Så ja, jeg fikk platnum-trofe i Resident Evil Remake på PS3 like før klokken ett i natt. Dette innebærer følgende gjennomspillinger:
>En gang hvor du besøker alle rom og plukker opp absolutt alle items og dokumenter. Dette anbefales å gjøre på det vanskeligste siden det er færre items og du slipper å løpe så mye frem og tilbake.
>Gjennomgang på Normal eller vanskeligere på under tre timer for å låse opp uendelig rocket launcher og en eller annen rævva halvautomatisk gønner som du får for å klare det på under fem. I originalen fikk du uendelig Colt Python, men denne er ikke lenger med i spillet. I stedet har du en Magnum .357 som er like effektiv, så jeg synes det er litt dårlig at man ikke får uendelig ammo med den.
>Knife Only. Jeg har spilt gjennom de tre første spilla minst 50 ganger totalt, men hadde aldri gjort dette før, så det var artig å prøve noe nytt. Gjorde det på Very Easy med Chris fordi han tåler mer skade og da var det ganske enkelt. Her gjelder det å unngå de fleste zombiene og bare drepe de som er absolutt nødvendig. Skal prøve igjen på en annen vanskelighetsgrad senere, men med tanke på hvor mange stikk noen av bossene tålte her, lurer jeg på hvordan det blir.
>Real Survior Mode. Dette er en hyllest til det originale spillet hvor du ikke hadde auto-aim og kistene ikke var sammenkoblet, så det du putta i en bestemt kiste ble liggende akkurat der. Når man tenker seg om er det jo sånn det burde vært siden det er forferdelig ulogisk å ha dem sammenkobla. Uansett en interessant måte å spille på, siden det får en til å måtte tenke nytt, men dette spillet uten auto-aim er ikke noe særlig. Gjør det ikke så mye vanskeligere, bare mer frustrerende. Plukka opp alle tinga på denne gjennomgangen.
>Invisible Enemy Mode. Denne låser du opp ved å klare det på Real Survivor. Fiendene er usynlige hele tiden utenom når de angriper deg, men mange av de har "tells" som blant annet at du kan se pustinga til crimson heads. Gjorde også dette på Very Easy med Chris og det var en blanding av gøy og frustrerende. Spesielt bikkjer kan dra til helvete. Når du fullfører dette får du et koselig brev fra regissør Shinji Mikami som skryter av hvor flink du har vært og takker deg på vegne av hele teamet for at du virkelig har lagt sjela di i spillet deres. Det var artig!
>No Saving. Dette var det jeg gjorde i natt og grunnen til det var fordi jeg tapte nær slutten da jeg opprinnelig kombinerte det med speed run på Normal. Det farligste her er ikke fiendene, men diverse andre ting, som når du må løpe fra en rullende stein i undergrunnen. Ett lite feiltrykk og du blir knust. Jeg tapte på kampen mot Lisa som foregår på en plattform med stup ned på alle sider og hun kan knocke deg over med ett enkelt slag hvis du er uforsiktig. Dette svei ekstra hardt fordi du har igjen et kvarter å spille etter dette og fordi jeg fulgte en såkalt ~safe strategy~ som jeg fant på Youtube. To timer rett i dass.
Alt dette kan gjøres på minst fire gjennomganger, men jeg brukte vel seks eller sju. Til tross for noe frustrasjon var det for det meste gøy og jeg liker denne remaken godt. Det eneste som er litt kjipt er at det ikke finnes skummelt lenger. I 1999 turte jeg knapt å spille det alene. Jeg skvatt et par ganger denne gangen, men den generelle skumle stemningen er helt borte.
Kan også nevne at jeg er ett trofe unna platinum i Oddworld: New 'n' Tasty, men det jeg mangler er å redde alle tullingene på under tre timer og det er et rent helvete. Kan også nevnes at selv om spillet eier så er det virkelig ikke egnet til å spille gjennom flere ganger på rad. Kanskje jeg prøver meg på dette om et år eller noe.
