Resident Evil 5 [PS3/X360]

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det sier seg selv at grafikken blir litt bedre når spillet er på kraftigere hardware, men sånn utifra det så synes jeg fortsatt at RE4 grafikken er meget god. Resident Evil 5 ser ut som et meget pent spill, og det ser ut som de har veldig fine overganger fra det lyse til det mørke. Jeg har seff ikke ps3 eller 360 så jeg er fucked, men det får bare gå greit. det får bare... snufs.. gå ...
:gråte:
 
å neida, dette er den beste kontrollen. Om noen tror noe annet så er det fordi de liker å spille Call of Duty. Så bare hold kjeft
Forklar gjerne hvorfor du mener det er den beste kontrollen. Og tror ingen her ville sammenliknet kontrollene med COD.
Klarer du ikke å forklare dette bør du følge ditt eget råd og holde kjeft.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette med ironi er ikke så lett dere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Starta ikke akkurat samme oma en lignende diskusjon i all seriøsitet da vi fikk se de første gameplay-videoene? Da er det ikke så lett med denne ironien.
 

oma

Village Drunk
Starta ikke akkurat samme oma en lignende diskusjon i all seriøsitet da vi fikk se de første gameplay-videoene? Da er det ikke så lett med denne ironien.
du fikk bare med deg ett spørsmål jeg stilte, selve diskusjonen som er på side 6-8 så har jeg endret ganske mye standpungt i hvordan kontrollene er. Det jeg skrev var mer ironi rettet mot SHDR og überhørt som (om jeg ikke husker feil) ikke hadde sett bedre kontrollsystem utenom det spillet som kom før No More Heroes. (Jernteppe)
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Kontrollen var temmelig dårlig, men jeg vil fortsatt at den skal være sånn fordi det virker stressende. Skikkelig fett med coop også. Kommer nok garantert til å skaffe meg dette fra første dag.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Det at supersoldat-karen ikke kan bevege seg når man sikter og reloader er drit, man skulle hvertfall hatt mulighet til å kunne gå. Bortsett fra det var jo kontrollen grei og tar ikke lang tid å komme inn i. Var det noen andre enn meg som savna en viss skummel stemning siden sjangeren liksom skal være sånn horror-ish?
 
Ikke lett å tolke ironi over internett med en person som skifter meninger med vinden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
du fikk bare med deg ett spørsmål jeg stilte, selve diskusjonen som er på side 6-8 så har jeg endret ganske mye standpungt i hvordan kontrollene er. Det jeg skrev var mer ironi rettet mot SHDR og überhørt som (om jeg ikke husker feil) ikke hadde sett bedre kontrollsystem utenom det spillet som kom før No More Heroes. (Jernteppe)
Jeg gadd ikke lese meg bakover, så det kom rett fra hukommelsen. I tillegg må du tenke over a) at tekst leses med egen betoning av ordene, og sarkasme og ironi må derfor komme tydeligere frem i tekst enn i tale, og b) at DiRTY Ds uttalelse rett over treffer spikeren på hodet, og derfor blir selv dine mer ekstravagante meninger tatt som et seriøst utsagn.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Var det noen andre enn meg som savna en viss skummel stemning siden sjangeren liksom skal være sånn horror-ish?
Jeg får nå ikke testa demoen før til helga, men RE4 brakte serien over til et langt mer action- enn horrorpreget spill, og jeg mistenker RE5 har store planer om å videreføre og kanskje t.o.m. overgå i det aspektet.
 

Kilik

Lokal moderator
OXM Report
Sjekk 1:30 uti videoen. De har lagt til run-and-gun-kontroll i retail-versjonen. Så er spørsmålet om de greier å balansere dette med tanke på vanskelighetsgrad...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Er det nevnt her at demoen er ute på PSN nå? Det er den i hvert fall, både i USA, EU og JP.
 
Det er et steg i riktig retning ihvertfall. Hvordan dette vil fungere i praksis vil jeg gjerne se filmklipp av.
 
Eventuell spille demoen igjen siden kontrollen er (ifølge artikelen) uforandret ifra den? :)
Merkelig at en av Capcom sine egne PR-folk skulle si noe så feil, dog :/
 

SHDR

Gullmedlem
>_<

Jeg vil gjerne at alle som digger run & gun forklarer meg hva som er så attraktivt med det. Er det fordi det er realistisk? If so, prøv å spenn på dere et maskingevær eller en stridsrifle, løp litt rundt og skyt og rapporter til meg hvor mye dere traff. Underveis vil jeg også at dere prøver å stå stille, stå på kne og ligge mens dere skyter. Sammenlign treffprosenten. Hvis ingen grovkalibrede automatvåpen er tilgjengelig, fisk frem en halvautomatisk pistol og sving litt med armene og skyt idet dere svinger over målet. Prøv også å stå stille, holde pistolen med begge hender og bruke siktemiddelet. Helt til slutt prøver dere det samme med maskinpistoler som MP5. Disse er designet for å avfyres i bevegelse, men da på ekstremt nært hold. Maskinpistoler er designet for innendørsstrid.

Greia er at våpenbruk ikke er noe instinktivt eller i det hele tatt noe særlig lett i det hele tatt. At videospill fra dag 1 har trivialisert det å sikte betyr ikke at det er HELT UTENKELIG at man ikke kan sikte i bevegelse. Tvert om.

Gah. Jeg merker at jeg irriterer meg over at jeg irriterer meg over dette, men folk er så jævlig forbanna tjukke i huet. Kort sagt er mitt budskap: KAN DERE VÆRE SÅ SNILLE Å SLUTTE Å FORVENTE AT ALLE SPILL SKAL ASPIRERE MOT DET SAMME, FJERNE SIMULASJONSMÅLET DERE SATT DERE MENS DERE FORTSATT VAR UNGER?!