Resident Evil 5 [PS3/X360]

oma

Village Drunk
Kniven var på mange måter vital på de vanskeligere vanskelighetsgradene i RE4, få zombien ned i bakken, løpe bort å knive ham til døde. Noe man ikke kan gjøre i femmern da 1) det er for mange fiender å måtte ta hensyn til 2) den tar betydelig mye mindre skade. I RE 4 fikk du dem hvertfall i bakken etter å ha knivet dem en 3 ganger, mens her opplevde jeg ta man kunne knive dem 4-5 ganger og de tålte fremdeles 4-5 skudd i ettertid. Og flaskehalstaktikken din hadde vært veldig bra med kniven, hadde kniven bare gjort skade. (Hadde ingen følelse av at den auto-targeter hodet til zeds i 4ern)

Og bevegelsesfriheten bestemmes ikke av kontrolleren alene, det funker i 4ern fordi det er mindre fiender til enhver tid, så man kan bruke den ekstra nødvendige tiden med å sikte, snu seg og ellers knote med å komme i posisjon for å reagere til fiendene, noe man ikke har tid eller plass til i 5ern. (Det er mer bevegelsesfriet i ett rom med en zombie, i forhold til samme rommet med 10 zombier, savvy?)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn tårent greie.

Og ellers så prøvde jeg å starte demoen i går kveld. Det sto bare "Cannot launch -,'-´=/_'" og så fikk jeg ikke lov til å spille. :(
 

Lodin

Der Waaaah
Sånn tårent greie.

Og ellers så prøvde jeg å starte demoen i går kveld. Det sto bare "Cannot launch -,'-´=/_'" og så fikk jeg ikke lov til å spille. :(
Vare coop du prøvde å starte? MS har gjort no dill så IPen blir sjekka og må være nipponsk og gloriøs.
SP skal fortsatt funke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg gikk inn på Demos & Whatever, valgte "Rablerablerable 5 Demo" og trykka A. Skjermen tona ned til svart før det dukka opp en dialogboks det sto "Cannot launch rablerablerable 5 Demo" og så måtte jeg avslutte. Kan prøve å koble burken av nett, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Denne demoen er bare til 360.
 

Lodin

Der Waaaah
Prøvde å starte den igjen istad og fikk samme feilmelding som deg Yet. Funka derimot igjen når jeg dro ut internettsene som du foreslo.
 

Kilik

Lokal moderator
Heftig screen tearing hos meg, men ordnet seg ved å sette ned oppløsningen til 720p. Det samme gjelder Dead Rising, så Capcom er tydeligvis ikke så dyktig på 1080p-oppskalering.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ikke bare dem, Ninja Gaiden II går over i slideshow-o-rama til tider hvis jeg kjører i 1080i, for eksempel.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Demoen er ute på marketplace nå, for de som ikke lasta ned med sånn tårrent. Ikke sjekka PSN enda.
 
Fullførte demoen co-op med en kamerat tidligere og ingenting synlig er gjort siden den japanske demoen, om noe så følte jeg faktisk at det var mer tearing i cutscenes enn tidligere.

torsdag på PSN, ihvertfall i USA. Fortsatt ræva kontroll.
Enig. Kontrollen bærer ikke preg av 2009 i det hele tatt.

Som for eksempel å ikke kunne bevege seg når man sikter mener du.
At man er totalt låst ved bruk av våpen er bare litt latterlig i et action spill. Bytte magasin er unødvendig knotete. Hvorfor i alle dager skal dette kreve å holde inne en knapp mens man trykker på en til knapp ? Det samme gjelder bruk av kniv også.
Og finne frem en granat kjapt, lykke til med den operasjonen.

RE5 demoen var forsåvidt spillbar, enhvert menneske burde klare å omstille seg til kontrollene etter 5min med spillet.
Cluet er bare at det er i utgangspunktet så totalt unødvendig og amatørmessig å lage så knotete kontroll til et spill av dette kaliberet.
 

oma

Village Drunk
å neida, dette er den beste kontrollen. Om noen tror noe annet så er det fordi de liker å spille Call of Duty. Så bare hold kjeft
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
At man er totalt låst ved bruk av våpen er bare litt latterlig i et action spill. Bytte magasin er unødvendig knotete. Hvorfor i alle dager skal dette kreve å holde inne en knapp mens man trykker på en til knapp ? Det samme gjelder bruk av kniv også.
Og finne frem en granat kjapt, lykke til med den operasjonen.
Pretty obvious, no? Vet ikke om det er noen måte å gjøre om styringa på, men våpen har hotkeys til d-paden. Kanskje det er noe for granater også? Jeg skal teste mer etter jeg har spist litt.
 
Wow, dette eier. Jeg stresser som faen og er helt frenetisk. Kontrollen er kanskje litt restriktiv men jeg syns det er bra på denne måten, man stresser litt mer og sitter på kanten av stolen hele tida, jeg digger det. Det er litt ukult å spille med maskinen, men satser på at online co-op blir THE SHIT. Jeg elsker det.

edit: spilte co-op med nicholas, dette eier.
 
Er enig med Sherrif her, dette blir moro på co-op, i RE4 så gikk spillet i pause-modus når du skiftet våpen/fyrte opp en herb etc, her har de kuttet ut dette noe som gjør at det kan være vanskelig å fiske opp en granat når det gjelder, de har jo et par hurtigtast for å skifte våpen but still.

Sikkert fordi jeg er stein trøtt nå, men grafikken virket ikke såååå mye bedre enn RE4 var i sin tid. ;) Men trolig er vel det fordi jeg har kineser-øyne nå.