Her er en liten video av min siste gjennomgang av spillet:
>En gang hvor du besøker alle rom og plukker opp absolutt alle items og dokumenter. Dette anbefales å gjøre på det vanskeligste siden det er færre items og du slipper å løpe så mye frem og tilbake.
>Gjennomgang på Normal eller vanskeligere på under tre timer for å låse opp uendelig rocket launcher og en eller annen rævva halvautomatisk gønner som du får for å klare det på under fem. I originalen fikk du uendelig Colt Python, men denne er ikke lenger med i spillet. I stedet har du en Magnum .357 som er like effektiv, så jeg synes det er litt dårlig at man ikke får uendelig ammo med den.
>Knife Only. Jeg har spilt gjennom de tre første spilla minst 50 ganger totalt, men hadde aldri gjort dette før, så det var artig å prøve noe nytt. Gjorde det på Very Easy med Chris fordi han tåler mer skade og da var det ganske enkelt. Her gjelder det å unngå de fleste zombiene og bare drepe de som er absolutt nødvendig. Skal prøve igjen på en annen vanskelighetsgrad senere, men med tanke på hvor mange stikk noen av bossene tålte her, lurer jeg på hvordan det blir.
>Real Survior Mode. Dette er en hyllest til det originale spillet hvor du ikke hadde auto-aim og kistene ikke var sammenkoblet, så det du putta i en bestemt kiste ble liggende akkurat der. Når man tenker seg om er det jo sånn det burde vært siden det er forferdelig ulogisk å ha dem sammenkobla. Uansett en interessant måte å spille på, siden det får en til å måtte tenke nytt, men dette spillet uten auto-aim er ikke noe særlig. Gjør det ikke så mye vanskeligere, bare mer frustrerende. Plukka opp alle tinga på denne gjennomgangen.
>Invisible Enemy Mode. Denne låser du opp ved å klare det på Real Survivor. Fiendene er usynlige hele tiden utenom når de angriper deg, men mange av de har "tells" som blant annet at du kan se pustinga til crimson heads. Gjorde også dette på Very Easy med Chris og det var en blanding av gøy og frustrerende. Spesielt bikkjer kan dra til helvete. Når du fullfører dette får du et koselig brev fra regissør Shinji Mikami som skryter av hvor flink du har vært og takker deg på vegne av hele teamet for at du virkelig har lagt sjela di i spillet deres. Det var artig!
>No Saving. Dette var det jeg gjorde i natt og grunnen til det var fordi jeg tapte nær slutten da jeg opprinnelig kombinerte det med speed run på Normal. Det farligste her er ikke fiendene, men diverse andre ting, som når du må løpe fra en rullende stein i undergrunnen. Ett lite feiltrykk og du blir knust. Jeg tapte på kampen mot Lisa som foregår på en plattform med stup ned på alle sider og hun kan knocke deg over med ett enkelt slag hvis du er uforsiktig. Dette svei ekstra hardt fordi du har igjen et kvarter å spille etter dette og fordi jeg fulgte en såkalt ~safe strategy~ som jeg fant på Youtube. To timer rett i dass.
Alt dette kan gjøres på minst fire gjennomganger, men jeg brukte vel seks eller sju. Til tross for noe frustrasjon var det for det meste gøy og jeg liker denne remaken godt. Det eneste som er litt kjipt er at det ikke finnes skummelt lenger. I 1999 turte jeg knapt å spille det alene. Jeg skvatt et par ganger denne gangen, men den generelle skumle stemningen er helt borte.
Kan også nevne at jeg er ett trofe unna platinum i Oddworld: New 'n' Tasty, men det jeg mangler er å redde alle tullingene på under tre timer og det er et rent helvete. Kan også nevnes at selv om spillet eier så er det virkelig ikke egnet til å spille gjennom flere ganger på rad. Kanskje jeg prøver meg på dette om et år eller noe.
Her er en liten video av min siste gjennomgang av spillet: