SF2THD Remix

#41
Har skjedd med meg også på Live. Synes nesten det var litt deilig den eine gangen, men foretrekker så klart med musikk. Skal teste litt ambient og støy som game-musikk på moro. :)
 
#42
ggs til MadCow i går. fikk prøvd et par - tre ...eller 35 matcher til sammen ble det vel hehe. Det er veldig lite lag når jeg spiller mot europeere og folk på østkysten i usa. for den som er interessert i ping så virker det faktisk som om sfhd er bedre en ggpo opp til 150 i ping...også blir det drastisk dårligere etter dette , jeg hadde messa rundt med smoothing option hvis jeg ikke hadde visst at det blir vesentlig vanskeligere med inputs hvis du setter opp smoothingen.


etter å ha blitt eid i en god del timer av Anarkira og Darkfrog i VF5 i dag , fikk jeg endelig prøvd det på xbox , må vel nesten inrømme at det er lettere å kommunisere over xbox og lettere å finne matcher kjapt , det er vel en del amerikanere som har skaffet seg xbox isteden for ps3 så det kan hende at det er en noen flere på xbox serverne for øyeblikket.
jeg tipper ps3 får et boost når sfhd slippes i europa om litt. Men det merkeligste skjedde når jeg skulle prøve ex2 stikka som hori har lagd...........jeg ble eid :( !!!!!!!!!!!! merker at jeg blir så drastisk mye dårligere når jeg ikke spiller med min egen stikke.
 
#44
svenskene driver å skal dra igang en online turnering mot helga ser det ut som.
jeg har spillt mot en 3-4 av dem og det er meget stabil connection .. 30-50 i ping.

norge represent !

http://www.bitterharmony.com/forum/


hvem sier at jeg ikke spiller tekken ? ..lol , neida jeg er ikke så god lenger. var hardcore tekken 3 spiller waaay back i 2000-2001 har vunnet en tekken 3 turnering i tromsø i 2001 med paul og jin... men det er leeeeeeeeeeeenge siden. var vel rett før tekken tag kom ut. jeg datt litt av når tekken 4 kom . jin spilte ikke som jin lenger og paul virka dårligere for meg , fortsatte å spille tekken tag en god del.... men det ble til at jeg gikk tilbake til hardcore street fighting istede hehe
 

MadCow

Lokal moderator
#46
Tittet på de linkene du postet Eagle. Alt var til det originale SF2T. Har det skjedd mye forandringer til SF2THD Remix ?
Finnes det noen oversikt noe sted?
 
#47
Jeg er med på å spille live med folk!
Bor på sogn studentby.
Min hybel er ikke akkurat drømmestedet for å spille Fighters om man er mer enn 4, er det det er plass til her.

Men jeg er lett med om det blir arrangert noe, eller bare møtes hos noen som har plass.
Skal kjøpe meg sticke til 360...faen 360kontrollen gir meg mareritt...klarer aldri uppercuts når jeg må...goooosh
 
#48
det finnes en meget oversiktelig guide på

http://www.eventhubs.com/guides/200...hd-remix-strategy-guide-moves-hints-and-tips/

der finnes alle moves og alle changes samt noe strategi , men man må nok ty til gammel st strategi en så lenge.

jeg snakket med et par stk fra srk i går som nevnte at DarkSydePhil (kjent turnerings spiller act like you know) hadde lastet opp en god del videoer fra scoreboardmatcher. her finner man litt mer visuelle tips og triks og det er kult å se en som er så god med alle charachters.

http://jp.youtube.com/profile?user=darksydephil&view=videos

(side 4 på profil siden der)
 

EagleJin

Bear Necessity
#49
Tittet på de linkene du postet Eagle. Alt var til det originale SF2T. Har det skjedd mye forandringer til SF2THD Remix ?
Finnes det noen oversikt noe sted?
Det aller aller meste i tutorialen gjelder også for STHD. Vet faktisk ikke om noe som ikke er aktuelt i farta.

Alle endringer fra ST til STHD kan finnes her.
Oversiktlig info om hver char :D
 
#50
Fett nok, masse bra lesing der for geeks og einkvar. ;)

Har forresten fått meg ein madcatz gamepad som fungerer LITT bedre enn den originale xbox360-pad'en. Merket umiddelbar forskjell på både feeling og spesialangrep, einaste problemet er at eg kommer borti turboknappen med jevne mellomrom. Tapte faktisk eit par kamper kun pga det, men det var no berre morsomt.

Klarer eg ikkje slutte å komme borti den knappen får eg heller berre åpne opp saken og fjerne knappen heilt. Har kje bruk for den anyway.

