PSThreeple

PS3 Slank - hallelujah eller meh?

  • Postivt oppsving!

    Stemmer: 19 43,2%
  • Ingen stor forskjell.

    Stemmer: 25 56,8%

  • Totalt antall stemmer
    44

SHDR

Gullmedlem
#22
Overraskende stygt, særlig i forhold til PS2 Slim som er av de penere konsollene. Innpakningen antyder en mer casual linje fra Sony enn tidligere.

Når det gjelder diskplass så kan man med Sonys velsignelse hive inn enn standard 2,5" 500 GB til rundt 700 kr. hvis man ønsker det. De har forresten kuttet ut muligheten til Linux på den nye modellen, men det er det vel bare nerder som meg som bryr seg om.
Det er vel neppe noen bakoverkompatibilitet heller. Synes det er råinteressant å sammenligne den nye og gamle innpakningen:


Mystisk. Hi-tech. Skinnende.


Æh?

Spørs om de vil selge så mye mer av den enn den forrige utgaven. Det er ikke akkurat som om den skriker "DIFFERENT FROM THE OTHER GUYS!" på emballasjenivå, og hvis Sony fortsatt tror at folk bare venter på en mulighet til å plukke opp en PS3, så tar de feil. De trenger å markedsføre skikkelig. Jeg er midt i målgruppen, jeg ser aldri en eneste reklame for PS3. Er det bare fordi jeg ikke ser på TV ..?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Da jeg var i USA var det iallfall nok av reklamer for GTAIV på TV-en. Alle endte med Xbox 360-logoen. Du selger ikke konsoller ved å markedsføre maskinvaren, du selger konsoller ved å betale for å få logoen din med på spillreklamer slik at folk tror de må kjøpe DIN maskin for å få spilt herligheten.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Still. No. Gaa~mes!
Ser nå helt ok ut, men utseendet på en konsoll bryr folk midt i ryggen. Spår den fortsatt er for dyr for hvermansen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#26
For meg er dette ganske interessant. Den er kanskje stygg å se på, men den er i matt plastikk, noe som gjør at den ikke ser ut som en støvmagnet lenger. Den er mindre, med andre ord jeg får plutselig plass til den. Den blir billigere noe som gjør den mer interessant.

299euro? det er faen meg bare 2 676,17kr i skrivende stund på dnbnor sin valutakalkulator. det er faen ikke mye dyrere enn en wii. Tror ikke folk vil gå bananas, men tror det vil øke salget til ps3 betraktelig.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#27
De har forresten kuttet ut muligheten til Linux på den nye modellen, men det er det vel bare nerder som meg som bryr seg om.
For realz? Det er teit. Ikke at jeg noen gang har benyttet meg av det (stasjonær PC stående ved siden av PS3 yo), men jeg likte tanken på å ha muligheten. Dessuten gikk Sony fri fra forsøk på flashing og cracking og hacking på PS3 (og den medfølgende firmwareoppdateringskrigen) fordi alle visste at det var bare å installere Linux så kunne man emulere så mye man ville.

Ser nå helt ok ut, men utseendet på en konsoll bryr folk midt i ryggen.
True dat, bare å se på den originale xboxen.
 
#30
1. herre min gud.. så jævlig stygg maskin.
2. Folk klager alltid på ting de vil ha, men trenger aldri. F.eks, memory card slots, har aldri hatt bruk for det til PS3, kommer neppe til å få bruk for det. Fler USB porter, holder med to, kunne også klart meg med en. Også linux bæsje drittet, hvem bryr seg?

Alle de som klager er haterzzz! Wall hackxors!

Og for dere som skal få den fulle Wii opplevelsen?

Nintendo Wii: 2 195,-
Nintendo Wii Fitte: 999,-
Wii Motion Plus: 250,- + nunchuck kølla ++++++

Eneste som er bra er homebrew channel....(takk til buggz som fortalte meg om dette, derfor skal jeg kjøpe meg wii)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#31
Eneste som betyr noe er at Wii har et akseptabelt antall gode spill, PS3 har ikke det. Jeg savner forøvrig ikke no' memory carrd slot, jeg savner sonefri Blu-ray, for Blu-ray er det eneste som gjør PS3 verdt å betale mer enn en tusenlapp for.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Teoretisk spørsmål: Hva ville solgt mest? Denne nye utgaven til lavere pris? Eeeller samme gamle PS3 bare med gjenintrodusert PS2-bakoverkompatibilitet? :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#33
Du har jo råd til to PS2-er i tillegg til en PS3 med denne nye prisen. Men oppskaleringa er jo nais da …
 
#34
Er bakoverkompabilitet virkelig en make or break for folk som tenker på å kjøpe seg ps3? Hvis man på død og liv må spille ps2/ps1-spill trenger man vel ikke bruke mer enn en par-tre hundrelapper på å kjøpe seg en brukt ps2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
:eng: PS3-en kjører PS1-spill uansett siden de er såpass enkle å emulere i software.
 
#37
Det er viktig for min del. Men nå kjøpte jeg heldigvis PS3 før de kutta ut bakoverkompabiliteten. Det er mye mer praktisk å kunne spille PS1, PS2 og PS3 spill på en konsoll. Dessuten så vil jeg ha så få maskiner som mulig stående under tv mitt. Det er i allefall det det samboeren sier at jeg vil...
 

SHDR

Gullmedlem
#38
Er bakoverkompabilitet virkelig en make or break for folk som tenker på å kjøpe seg ps3? Hvis man på død og liv må spille ps2/ps1-spill trenger man vel ikke bruke mer enn en par-tre hundrelapper på å kjøpe seg en brukt ps2.
Jeg kjøpte en brukt PS3 spesifikt for å få hardware backwards compatibility. Planen er å slippe å ha PS2-en hooka opp og slippe å styre med minnekort og håndkontrollere med ledninger. Hvis dere hadde sett det jævla ledningsstyret som følger med en PS3, en x360, to Wii-er og en PS2, så hadde dere også lurt på å konsolidere så mye som overhodet mulig.

(Ikke at dette er så jævlig big deal egentlig, siden prosjektøren er død for tiden og jeg har bestemt meg for å slutte å kjøpe boxed spill. Digital distribusjon kan ikke komme fort nok -- fem-seks hundre DVD-cover tar godt med plass.)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#39
Eneste som betyr noe er at Wii har et akseptabelt antall gode spill, PS3 har ikke det.
Tenkte å overse det siden jeg er på jobb og uansett ikke kan slenge meg med i tråden, men dette er i mangel av et bedre uttrykk riv ruskende galt. Jeg trenger vel ikke påpeke at du som 360 eier allerede er bortskjemt med multiplattform spillene, noe eksklusive PS3 eiere ikke er, ellers kan du scrolle deg nedover i dette delforumet til tråden "Høstens spill" eller whatever og begynne å glede deg til alle kvalitetsutgivelsene i høst vinter. Til Wii.

Greit å være fanboy og sånne ting, men det er lov å beholde et snev av objektivitet, ellers fortjener man faen ikke å skrive på Norges beste Spillcommunity.