Resident Evil 5 [PS3/X360]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#81
Noen gjorde meg oppmerksom på at datoen for spillet ble nevnt under Microsoft sin konferanse. 13. mars 2009
 
#85
Jeg har spilt RE4 til døden både GC og Wii, og jeg er veldig gira på å spille femmeren nå. Jeg er allikevel ikke helt tilfreds med hvordan spillet ser ut til å funke. Jeg ser ingen tegn til mulighet for å strafe mens man sikter og heller ingen coversystem. Sistnevnte er muligens litt unødvendig hvis man slåss mot grønnsaker med øks gjennom hele spillet, men håper virkelig de henter inspirasjon fra f.eks Gears of War. Det spillet gjør jobben sin litt for bra til å bli ignorert.
 

Lodin

Der Waaaah
#86
Hysj på deg, Jun Takeuchi har hørt all bitchinga:
It's possible that a lot of people who play Resident Evil 5 may not have played Resident Evil 4. But they might have played Gears of Wars or Call of Duty. Those are both games that I and our team really, really like. So don't be surprised if at the Tokyo Game Show, the controls are different. For now, we have the control set up for RE4. I'm not confirming or denying anything, but we like to surprise people.
GNØH
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Det morsomme er jo at Gears of War var veldig inspirert av Resident Evil 4 på flere punkter, ifølge Cliffern. Blir en fin liten sirkelrunk dette. ^^
 

oma

Village Drunk
#88
Er dere ikke veldig enig at dette ser veldig mye ut som 4ern? På alle plan? Jeg er egentlig ganske skuffet, de trailerene vi har sett viser jo mye mer intensitet i gameplay enn denne demogreien gjorde
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Hysj, oma. Nå har endelig Resident Evil begynt å bli spillbart så ikke få dem på andre tanker.
 

oma

Village Drunk
#91
Regner med at zedsa reagerte anderledes når man skøt på dem i eneren og i veronica. Vil ha RE 5 og ikke RE 4: 360 versjon.

Men gode nyheter med TGS. Satser på godsaker derfra ^^
 
#92
Det er nå egentlig det eneste å grine over, at dødsanimasjonene fortsatt er helt like. De har fortsatt tid til å endre på det, vil jeg tro, men det er ikke akkurat så farlig om de ikke gjør det?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#94
Men anngående kontrollerene.. vil ikke det bli dårligere spill om man får lettere kontroller? Da må de hvertfall fikse litt på aien eller noe for å gjøre det mer intenst.
oma oma oma


Tenk litt mer over den der.
 

Lodin

Der Waaaah
#95
Han har faktisk et poeng da. :p
Eksempel: Resi4 på Wii er jævla mye enklere fordi man er 100% mer treffsikker med Wiimoten. For å kompansere for dette kunne Capcom latt Ganadosene blitt flinkere til å dukke eller tåle mer, men ingenting ble endra. Samma vil skje hvis de bare lar spillern strafe omkring å jøpipe som en annen Marcus Phenix. :tenke:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#96
Hvis man vil gjøre et spill mer utfordrende og derfor gjør kontrollen dårligere, så har man feilet i b etydelige dimensjoner.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
Hvis man vil gjøre et spill mer utfordrende og derfor gjør kontrollen dårligere, så har man feilet i b etydelige dimensjoner.
Og det var derfor ingen med vettet i behold klarte å spille Resident Evil pre-RE4.
 
#98
Hvis man vil gjøre et spill mer utfordrende og derfor gjør kontrollen dårligere, så har man feilet i b etydelige dimensjoner.
Det er ikke snakk om at spillet blir mer utfordrende på grunn av rævva styring, bare at AI-en er skreddersydd for den styringen som er.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Eksaktamento, min kjære Are. Det ræva kontrollsystemet som var i de første Resident Evil-spillene er et typisk triks som ikke går an å dra lenger, fordi antallet spillere som godtar å bli behandla sånn av et spill begynner å nærme seg ensifret. Heldigvis har Capcom fått med seg dette og begynt å legge litt mer i utviklinga av Resident Evil-spill, og det skal de ha takk for.
 

Lodin

Der Waaaah
Sjefen i Sega USA kan ha driti seg ut og avslørt at Resi 5 også skal dukke opp i en eller annen form på Wii. Ikke usansynlig med tanke på Dead Rising. Han har siden sagt at det var en hjernefjert, men man vet aldri med sånne Segaer. :tenke:
BRAINS