Siden den var godt brukt fra før av fungerer ikkje stikkeknappene av ein eller annen grunn, så dette blir min dedikerte fightingpad. Kabel eller ikkje, meget fornøyd! :)
 
#51
Jeg bare spør, har enkelt staple combos blitt mye lettere?:S
 

EagleJin

Bear Necessity
#53
Jeg bare spør, har enkelt staple combos blitt mye lettere?:S
Input for enkelte moves er mer tilgivende nå enn før, noe som gjør special move endinger lettere å connecte.
Ellers ingen endringer når det gjelder combos.
Hvis du synes de er for lette, kan du alltids prøve mer av linkcrappet til sagat og blanka :p

Kva er "enkelt staple combos" for nåke?
Alt eg veit er at eg faktisk klarer å time reversals no. ;)
Staple combos = combos som absolutt er verdt å læres.
 
#54
har aldri hørt ordet "staple combo" som et utrykk før :/. comboer er viktig hvis du spiller shoto folk som (Ryu , Ken , Akuma evt Sagat) ellers vil jeg si at comboer som er over 3-hit på laaaaangt nær IKKE er det viktigste i sf. Det man burde kunne er å linke 2 in 1 . normal angrep inn i et spesial angrep.

jeg syntes de 3 viktigste tingene å kunne er.

* lære seg matchups. (da må man spille mye mot flere charachters enn ryu og akuma scrubs)

* utførelse av spesial angrep og supere. (klare en shoryuken hver gang du tror du trenger en shoryuken)

* være i stand til å tenke og "outsmarte" motstanderen. ( få igang mindgames )

super turbo er pakka med situasjoner der man kan få igang mindgames og motstanderen må gjette en av 2 mulige utfall som regel
 
#55
Har lyst til å lære meg combos berre for å leke med den siden av Super Turbo, men det morsomste for meg er mind games, uten tvil. Måle opp motstanderen, legge opp taktikk for å lure han til å tru eg gjer ein ting mens eg egentlig planlegger nåke anna. Ryu sin hadoken-fake trur eg kan være gull verd om ein bruker den riktig f.eks. :)

Spelte mot ein Ken-styrende fyr som klarte å lande perfekt bak meg på ein sånn måte at han landet eit medium spark eg trudde eg blokkerte, men den gang ei. Etterfulgte kjapt med lavt medium spark og hadoken, artig kamp! :)
 
#56
Input for enkelte moves er mer tilgivende nå enn før, noe som gjør special move endinger lettere å connecte.
Ellers ingen endringer når det gjelder combos.
Hvis du synes de er for lette, kan du alltids prøve mer av linkcrappet til sagat og blanka :p
Har bare lekt meg med Ryu hittil. Er ikke som jeg kommer til å prøve meg på Guile sin crossover combo enda:p
Man bare (skriver det som det skulle vært 3s jeg) j.HK, c.HP, qcf+HP_ hcf+HP_ xx SA
Var lettere enn når jeg prøvde det på "det vanlige".
Greit nok jeg sliter litt enda med c.HP xx SA og c.MK xx SA enda iallefall hitconfirm...
Møkk å legge inn først qcf før jeg tar c.MK


har aldri hørt ordet "staple combo" som et utrykk før :/. comboer er viktig hvis du spiller shoto folk som (Ryu , Ken , Akuma evt Sagat) ellers vil jeg si at comboer som er over 3-hit på laaaaangt nær IKKE er det viktigste i sf. Det man burde kunne er å linke 2 in 1 . normal angrep inn i et spesial angrep.
Staple combos er også BnB (Bread n' Butter) hvis det sier noe mer?:S
Det ligger i det Eagle sa, comboer som man burde kunne.
 
#57
bread and butter har blitt brukt en del i sf lingo , aldri hørt om staple combos .. det må være fra clay fighter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Wiktionary skrev:
staple (plural staples)

1. A basic or essential supply.
Så der. Betyr det samme.
 
#59
Rekti. Protalk, nesten. Er fornøyd amatør, eg. ;)

Så, spilltreff ein dag, eller? Tåler ikkje meir onlinspeling, sitter berre dag ut og dag inn uten annet å gjere, så må kutte ut for ein stund. Så då må man ut og møte mennesker som kan vinne over meg i staden, meh..
 
#60
Har lyst til å lære meg combos berre for å leke med den siden av Super Turbo, men det morsomste for meg er mind games, uten tvil. Måle opp motstanderen, legge opp taktikk for å lure han til å tru eg gjer ein ting mens eg egentlig planlegger nåke anna. Ryu sin hadoken-fake trur eg kan være gull verd om ein bruker den riktig f.eks. :)

Spelte mot ein Ken-styrende fyr som klarte å lande perfekt bak meg på ein sånn måte at han landet eit medium spark eg trudde eg blokkerte, men den gang ei. Etterfulgte kjapt med lavt medium spark og hadoken, artig kamp! :)
Tror du ble offer for en ganske ålreit crossover der altså...
Hvor i verden bor du hen da? Sånn ca. Oslo området? :p

Hvem spiller du da?





ohh...
BTW
Ryu
j.MP 2hits, j.MP 1 hit, qcf,qcf+P
2 easy..

Noen her som spiller Ryu?
Er det "meaty link" som må til etter F+HP ?