Rock Band 3: Return of the Shred-i

#61
Hei noen som har fått tak i keyboarden enda, evt. er det noen butikker som begynner å få disse på hyllene snart?

Mine fingre klør.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#62
Spill + keyboard ligger og venter på meg i posten, så det skal geimes i ettermiddag/kveld. Gir noen førsteinntrykk i morgen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#63
Fikk hentemelding fra posten på keyboardet i dag, men er i Oslo frem til sånn torsdag kveld så da blirre litt progamings på fredag tenker jeg. Hvis dere vil tazte kan jeg lett rocke gitar, bass eller trommer.
 
#64
Jeg spillet trommer på activ regularis basis. Så jeg er gjerne opp for litt band gamings. Det er 360 som er kult, ikke sant?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#65
Selvsagt. Legg til "Svidd Lauk" om du ikke har meg på lista.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#68
Pell deg online, mann! Karl, du også!

EDIT: Evt bare Karl siden Nicholas er i Oslo
 
D

Deleted member 91

Gjest
#69
Så dere viste dem online istad, hyttet forsiktig med neven. Ut av nysgjerrighet, hvilke vanskelighetsgrader spiller folk på? Jeg er raised på Guitar Hero så jeg rocker aldri noe annet enn Expert på gitar og bass, mens vokal er jeg bare helt jævlig på og sliter meg såvidt gjennom på easy til tider. Trommer er jeg heller ikke sånn grusomt stødig på, men jeg spiller Expert på det meste som ikke er så altfor vrient (ligger vel på sånn 3-4 prikker avhengig av hvor jævlig låta er på basspedalen og diskobeats og den slags). Akkurat på trommer syns jeg disconnecten er mye sterkere på de lavere vanskelighetsgradene (i motsetning til de andre instrumentene som er litt mer abstrakte uansett), så jeg prøver å unngå å trippe ned til Hard og den slags med mindre jeg absolutt må.
 
#70
Spiller trommer på expert (dog YYZ er fortsatt en distant dream å gjennomføre). Men femstjerner vel egentlig alt opp til impossible, tror jeg. Kommer meg gjennom det meste. Kan til nøds spille bass på expert og vokal på hard/expert.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#71
Spiller keyboard på.. normal og det er hit or miss avhengig av låta. Sliter litt med å finne feelingen på keytaren, dvs hvor jeg har tangentgruppene i forhold til hånda til enhver tid, mens jeg må holde øynene på skjermen. Jeg har tenkt å uppe det til hard så fort som mulig, men det krever at jeg trener en del på låtene individuelt (will happen anywayz). Regner med å prøve 25 or 6 to 4 på expert i nær fremtid, den låta eier!

Det er som nevnt første gang jeg eier et musikkspill, men selv jeg pleier å spille gitar på Hard/Expert de gangen jeg besøker noen med Guitar Hero N.
 

Terje

mostly harmless
#75
Spiller stort sett gitar. Drar gjennom det meste på ekspert, med noen få unntak. Green Grass And High Tides for eksempel, når den kommer med lange monotone rekker med hammer-ons mot slutten så møter jeg bestandig veggen. Er en slags akilleshæl for meg de der, greier bare ikke å holde det gående. Ellers er det gold stars på bortimot alt fra firestjerners og nedover. Blir vel å skaffe keyboardet etterhvert, kanskje strengegitaren neste år og men den er mer usikker.

Er på feil konsoll tydeligvis, så det blir vel ikke noe bandspilling med meg. Men vi kan vel følge hverandre på rockband.com om ikke annet, alle linker vel spillet sitt dit går jeg utfra? Min er http://www.rockband.com/users/Teho77
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#78
Spilte min første runde med RB3 i går kveld, lagde band med Buggz (en collabo mellom Deep Bugzzin' og Lesbian Latino Lovers) og dro igjennom en 9-10 låter. Og jammen var ikke det de grommeste sakene!

Spilte mye, mye Guitar Hero back in the day, flere timer om dagen og reiste rundt for å spille med folk og turneringer, men med Guitar Hero 3 mistet det mye av glansen, og selv om jeg eier alle spillene i både GH og RB-seriene (samt alle mulige instrumenter stocket opp i kjelleren) har jeg egentlig ikke lagt noen nevneverdig tid på plastgitaren på flere år. Men allerede et par låter ut i RB3 er magien tilbake, ikke bare virker utvalget ved første øyekast variert og spennende nok til å holde meg gående gjennom mesteparten men hallo Freebird er med og den eier på plastgitar. Og alle de andre kule låtene, men skal ikke ramse opp, men konkludere med at dette er megasnacks for alle gamle og nye fans av rytmespillings.* Systemet er solid, menyene om noe glorete på grensen til uoversikterlig men strukturen på låtene er som vanlig av ypperste klasse fra Harmonix, det er givende både å få til vanskeligere partier og cruise gjennom tøffe riff.
Er glad jeg slipper å anmelde greiene, det er lite nytt men likevel så mye bra. Blir vel å kjøpe keytaren, pro-gitar og... kanskje et nytt sett trommer? Merker ihvertfall jeg vil.

I forhold til nivå grusa jeg Nicholas på mitt beste ( = D ) men driver nå å spiller meg opp på Hard, men dro inn gode resultater sammen med Buggz i går så håper å snart kunne steppe opp til Expert på gitar, på bass går nok det fortsatt fint. Spiller nok trommer på hard og aldri forsøkt vokalen. Nå er jeg bare gira på DJ Hero-kompatibilitet.

* Sånn til sammenlingning er DJ Hero 2 lett satt på pause, selv om det også er ganske decent.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#80
Menyene er faktisk the shit da, selv om man helst skal spille flere på samme konsoll for å skjønne hvor genialt det er. Det er sykt nice at hver enkelt kan kuke med instillingene sine (lefty-flip, hvilke hi-hats du bruker, breakneck speed osv) samtidig som de andre velger låt eller horer med greiene sine, pluss at drop-in-greia og profiler og sånn feeder inn til det også. Kuttescenene kan til tider bli litt mye men de dekker over loadinga og er uansett mye kortere så bleh.

PS: I morgen kveld blir det Procol Harum for alle penga, dere bør være klare.