nesten aldri å trykke sirkelen i tide, men som sagt var det ikke noe problem i bourne demoen, for man ventet på det hele tiden, noe som gjorde spilleopplevelsen mer intens. I uncharted var det nesten ingen QTE i hele spillet å når de kom, kom de alltid som en overraskelse og fikk meg til å rope stygge ord. Brukte heller nesten aldri kampsystemet i uncharted hvis jeg kunne unngå det. Så hva kan dette bety? Kan det være en smaksak? Oh holy wack batman, he could be right!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så var vi der igjen, jeg gir da vel faen i om du liker Bourne Conspiracy eller synes Uncharted er best eller heller legger en kabal, tenkte bare jeg skulle diskutere litt sånn som man gjør. Greit nok at du liker Bourne best, fint for deg. Jeg bare påpekte hva jeg syntes var drit med demoen (det meste).

Jævlig gretten da. Hvorfor skulle jeg bry meg noe mer om hva du ikke liker med demoen? Jeg bare påpekte at folk gjerne oppfatter ting forskjellig uten at den ene nødvendigvis har mer eller mindre rett enn den andre. Hva var så galt med det?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
That's rich, du.

Vi påsto samme ting, forresten. Jeg bare påpekte hva som var drit med demoen, du påpekte hva du syntes var bra. Forskjellen var i hovedsak at jeg argumenterte for meg. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
«Jeg syntes demoen var artig og intens» er ikke et argument altså? Litt verre å finne spilltekniske argumenter for akkurat det, men det burde fortsatt være gyldig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
D

Deleted member 91

Gjest
Akkurat testa demoen, og vil bare si meg enig i det Yeti preker. Hvis du helt alvorlig syns QTE-ene i denne demoen var tålelige syns du jeg kan kjøre ned på med noen spiseskjeer plumbo, og selv om de prøvde så jæææævlig hardt å gjøre det intenst og spennende med soldater som jager deg med kuler rundt hvert eneste jævla hjørne og kjip spenningsmusikk hele tiden var det omtrent like intenst som en gåtur i skogen. Og for et utrolig intrikat fightingsystem, dere! Gadd ikke gi det nok tid til å begi meg ut på kjøredelen så jeg har ikke så mye å si om det, annet enn at jeg mistenker den står til resten av spillet og er bæsj. Alle som syns det her er ålreit burde ta en kjapp titt på alle actionspill på hylla utgitt etter 1998, dere finner sikkert mye grensesprengende der.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Nicholas, nå har du virkelig adoptert skrivestilen til Tryggve. Helt ned til de ræva sammenligningene og de velplasserte "Atte hæ?!"-ene. Litt mer ",gitt" nå så har du det inne.

Lykke til!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis jeg leser signaturen din rett etter innleggene dine, Cock, så blir sannheten du bærer i hjertet ditt like så åpenbar som lyse dagen. :kos:

D

Deleted member 91

Gjest
Alle de kule er borte, dessverre. :/ Ingen gadd å backe de opp og ingen orker å ordne de igjen. Garhrg.

Nei, det kom da slettes ikke som noen overraskelse. Når var sist gang du gledet deg til noe som helst i livet da lille venn?:p

D

Deleted member 91

Gjest
"Hei, jeg heter Jostein og jeg spiser bæsj! Åh bæsj er så godt! Nam nam! Åh får jeg mer bæsj sier du? Åh gi meg det, jeg er så glad i bæsj, masse bæsj, bæsj, bæsj overalt! Åh bæsj er så sinnsykt digg jeg får ikke nok av bæsj! Mmm jeg elsker å spise bæsj!"